Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 23 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Wyrwij pióro aniołowi

Wydawnictwo WiESZCZE i magazyn Esensja mają przyjemność ogłosić konkurs literacki na opowiadanie osadzone w świecie gry karcianej „Aniołowie”.

Wyrwij pióro aniołowi

Wydawnictwo WiESZCZE i magazyn Esensja mają przyjemność ogłosić konkurs literacki na opowiadanie osadzone w świecie gry karcianej „Aniołowie”.
I. Organizatorzy
Wydawnictwo WiESZCZE
Magazyn Esensja
II. Nagrody dla zwycięzców
  1. Współpraca z wydawnictwem WiESZCZE.
  2. Publikacja tekstu w zbiorze opowiadań.
  3. Gadżety – talie podstawowe, zestawy dodatkowe, karty promocyjne itp.
III. Zasady uczestnictwa
  1. W konkursie mogą brać udział zarówno osoby zajmujące się pisarstwem zawodowo jak i amatorsko.
  2. Tekst nie powinien być ani dłuższy od 30 stron, ani krótszy od 4 stron standardowego maszynopisu.
  3. Utwory oryginalne i dotychczas nigdzie nie publikowane (dotyczy to również pism internetowych i stron prywatnych) należy przesyłać na adres e-mail wieszcze@wieszcze.net z dopiskiem „Konkurs literacki”.
  4. Teksty należy dostarczyć w nieprzekraczalnym terminie do 24 06 2006 roku (decyduje data otrzymania wiadomości poczty elektronicznej).
  5. Opowiadania w formie elektronicznej powinny być nadsyłane w formacie rtf lub w innym równie powszechnym standardzie.
  6. Dane na temat autora powinny zawierać jego imię, nazwisko, adres e-mail (o ile takowy posiada) oraz adres zamieszkania.
  7. Wydawnictwo zastrzega sobie prawo do nieodpłatnej publikacji w całości lub we fragmentach otrzymanych tekstów.
  8. Magazyn Esensja zastrzega sobie prawo do nieodpłatnej publikacji wybranych tekstów.
  9. Jury oceniające prace będzie się składało z przedstawicieli wydawnictwa WiESZCZE i magazynu ESENSJA.
  10. Jury zastrzega sobie prawo do nieprzyznania nagród.
  11. Nieuwzględnienie którejkolwiek z powyższych zasad dyskwalifikuje tekst przy przyznawaniu nagród.
Sprawy nie ujęte regulaminem i sporne rozstrzyga Wydawnictwo WiESZCZE, Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do ostatecznej interpretacji regulaminu.
IV. Realia świata gry „Aniołowie”
Pan Jedyny stworzył aniołów zaś największym dziełem aniołów byli ludzie. Na skutek splotu różnych wydarzeń (szczegóły w„Księdze Początków”) doszło do rozpadu między aniołami na Aniołów Pana i Aniołów Upadłych.
Pierwsi Aniołowie Upadli to aniołowie, którzy byli twórcami ludzi. Pan Jedyny odsunął ich od ludzi zaś oni wrócili głównie, aby odzyskać nad ludźmi kontrolę. Ludźmi od teraz mieli zająć się pozostali aniołowie, którzy z czasem przyjęli miano Aniołów Pana.
Istnieje jeszcze jedna frakcja anielska, o której prócz stwórcy (Pana Jedynego) nikt nic nie wiedział. Składają się na nią pierwsze anielskie twory Jedynego, które żywią wyjątkową niechęć do potomków aniołów i ludzi. Zanim się ujawnili należeli zarówno do Aniołów Pana jak i Aniołów Upadłych. Jedynym ich celem jest zniszczenie wszystkiego co nie anielskie – sam się określają mianem Aniołów Prawdy. Do swoich celów wykorzystują wszystko i wszystkich – liczy się tylko efekt.
Po stworzeniu ludzi, część aniołów bardzo związała się ze swoim tworem czego efektem są po części ludzcy potomkowie. Do nich zaliczają się olbrzymy (w większości brutalni i bezwzględni, zdarzają się wyjątkowi odszczepieńcy jak kanibale itp.; w większości przypadków matką była ludzka kobieta, która z oczywistych przyczyn umierała przy porodzie; olbrzymy są siłą podległą jedynie półkrwiakom) i półkrwiaki (klasa rządząca, intelektualiści; nie brak im siły fizycznej jak i innych talentów; matką może być zarówno anioł jak i człowiek) razem określanych mianem Aniołów Półkrwi, Półkrwiakami, Arystokratami, półaniołami. Aniołowie Półkrwi mają ciało miejscami pokryte piórami. Półkrwiaki są klasą rządzącą w świecie ludzi. Z czasem jednak ludzie buntują się przeciwko nim i zaciekle zwalczają.
Z tego powodu grupa Półaniołów stworzyła na odległym kontynencie swoje państwo. Na starym kontynencie nadal trwają walki z Półkrwiakami. W końcu wybucha wojna, po której na starym kontynencie zostaje nie wielka liczba Arystokratów.
Główną panującą religią w świecie ludzi jest kult aniołów. Wiara w Pana Jedynego i inne religie mono- i politeistyczne są w mniejszości.
Po stworzeniu ludzi i upadku niektórych aniołów Lilit pierwsza kobieta została przyjęta do kręgów Upadłych Aniołów. Sam nie mogąc mieć potomstwa stworzyła istoty – nazwane od jej imienia lilitami – na które składają się wszelkiej maści demony. Lilici, aby mogli żyć w świecie ludzi muszą opętywać cudze ciała po czasie ostatecznie je przejmując.
Aniołowie Półkrwi jako że są efektem złamanego zakazu, nie mają anielskich stróżów (jak wszystko w świecie „Aniołów”), przez co są łatwym celem do opętania przez demony – w przeciwieństwie do ludzi.
Powoli historia Świata zbliża się do przełomu mianowicie Czasu Przejścia. Pan Jedyny wraz z Przejściem przestaje w bezpośredni sposób interweniować.
Wszystkich zainteresowanych zachęcam do odwiedzenia odpowiedniego tematu na forum w którym można zapytać o wszystko dotyczące świata i realiów gry „Aniołowie”.
koniec
26 kwietnia 2006

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Tortuga 2199 – konkurs FB
Phalanx Games

30 V 2020

Już 1 czerwca o godzinie 10:00 wydawnictwo Phalanx startuje z kampanią na platformie wspieram.to. Przy tej okazji można wybrać bon na zakupy w firmowym sklepie!

więcej »

Owce na manowce – wyniki konkursu

27 II 2019

Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie, w którym nagrodami są gry „Owce na manowce” ufundowane przez producenta – firmę Fabryka Kart Trefl Kraków.

więcej »

Kaleidos – wyniki konkursu

13 XII 2018

Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie, w którym nagrodami są gry „Kaleidos” ufundowane przez producenta – firmę Trefl.

więcej »

Polecamy

See you Space Cowboy

W świecie pdf-ów:

See you Space Cowboy
— Miłosz Cybowski

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.