Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Michał Oracz
‹Stalowa Policja›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułStalowa Policja
Data produkcjimarzec 2012
Autor
Wydawca Portal Games
CyklNeuroshima HEX
Cena29,—
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Żelazne prawo, ale prawo
[Michał Oracz „Stalowa Policja” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Czy znacie Bractwo Stali ze słynnego cyklu gier z uniwersum „Fallout"? Jeśli tak, to „Stalowa policja” i jej pokrętne rozumienie prawa w postapokaliptycznym świecie nie powinny Was dziwić. Teraz oni zaprowadzą porządek na planszy „Neuroshimy: Hex”.

Kamil Sambor

Żelazne prawo, ale prawo
[Michał Oracz „Stalowa Policja” - recenzja]

Czy znacie Bractwo Stali ze słynnego cyklu gier z uniwersum „Fallout"? Jeśli tak, to „Stalowa policja” i jej pokrętne rozumienie prawa w postapokaliptycznym świecie nie powinny Was dziwić. Teraz oni zaprowadzą porządek na planszy „Neuroshimy: Hex”.

Michał Oracz
‹Stalowa Policja›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułStalowa Policja
Data produkcjimarzec 2012
Autor
Wydawca Portal Games
CyklNeuroshima HEX
Cena29,—
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Na minionym Pyrkonie swoją premierę miał dodatek do „Neuroshimy: Hex”, świetnej planszówki Portalu. Do tej pory ukazały się dwa rozszerzenia tej gry: „Duel”, wprowadzający dwie nowe armie i nową planszę, oraz „Babel 13”, dodający dwie frakcje i zasady związane z terenami. Tym razem w niewielkim pudełku otrzymujemy żetony tylko jednego stronnictwa, trzeba dodać, że wydrukowane na tekturze z inną fakturą niż te z wymienionych tytułów. Poza talią Stalowej Policji dostajemy jej sztab, znaczniki obrażeń, specjalny żeton stalowej sieci oraz instrukcję. W tak małym opakowaniu zmieszczono całkiem sporo, zasady wyłożono jasno, a żetony i niuanse dobrze opisano. Po wypchnięciu z wypraski nowej frakcji, można rozpocząć zabawę.
Stalowa Policja, jako banda ludzi zakutych w stalowe pancerze, naszprycowanych sterydami i chemikaliami bojowymi o bardzo rygorystycznym podejściu do prawa, potrafi zaleźć porządnie za skórę. Wraz z tą armią zostało wprowadzonych kilka nowych reguł, m.in. odbicie (pozwalające odbić atak w stronę, z której nadszedł na odległość jednego pola i w ten sposób ranić żeton przylegający do zaatakowanej jednostki) czy też egzekutor (który w momencie wystawiania, kosztem punktu obrażeń swojego sztabu, może zabić dowolną jednostkę na mapie). Dodatkowo sam sztab posiada zdolność rzucania sieci (również kosztem jednego obrażenia). Talia frakcji zawiera wiele modułów i brak w niej żetonów natychmiastowych, co wymusza na graczu budowanie silnych stanowisk ogniowych, by wykorzystać w pełni potencjał Stalowej Policji. Zagrywanie sieci za punkty obrażeń również jest bardzo trafionym i ciekawym pomysłem. Ogólnie rzecz biorąc, cała armia wymusza zupełnie nowy styl rozgrywki.
Trzeba również przyznać, że nowa armia rzeczywiście jest zbalansowana i pozwala na płynną rozgrywkę z innymi frakcjami. Nie ma tu takiego problemu, jak przy armii Nowego Jorku, która była zdecydowane za silna do gry i potrafiła bardzo szybko poharatać sztab przeciwnika. Dodatkowo dzięki swoim umiejętnościom Stalowa Policja ma nawet całkiem spore szanse podczas starć z ludźmi Zgniłego Jabłka.
Po rozegraniu kilkunastu partii Stalową Policją jestem bardzo zadowolony z zakupu. To była świetna inwestycja i pozycja wręcz obowiązkowa dla fanów „Neuroshimy: Hex!”. Dostajemy armię dopracowaną, dobrze przetestowaną i osadzoną w regułach już istniejących (widać to chociażby w FAQ i przypadkach, jakie są w nim rozpatrywane). Jeśli kolejne armie będą tak samo ciekawe i dobrze zbilansowane to „Neuroshima: Hex!” zdecydowanie dużo zyska i myślę, że częściej może pojawiać się na stołach graczy.
koniec
7 maja 2012

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

W świecie pdf-ów: See you Space Cowboy
Miłosz Cybowski

18 V 2024

Nie jest to może najlepsze wprowadzenie do systemu, ale z pewnością trafi do graczy, którzy nie boją zmierzyć się ze złożoną mechaniką wspierającą rozgrywkę w stylu znanym z anime. „Cowboy Bebop” to przecież klasa sama w sobie i, sądząc po tym zestawie startowym, gra fabularna prezentuje się o wiele lepiej niż serialowa adaptacja Netflixa.

więcej »

Niech się mury pną… na boki
Wojciech Gołąbowski

11 V 2024

Dobrze dobrana historyjka fantasy stojąca za planszówką „Zamki Caladale” (oraz ładne grafiki na kafelkach) przydaje grze dużo sympatyczności. Gdyby tylko podsumowywanie punktów nie było tak żmudne…

więcej »

Czym by tu zapełnić spiżarnię?
Wojciech Gołąbowski

4 V 2024

Wydane przez Naszą Księgarnię „Orzeszki ze ścieżki” nie są, wbrew pozorom, grą łatwą. To strategia, w której do końca nie wiadomo, kto wygra.

więcej »

Polecamy

See you Space Cowboy

W świecie pdf-ów:

See you Space Cowboy
— Miłosz Cybowski

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Twardsi niż Max Rockatansky
— Kamil Sambor

List do redakcji …z otchłani
— Krzysztof Baranowski

Postapokaliptyczna trylogia
— Kamil Sambor

Szczur, glizda i tajemnice z przedwojennej szafy
— Miłosz Cybowski

A mury runą, runą, runą
— Kamil Sambor

Nowe hexy, nowa plansza, więcej zabawy?
— Miłosz Cybowski

Zaawansowany śluz
— Miłosz Cybowski

Produkt nie do zrecyklingu
— Miłosz Cybowski

Czyja?
— Radosław Kacprzyk

Z Pamiętnika Szalonego Wynalazcy
— Joanna Słupek

Tegoż autora

W trzy lata do potęgi
— Kamil Sambor

Innowacyjny rozwój gry karcianej
— Kamil Sambor

Wojna z prawdziwym rozmachem
— Kamil Sambor

Zbuduj, zasiedl, wymrzyj
— Kamil Sambor

Fantastyczna menażeria
— Kamil Sambor

Noc w muzeum
— Kamil Sambor

Groooaaarrr… nom… nom…
— Kamil Sambor

Samotność poza planszą
— Kamil Sambor

Sese Seko Mobutu vs Moise Czombe
— Kamil Sambor

Uduchowiona logika
— Kamil Sambor

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.