Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 2 czerwca 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXVI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

więcej »

Zapowiedzi

growe

więcej »

Antoine Bauza, Bruno Cathala
‹7 Cudów Świata: Pojedynek›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Tytuł7 Cudów Świata: Pojedynek
Data produkcji8 października 2015
Autor
Wydawca Rebel.pl
Cykl7 Cudów Świata: Pojedynek
EAN5425016924259
Info2 osoby, od 10 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o grach: Tylko dla dwojga
[Antoine Bauza, Bruno Cathala „7 Cudów Świata: Pojedynek” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„7 Cudów Świata: Pojedynek” to gra luźno bazująca na klasycznej wersji „7 Cudów Świata”, ale dopracowana tak, by zapewnić rozrywkę tylko i wyłącznie dwójce graczy. Trzeba przyznać, że spośród gier dwuosobowych wyróżnia się przede wszystkim ogromną regrywalnością.

Miłosz Cybowski

Krótko o grach: Tylko dla dwojga
[Antoine Bauza, Bruno Cathala „7 Cudów Świata: Pojedynek” - recenzja]

„7 Cudów Świata: Pojedynek” to gra luźno bazująca na klasycznej wersji „7 Cudów Świata”, ale dopracowana tak, by zapewnić rozrywkę tylko i wyłącznie dwójce graczy. Trzeba przyznać, że spośród gier dwuosobowych wyróżnia się przede wszystkim ogromną regrywalnością.

Antoine Bauza, Bruno Cathala
‹7 Cudów Świata: Pojedynek›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Tytuł7 Cudów Świata: Pojedynek
Data produkcji8 października 2015
Autor
Wydawca Rebel.pl
Cykl7 Cudów Świata: Pojedynek
EAN5425016924259
Info2 osoby, od 10 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Nie powinno dziwić, że „Pojedynek” od dłuższego czasu zajmuje dość wysokie miejsce w rankingu gier planszowych serwisu BGG. Jakby nie patrzeć jest to bowiem bardzo dobra i bardzo solidna gra, która w niewielkiej części opiera się na szczęściu, w bardzo dużej zaś – na skutecznym planowaniu i przewidywaniu ruchów przeciwnika.
Jak pisała Agata Hanak, jest to gra nieustannych wyborów. W każdej rundzie podzielonej na trzy ery rozgrywki możemy dobrać kartę (niektóre za darmo, za inne trzeba będzie zapłacić), wybudować cud świata (to zwykle będzie nas kosztowało) albo sprzedać jedną z dostępnych kart i zgarnąć za to złoto. Rzecz w tym, że nieco pasjansowy układ dostępnych kart sprawia, iż każda nasza decyzja otwiera nowe możliwości przed przeciwnikiem. Równie często przyjdzie nam więc dokonywać wyborów opartych nie na tym, co chcielibyśmy zrobić, ale na tym, jak uniemożliwić przeciwnikowi dotarcie do karty, która może mu się przydać.
Połączenie ograniczonej liczby wyborów, których trzeba dokonać, z bardzo dużą liczbą opcji i zależności, jakie każdy ruch generuje, sprawdza się tutaj idealnie. Nie ma zbyt wielu przestojów, jedna partia zajmuje zwykle poniżej pół godziny i bardzo szybko można przysiąść do rewanżu – szczególnie że do samego końca nie jest zazwyczaj jasne, kto tak naprawdę zwycięży. Bo choć wygrać można na trzy sposoby (militarnie, kulturalnie lub na punkty), to w większości przypadków dopiero końcowe podliczanie pozwala wyłonić tego, kogo wybory okazały się trafniejsze.
koniec
20 czerwca 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Śmierć jest tylko początkiem
Miłosz Cybowski

2 VI 2024

„Dead Cells” z pewnością zasługuje na uwagę każdego fana platformówek i gier spod znaku roguelike i metroidvania.

więcej »

W świecie pdf-ów: See you Space Cowboy
Miłosz Cybowski

18 V 2024

Nie jest to może najlepsze wprowadzenie do systemu, ale z pewnością trafi do graczy, którzy nie boją zmierzyć się ze złożoną mechaniką wspierającą rozgrywkę w stylu znanym z anime. „Cowboy Bebop” to przecież klasa sama w sobie i, sądząc po tym zestawie startowym, gra fabularna prezentuje się o wiele lepiej niż serialowa adaptacja Netflixa.

więcej »

Niech się mury pną… na boki
Wojciech Gołąbowski

11 V 2024

Dobrze dobrana historyjka fantasy stojąca za planszówką „Zamki Caladale” (oraz ładne grafiki na kafelkach) przydaje grze dużo sympatyczności. Gdyby tylko podsumowywanie punktów nie było tak żmudne…

więcej »

Polecamy

See you Space Cowboy

W świecie pdf-ów:

See you Space Cowboy
— Miłosz Cybowski

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Inne recenzje

Pojedynek gigantów
— Agata Hanak

Z tego cyklu

Rodzina jest najważniejsza
— Miłosz Cybowski

Nie tylko dla ornitologów
— Miłosz Cybowski

Pod ciepłą kołderką
— Miłosz Cybowski

Turpizm w RPG
— Miłosz Cybowski

Niełatwe wybory religijne
— Miłosz Cybowski

Tomek na tropach yeti
— Miłosz Cybowski

2‑letni detektyw
— Agnieszka Jackowska

W poszukiwaniu wolności
— Miłosz Cybowski

Długie macki, zgrabne pośladki
— Miłosz Cybowski

Celowe bieganie w kółko
— Miłosz Cybowski

Tegoż twórcy

Bądź jak Indiana Jones
— Agata Hanak

Mała Esensja: Zmień kanał (w inny kanał)
— Wojciech Gołąbowski

Japońskie pejzaże
— Agata Hanak

Do ostatniej kropli krwi
— Marcin Mroziuk

Żeglując po japońskich wodach
— Agata Hanak

Mała Esensja: Czarny Kotruś przynosi pecha
— Marcin Mroziuk

Wiesz czy nie wiesz?
— Agata Hanak

Misja na Marsa
— Jacek Jaciubek

Klątwa czarnych pereł
— Agata Hanak

Przygody żarłocznej pandy
— Jacek Jaciubek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.