Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 9 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

  • Vow of Absolution
    Calum Collins, Christopher Colston, Chris Edwards, Christopher Handley, Jordan Goldfarb, Pádraig Murphy
więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

Dave Allen, Eoin Burke, Pádraig Murphy, Ciarán O’Brien, Clive Oldfield, Anthony Ragan, Simon Wileman
‹Up in Arms›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułUp in Arms
Data produkcji22 marca 2022
Autor
Wydawca Cubicle 7 Entertainment Ltd
CyklWarhammer Fantasy Role Play Fourth Edition
Info144s.
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Kup w
DriveThruRPG
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Chaos, którego należało uniknąć
[Dave Allen, Eoin Burke, Pádraig Murphy, Ciarán O’Brien, Clive Oldfield, Anthony Ragan, Simon Wileman „Up in Arms” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Up in Arms” – dodatek, który miał zajmować się głównie wojownikami Starego Świata – rozczarowuje swoją formą i, miejscami, także treścią.

Miłosz Cybowski

Chaos, którego należało uniknąć
[Dave Allen, Eoin Burke, Pádraig Murphy, Ciarán O’Brien, Clive Oldfield, Anthony Ragan, Simon Wileman „Up in Arms” - recenzja]

„Up in Arms” – dodatek, który miał zajmować się głównie wojownikami Starego Świata – rozczarowuje swoją formą i, miejscami, także treścią.

Dave Allen, Eoin Burke, Pádraig Murphy, Ciarán O’Brien, Clive Oldfield, Anthony Ragan, Simon Wileman
‹Up in Arms›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułUp in Arms
Data produkcji22 marca 2022
Autor
Wydawca Cubicle 7 Entertainment Ltd
CyklWarhammer Fantasy Role Play Fourth Edition
Info144s.
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Kup w
DriveThruRPG
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Dla niektórych różnorodność treści (od mechaniki walki konnej po pobieżny opis Tilei) może stanowić zaletę tego dodatku, ale nie oszukujmy się – wszystko wskazuje na to, że wepchnięto tutaj wszystko, co tylko wiązało się z tematem walki, wojny i temu podobnymi. Siedmiu autorów musiało chyba pracować zupełnie osobno, a redaktorzy nie wysilili się zbytnio przy próbach zebrania poszczególnych treści w jedną kompatybilną całość.
Pierwsze rozdziały poświęcono życiu codziennemu żołnierzy, rycerzy oraz najemników, roli, jaką pełnią w społeczeństwie i w licznych konfliktach zbrojnych, których nie brakuje w Starym Świecie. Od wiejskich łuczników, przez różnych przedstawicieli zakonów rycerskich (poświęconych najczęściej jakiemuś bogu), aż po działających wyłącznie za pieniądze kondotierów (najczęściej wywodzących się z Tilei) – zdecydowanie jest w czym wybierać. Zamieszczone materiały obejmują także nowe profesje, po które mogą sięgnąć gracze, a każda z nich stanowi znaczące urozmaicenie roli żołnierza czy najemnika z podręcznika podstawowego.
Kolejne strony prezentują pobieżny opis Tilei (głównie jej historii)1) oraz bardziej szczegółowy opis kultu bogini wojny Myrmidii, który znacząco różni się od bardziej popularnych w Imperium bogów takich jak Ulryk czy Sigmar. Te rozdziały bardzo dobrze współgrają z poprzednimi, szczególnie że wielu najemników walczących w Imperium to właśnie Tileańczycy i jednocześnie wyznawcy Myrmidii.
Jeśli początkowe rozdziały obfitowały w pomysły wzbogacające świat przedstawiony i możliwości tworzenia postaci, to kolejne zajmują się niemal wyłącznie kwestiami mechanicznymi. Dostajemy więc nowe zasady dotyczące obrażeń (wraz z tabelami ciosów krytycznych), cały zestaw nowych broni i dotyczących ich reguł czy szczegóły walki konnej z ciekawym dodatkiem pod postacią metod zdobywania rzadkich demigryfów. Całkiem nieźle prezentuje się część dotycząca pomocy pracowników najemnych, po którą mogą sięgnąć bohaterowie w razie potrzeby. Nie dotyczy to wyłącznie najemników walczących u ich boku, ale też takich profesji jak skryba czy lekarz.
Na koniec dostajemy zasady korzystania z artylerii (niezbyt przydatne, jeśli nie zamierzamy rzucać bohaterów w wir bitew i oblężeń lub robić z nich praktykujących artylerzystów) oraz rozbudowane reguły pościgów, jak również trzy dodatki poświęcone drobnym modyfikacjom mechaniki. Jeśli czegoś zabrakło, to z pewnością umieszczenia wszystkich nowych profesji w jednym miejscu (są one rozrzucone po czterech rozdziałach).
Różnorodność treści zawartych w „Up In Arms” można uznawać zarówno za plus, jak i minus tego dodatku. Plusem są niewątpliwie nowe opcje dla graczy (przede wszystkim zróżnicowane profesje oraz talenty) oraz sporo materiałów, które mogą przysłużyć się Mistrzom Gry zarówno jako tło fabularne, jak i główne wątki przygód. Do minusów należy zaliczyć kwestie mechaniczne, których przydatność w zupełności zależy od tego, jakiego rodzaju przygody będziemy chcieli prowadzić. Miejscami miałem wręcz wrażenie, że to tom „Archiwów Imperium”. A szkoda, bo gdyby wprowadzić więcej porządku w ten chaos, „Up in Arms” mogłoby posłużyć za świetny punkt wyjścia dla kolejnych dodatków.
koniec
4 marca 2023
1) Druga edycja systemu doczekała się pełnoprawnego fanowskiego dodatku poświęconego Tilei, o którym pisałem tutaj.

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Czym by tu zapełnić spiżarnię?
Wojciech Gołąbowski

4 V 2024

Wydane przez Naszą Księgarnię „Orzeszki ze ścieżki” nie są, wbrew pozorom, grą łatwą. To strategia, w której do końca nie wiadomo, kto wygra.

więcej »

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Sukcesy hodowcy drobiu
— Miłosz Cybowski

Przygody z literaturą
— Miłosz Cybowski

Dylematy samoświadomości
— Miłosz Cybowski

Tysiąc lat później
— Miłosz Cybowski

Europa da się lubić
— Miłosz Cybowski

Zimnowojenne kompleksy i wojskowa utopia
— Miłosz Cybowski

Powrót na „Discovery”
— Miłosz Cybowski

Odyseja kosmiczna 2001: Pisarz i Reżyser
— Miłosz Cybowski

Mniej, ale więcej
— Miłosz Cybowski

Jak drzewiej o erpegach rozprawiano
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.