Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 9 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

  • Vow of Absolution
    Calum Collins, Christopher Colston, Chris Edwards, Christopher Handley, Jordan Goldfarb, Pádraig Murphy
więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

Ree Soesbee, Rob Vaux, John Wick, Pat Kapera
‹Kodeks Bushido›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKodeks Bushido
Tytuł oryginalnyCode of Bushido
Data produkcji2000
Autor
Producent AEG
Wydawca TORI
CyklLegenda Pięciu Kręgów
ISBN-1083-912500-2-4
Info48s.
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Erpegi ze starej szafy: Stopniowanie napięcia
[Ree Soesbee, Rob Vaux, John Wick, Pat Kapera „Kodeks Bushido” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Kodeks Bushido” spełnia swoje zadanie i może dostarczyć sporo dobrej zabawy. A przy tym stoi na o wiele wyższym poziomie niż zamieszczona w podręczniku podstawowym przygoda dla początkujących bohaterów.

Miłosz Cybowski

Erpegi ze starej szafy: Stopniowanie napięcia
[Ree Soesbee, Rob Vaux, John Wick, Pat Kapera „Kodeks Bushido” - recenzja]

„Kodeks Bushido” spełnia swoje zadanie i może dostarczyć sporo dobrej zabawy. A przy tym stoi na o wiele wyższym poziomie niż zamieszczona w podręczniku podstawowym przygoda dla początkujących bohaterów.

Ree Soesbee, Rob Vaux, John Wick, Pat Kapera
‹Kodeks Bushido›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKodeks Bushido
Tytuł oryginalnyCode of Bushido
Data produkcji2000
Autor
Producent AEG
Wydawca TORI
CyklLegenda Pięciu Kręgów
ISBN-1083-912500-2-4
Info48s.
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Ten dodatek to trzy powiązane ze sobą przygody – coś, co rozpoczyna się od prostego zadania eskorty pewnego cennego ładunku kończy się na decyzji związanej (w mniejszym lub większym stopniu, w zależności od perspektywy) z przyszłością Cesarstwa. Stawki kolejnych stawianych przed bohaterami zadań stopniowo rosną, a wyniki ich decyzji będą w każdym przypadku miały dalekosiężne konsekwencje.
Początkowo przygoda sprawia bardzo dobre wrażenie, ale po dłuższym namyśle zaczynamy dostrzegać, że w wielu miejscach autorzy poszli na łatwiznę. Stwierdzenie, że pewnego ronina-shugenję nie da się pokonać i musi on uciec, bo jest prawdziwym zakapiorem, ma fabularny sens, ale jednocześnie odbiera bohaterom poczucie sprawczości (postać jest kluczowa dla dalszego rozwoju historii, dlatego schwytanie go lub uśmiercenie na samym początku znacząco zmieniłoby przebieg wydarzeń). Równie kłopotliwe – w klasowym i silnie skodyfikowanym świecie – są zależności między bohaterami a wyżej postawionymi przedstawicielami wielkich rodów Rokuganu. Ostateczne decyzje zawsze zależą od bohaterów, ale w międzyczasie cała ta misternie przedstawiana i pełna niuansów kultura dworska wydaje się pozbawiona głębi.
To samo można powiedzieć o końcowym twiście, który – choć ciekawy i stanowiący ładne podsumowanie całej historii – pojawia się znikąd i, co ważniejsze, dotyczy postaci, która nie odgrywała w poprzednich epizodach żadnej znaczącej roli.
koniec
8 kwietnia 2023

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Czym by tu zapełnić spiżarnię?
Wojciech Gołąbowski

4 V 2024

Wydane przez Naszą Księgarnię „Orzeszki ze ścieżki” nie są, wbrew pozorom, grą łatwą. To strategia, w której do końca nie wiadomo, kto wygra.

więcej »

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Nie ma wody na pustyni
— Miłosz Cybowski

Ci źli Decadosi
— Miłosz Cybowski

Wędrówka wśród ogrodów
— Miłosz Cybowski

Rycerz i jego poszukiwania
— Miłosz Cybowski

Podróż ku oświeceniu
— Miłosz Cybowski

Panowie na włościach
— Miłosz Cybowski

Tego robaka nie da się zalać
— Miłosz Cybowski

Zaleźć komuś za skórę
— Miłosz Cybowski

Żegnajcie, przygody groszowe!
— Miłosz Cybowski

Zasoleni Hiszpanie
— Miłosz Cybowski

Tegoż twórcy

Jak rozpętałem wojnę międzyklanową
— Kamil Sambor

Fabuła to podstawa
— Kamil Sambor

Odgrzewane pomysły
— Miłosz Cybowski

Świat według Wicka
— Miłosz Cybowski

Raz, dwa, trzy... osiem?!?!
— Wiktor Matlakiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.