powrót do indeksunastępna strona

nr 6 (XLVIII)
lipiec-sierpnień 2005

 Krótko o…
Powrót legendy

Oryginalny „Super Mario 64” był pierwszą w pełni trójwymiarową platformówką na konsole, a do tego naprawdę genialnie pomyślaną pozycją. Wraz ze startem kieszonsolki DS, Nintendo postanowiło wskrzesić jedną z najlepszych produkcji w swoim dorobku.
Zawartość ekstraktu: 80%
‹Super Mario 64 DS›
‹Super Mario 64 DS›
Mogłoby się wydawać, że przez dziesięć lat system gry bardzo się postarzał i nie ma szans w konfrontacji z nowszymi tytułami. Nic bardziej mylnego. Nawet dziś „Super Mario 64” zaskakuje mnogością pomysłów, jakie udało się zmieścić pod szyldem “platformówka”. Na każdej planszy do zdobycia jest osiem gwiazdek (najważniejsze trofea w grze) i choć zdarzają się czasem bliźniaczo podobne zadania, praktycznie nie ma miejsca na uczucie deja vu. Naturalnie, jak w niemal wszystkich pozycjach tego gatunku, zbieractwo pełni bardzo ważną rolę, ale nie jest jedynym elementem zabawy.
Na szczęście Nintendo nie każe graczom płacić jeszcze raz za dokładnie ten sam produkt. Zmiany poszły daleko, a takimi dodatkami, jakie znalazły się tutaj, chciałby poszczycić się każdy remake. Przede wszystkim do trybu dla jednego gracza dorzucono trzydzieści gwiazdek więcej (w sumie sto pięćdziesiąt), a także oddano pod kontrolę czterech bohaterów w miejsce oryginalnego jednego, co dość znacznie modyfikuje zabawę. Do tego doszedł zestaw ponad trzydziestu mini-gier, które korzystają z głównego dobra konsoli, czyli ekranu czułego na dotyk. Nie sposób nie wspomnieć, że gierki są szalenie wciągające i można przy nich spędzić wiele godzin, zupełnie zapominając o głównej przygodzie. Na deser zostaje opcja gry wieloosobowej, która może nie jest szczególnie obszerna, ale wymaga tylko jednego egzemplarza gry. Choć szczerze mówiąc, o wiele chętniej widziałbym multiplayera w przypadku wspomnianych mini-gierek.
„Super Mario 64 DS” nie zaskakuje już jak kiedyś, ale wciąż jest niezwykle obszerną i przyjemną grą. Jedyny krok w tył względem pierwowzoru to sterowanie – niestety NDS nie został wyposażony w gałkę analogową, ale do wszystkiego można się przyzwyczaić. Dla osób, które nigdy nie grały w oryginał to pozycja obowiązkowa, pozostali muszą odpowiedzieć sobie na pytanie, jak bardzo stęsknili się za przygodami hydraulika.
Konsole:
  • Nintendo DS
Plusy:
  • długość zabawy
  • bardzo liczne i ciekawe bonusy
  • odświeżona oprawa
Minusy:
  • brak analoga
  • powtórka z rozrywki (dla niektórych)



Tytuł: Super Mario 64 DS
Tytuł oryginalny: Super Mario 64 DS
Autor: Shigeru Miyamoto
Producent: Nintendo
Wydawca: Nintendo
Dystrybutor: Lukas Toys
Cena: 179
Data produkcji: 11 marca 2005
Ekstrakt: 80%
powrót do indeksunastępna strona

106
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.