powrót do indeksunastępna strona

nr 05 (LXVII)
czerwiec-lipiec 2007

Powiew RPG: Luty 2007
Mamy lekkie opóźnienie, ale mam złe wieści dla wszystkich, którzy myśleli, że znudziły mi się „Powiewy”. Po dłuższej przerwie wracam do pracy i niniejszym prezentuję to, co wydarzyło się w lutym. A wydarzyło się całkiem sporo, przy czym za najważniejsze należy uznać reaktywację Gasnących Słońc pod egidą wydawnictwa Red Brick.
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
KRAJ
Copernicus Corp.
Po przesunięciu terminu wydania najnowszego dodatku do drugiej edycji Warhammera, „Karak Azgal” ostatecznie udało się wydać pod koniec lutego. Dodatek traktuje o jednej z krasnoludzkich twierdz w Górach Krańca Świata i daje bohaterom szansę zagłębić się w pełne zielonoskórych i skavenów, dawno opuszczone korytarze.
ZAGRANICA
Alderac Entertainment Group
Zapowiedziano kolejny dodatek do trzeciej edycji Legendy Pięciu Kręgów, tym razem będzie to „Emerald Empire”. MG i gracze znajdą w nim mnóstwo informacji na temat rokugańskiego życia, typowych zachowań, różnych miejsc i cudów Cesarstwa. Do tego szczegółowe określenie hierarchii (już nigdy nie będziecie musieli zastanawiać się nad tym, kto podlega komu i dlaczego), nowe rodziny, charakterystyka cesarskiego prawa i zasad jego egzekwowania, opis działalności Łowców Kuni i Inkwizytorów Asako oraz dużo więcej.
Black Industries
Pojawiły się pierwsze informacje dotyczące kolejnego warhammerowego dodatku pt. „Night’s Dark Masters”, w którym mowa o samych mrocznych wampirach, idealnie pasujących do równie mrocznych realiów Starego Świata. Tutaj znajdziecie kilka pdfów z nowymi klasami zawodowymi (także wampirzymi!) i opisem niektórych słabości krwiopijców. Także w lutym ogłoszono bardziej konkretne informacje dotyczące planowanego wydania podręczników do Warhammera 40 000. Pierwsza podstawka („Dark Heresy”) pojawi się już w lutym przyszłego roku, razem z zasłonką MG i podręcznikiem dla graczy. Informacje o kolejnych podręcznikach znajdziecie tutaj.
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Crafty Games
Wydawca drugiej edycji Spycrafta zapowiedział, że wkrótce pojawią się w sprzedaży pierwszoedycyjne dodatki, m.in. „Spycraft Espionage Handbook” i „Shadowforce Archer”. W podręcznikach nastąpią oczywiście zmiany w mechanice, przystosowujące je do nowych zasad.
Goodman Games
Pojawiły się pierwsze informacje dotyczące czterdziestego piątego dodatku z serii „Dungeon Crawl” pt. „Malice of the Medusa”. Niskopoziomowe postaci będą miały niepowtarzalną możliwość stoczyć bój z jedyną w swoim rodzaju meduzą, która powoli zatruwa życie mieszkańcom niewielkiej, pustynnej wioski. Można również kupić dodruk siedemnastego dodatku z serii, „Legacy of the Savage Kings”. Wydawnictwo nawiązało także współpracę z Judges Guild, zajmującym się produkcją oryginalnych przygód do d20, i wydało „The Thieves of Fortress Badabaskor”, pierwszy dodatek z cyklu „Judges Guild Adventures”. Tutaj znajdziecie czternaście przykładowych stron z przygody, pełnych tabelek, charakterystyk wrogów i opisów kolejnych pomieszczeń w twierdzy.
Great White Games
Z ważnych wieści lutowych na stronie wydawcy Savage Worlds odnotowałem tylko jeden krótki szkic przygody do Martwych Ziem, dziejący się, jak na Dziwny Zachód przystało, w miasteczku duchów. Pdf znajdziecie tutaj.
Palladium Books
Do drukarni powędrował „Rifts Sourcebook One – Revised and Expanded”, kolejny dodatek do systemu Rifts. Sam system jest szeroko znany i bardzo popularny ze względu na jego różnorodność i niezwykły świat, w którym cybernetyka i nowoczesność miesza się z magią, horrorem i obecnością istot nadnaturalnych. Wśród klas zawodowych można znaleźć takie cuda jak Cybernetyczny Rycerz, Techno-Mag, Błyszczący Chłopiec czy zwykły cyborg, system umożliwia wiele niecodziennych rozwiązań, jak chociażby wcielenie się w smoka czy zaaplikowanie swojej postaci specjalnych chemicznych czy cybernetycznych wspomagaczy. Realia Rifts obejmują niezliczone wymiary i rzeczywistości, przez co działania graczy są ograniczone tylko przez ich własną kreatywność. Wspomniany dodatek zawiera wiele nowości, w tym zasady tworzenia robotów, broń, pancerze, potwory oraz bliższe informacje na temat konfliktu Republikanów z A.R.C.H.I.E. Three.
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
RedBrick
Nowość miesiąca: Red Brick zakończyło negocjacje z Holistic Design i przejęło linię Gasnących Słońc (system pojawił się u nas dzięki Wydawnictwu MAG i zdobył spore grono fanów). Zapowiedziano już prace nad trzecią edycją systemu, która, co ciekawe, będzie wciąż bazowała na znanej nam z polskiej edycji mechanice opartej na k20 i punktach zwycięstwa (nie mylić z d20, choć Holistic Design wydało także taką edycję). Autorzy z pewnością ruszą nieco do przodu Znane Światy, szczególnie że chwalą się posiadaniem kilku ciekawych pomysłów związanych z rozwinięciem uniwersum. Tutaj znajdziecie oficjalną stronę systemu.
The Le Games
Powiało mrrrokiem. Takim prawdziwym, niczym z przepełnionych cierpieniem sesji w Wampira. Światło dzienne ujrzał Unorthodox Modern Goths, nowy system oparty na mechanice d20. Jak już się pewnie domyśliliście, dotyczy subkultury gothów, czyli lateksu, ćwieków i niezliczonych kolczyków. Wewnątrz wcale nie tak mrocznej okładki znajdziecie m.in. specjalną klasę zawodową Gothów, trzy drzewka talentów, kilka dodatkowych klas (w tym Gothycki Muzyk, LARP-owiec czy Ścieżka Vampira) i kilka innych rzeczy. Nie jestem tylko pewien, czy gratis dołączają jedną z pań widniejących na okładce.
White Wolf
Wydawca nowego WoDa uraczył nas w lutym dodatkiem „World of Warcraft: Monster Guide”, w którym umieszczono ponad setkę potworów wyjętych żywcem z gry Blizzarda. Każdy milusiński doczekał się swojej własnej ilustracji, a podręcznik jest w pełnym kolorze. Ponadto pojawił się dodatek do Promethean pt. „Magnum Opus”, zawierający szczegółową analizę całej Pielgrzymki i sposoby jej wykorzystywania w przygodach, a także przygodę umiejscowioną w Colorado Rockies. Wilkołak natomiast doczekał się dodatku „The Rage: Forsaken Player’s Guide”, w którym znajdują się informacje dotyczące plemion, ich historii i tradycji, nowe Dary i Rangi oraz porady dotyczące rozgrywania przygód na nieco większą niż zwykle skalę.
powrót do indeksunastępna strona

98
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.