„Wooden Path” jest sympatyczną i przyjemną dla oczu łamigłówką, w której przesuwając różnego typu klocki po ograniczonej planszy, trzeba zbudować drewniany most spinający brzegi dwóch wysp. Na ułożenie czekają 52 kładki…  | Wooden Path
|
„Drewniana ścieżka” ma wiele wspólnego z grami typu „ Bloxorz” i „ Gridlock”. Jedno- lub wielopolowy klocek można przesuwać zarówno do przodu i tyłu, jak i na boki. Oczywiście, o ile jest na planszy wystarczająco wiele miejsca – z każdym kolejnym mostem poziom komplikacji wzrasta, w korelacji z liczbą klocków przeszkadzających. Czym dysponujemy? Obok zwykłych elementów mostu występują szare, czerwone i zielone kawałki murawy (pływające wyspy?), ciemnoszare blokady (znikające, gdy odpowiednie miejsca połączy się murawą właściwego koloru), żółte teleporty, również żółte klocki z gwiazdką (które znikają, gdy zostają zebrane wszystkie razem), jak i ruiny dawnego mostu, których przesunąć się nie da. Na każdej planszy liczony jest czas i liczba przesunięć, ale wydaje się, że nie ma wyznaczonego limitu ani na jedno, ani na drugie. Prawdopodobnie w grę wchodzi lista najlepszych wyników – ale któż by się nią przejmował… Dostępna jest mapa wysp z naniesionymi mostami (brązowe – już ułożone, szare – do postawienia, wychodzące z dostępnych wysp, znaki zapytania – zmieniają się w szare mosty po dotarciu na dowolną z wysp), dzięki czemu nie obowiązuje liniowość rozwiązywania problemów. Grafika jest bardzo przyjemna w odbiorze, kolory i kształty miłe dla oczu. Perspektywa oddana jest jako rzut izometryczny, co w niektórych grach ma podstawową wadę: klocki bliższe zasłaniają klocki dalsze. Na szczęście w „Wooden Path” klocki są niskie i nie można ich nawarstwiać. Gra zdecydowanie godna polecenia miłośnikom łamania głowy. Nie trzeba jednak siedzieć nad nią do oporu – zadbano o automatyczny zapis stanu gry, można kontynuować następnego dnia. |