Od zawsze uważaliśmy, że nie ma fajniejszego prezentu pod choinkę niż dobra gra planszowa. Bawi, uczy, integruje rodzinnie, rozwija towarzysko. Jesteśmy pewni, że spośród 15 tytułów przez nas wybranych każdy znajdzie coś dla siebie.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Wsiadaj do łodzi i wiosłuj, by zbierać kryształy umieszczone na brzegu rwącej rzeki. Widzimy co najmniej dwa powody, dla których „Niagarę” trzeba mieć koniecznie. Po pierwsze – genialnie proste zasady tej gry daje się przyswoić w dosłownie kilka minut, więc nie grozi utrata wieczoru na mozolne przebijanie się przez instrukcję. Po drugie – piękna plansza, po której naprawdę (no, prawie) płynie rzeka, a łodzie spadają w dół wodospadu, musi zachwycić każdego. Ilość graczy: 3-5 Dla kogo: dla całej rodziny Cena: 99 zł  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Jedna z najgenialniejszych gier ekonomicznych, potrafiąca zafascynować na długi czas. Tematyka z pozoru niezbyt emocjonująca – rozbudowa sieci energetycznej – ale doskonale opracowane zasady czynią z tej gry zabawę niesamowicie… elektryzującą. Wiele różnych możliwych strategii, całkowity brak czynnika losowego, walka do ostatniej tury powodują, że „Wysokie napięcie” to pozycja obowiązkowa dla każdego ambitnego gracza. Dostępna również wersja z mapą Polski oraz dodatki zawierające nowe karty elektrowni. Ilość graczy: 2-6 Dla kogo: dla lubiących gry bardziej złożone, wymagające wysilenia mózgownicy Cena: 119 zł (+30 zł za dodatek z mapą Polski)  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
To właściwie nie gra, to po prostu zabawa. Za pomocą przesuwania (ręcznego) pionków po planszy trzeba wrzucić swój kociołek do odpowiedniego otworu. Problem w tym, że pionków jest mnóstwo, więc nad ich ruchem zapanować trudno. A gdy któryś spadnie z planszy, gracz musi oddać pałeczkę następnemu. Zasady prościutkie, frajdy dużo, a co więcej – pionki świecą w ciemności! Dla dzieciaków fenomenalna zabawa. Ilość graczy: 2-4 Dla kogo: dla dzieciaków i ich rodziców Cena: 120 zł  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Legendarna gra strategiczno-wojenna, pozwalająca na zapełnienie długich zimowych wieczorów trzymającymi w nieustannym napięciu zmaganiami zbrojnymi, zawieraniem i zrywaniem sojuszy, dramatycznymi kampaniami wojennymi. Jednak nagroda jest nie byle jaka – panowanie nad światem! Uwaga! Powoduje konflikty! Na rynku pojawiło się niedawno ładne nowe wydanie. Dostępna jest również opcja dla dwóch graczy. Ilość graczy: 3-5 Dla kogo: dla niebojących się konfliktów i rozwiązań zbrojnych Cena: 124 zł (wersja dla dwóch graczy – 93 zł)  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
„Monopoly” nikomu nie trzeba przedstawiać – grał w to każdy, a jeśli nie w wersję oryginalną, to na pewno w polskie podróbki: „Eurobusiness” i „Fortunę”. Jeśli więc Wasz egzemplarz się zniszczył, karty podarły, a pionki poginęły, czas kupić nowy. Tym bardziej że opcji jest coraz więcej – Monopoly klasyczne, Monopoly Junior, Monopoly Tu i Teraz, Monopoly Świat (także w wersji z elektronicznym terminalem)… Ilość graczy: 2-8 Dla kogo: dla całej rodziny Cena: 84 zł  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Kolonizacja pewnej wyspy, rozbudowa miast, dróg, elementy handlowe. „Osadnicy z Catanu” to jedna z najsympatyczniejszych gier planszowych, o nieskomplikowanych zasadach umożliwiających bardzo różnorodne strategie dążenia do zwycięstwa, dzięki czemu każda rozgrywka jest niepowtarzalna, a gra nie nuży przez bardzo długi czas. Na rynku mamy już też dwa ciekawe dodatki: „Żeglarze z Catanu” oraz „Miaste i rycerze z Catanu”. Ilość graczy: 2-4 Dla kogo: dla wszystkich Cena: 96 zł („Żeglarze”: 84 zł, „Miasta i rycerze”: 91 zł)  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Gra, do której można zasiąść… z marszu, bo planszę budują tu gracze w ramach trwania rozgrywki. Zadanie – opanowanie miast, łąk i dróg w rejonie średniowiecznego francuskiego miasta Carcassonne. Opanowanie, dodajmy, w sposób jak najbardziej pokojowy, dzięki mądremu rozstawianiu swoich pionków i elementów planszy. Szybkie rozgrywki dają dużo zabawy, a jeśli ktoś się znuży, może łatwo urozmaicić grę za pomocą jednego z licznych pakietów dodatkowych. Ilość graczy: 2-5 Dla kogo: dla wszystkich Cena: 67 zł  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
…byle jakiego. Polska wersja gry „Ticket to Ride”, czyli gry symulującej rywalizację przedsiębiorstw kolejowych. Brzmi groźnie, ale w rzeczywistości rozgrywka jest prosta, szybka i bardzo dynamiczna. Jeśli irytuje Was nadmierny namysł współgraczy – namówcie ich na „Wsiąść do pociągu”, tu na pewno wpadną w rytm stukotu kół. Doskonała gra na początek przygody z planszówkami. Ilość graczy: 2-5 Dla kogo: dla wszystkich Cena: 119 zł  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Jeśli lubiliście komputerową „Cywilizację”, nie ma szans, aby nie spodobał Wam się „Eufrat i Tygrys”. Pomiędzy tymi dwiema rzekami tysiące lat temu rozkwitały cywilizacje Sumeru, Babilonu, Asyrii. Dziś Ty możesz zadecydować o ich rozwoju. Niezmiernie ważne, aby równomiernie działać na wszelkich frontach – rolniczym, militarnym, religijnym, budowniczym. No i oczywiście od czasu do czasu utrzeć nosa cywilizacji konkurencyjnej. Emocjonująca rozgrywka zapewniona, choć zasady gry do prostych nie należą. Ilość graczy: 2-4 Dla kogo: dla strategów Cena: 139,50 zł  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Tytuł nieobcy miłośnikom twórczości Kena Folleta. Nic dziwnego, to jest planszówkowa wersja jego powieści. W Kingsbridge ma zostać wybudowana największa i najpiękniejsza katedra w kraju. Jako jeden z budowniczych biorących udział w realizacji tego przedsięwzięcia musisz pokierować działaniami robotników, zdobywać niezbędne surowce i najmować rzemieślników. Ilość graczy: 2-4 Dla kogo: dla miłośników średniowiecza Cena: 127 zł  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Wielomiesięczny lider w najbardziej prestiżowym rankingu najlepszych gier planszowych Board Game Geek, co samo w sobie powinno wystarczyć za rekomendację. Rozgrywka przenosi nas na Karaiby w emocjonujące czasy odkrywania Nowego Świata, gdzie musisz na wszelkie możliwe sposoby zbudować swoją pozycję. Wielość opcji i możliwości zapewnia mnóstwo emocjonujących rozgrywek. Ilość graczy: 2-5 Dla kogo: dla chcących sprawdzić, jak się gra w najlepszą grę na świecie Cena: 127 zł  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Świetna gra strategiczna, w której z innymi rodami rywalizujesz o panowanie nad Japonią. Aby wygrać, gracz musi nie tylko kontrolować możliwie największą liczbę prowincji, ale musi także rozwinąć swoje królestwo, wznosząc zamki, świątynie i teatry. Ilość graczy: 3-5 Dla kogo: dla miłośników Kurosawy, Toshiro Mifune i Usagiego Miyamoto. Cena: 129 zł  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Shadows over Camelot to planszowa gra przygodowa, w której gracze wcielają w postacie najsłynniejszych rycerzy Okrągłego Stołu, którzy wspólnie starają się przeciwstawić się siłom ciemności. O dziwo, gra nie polega na tym, kto pierwszy dorwie świętego Graala, tylko zachęca do współpracy. Gracze nie walczą pomiędzy sobą, ale wspólnie realizują zadania, pomagając sobie wzajemnie, dzieląc się obowiązkami i dyskutując. Ilość graczy: 3-7 Dla kogo: dla lubiących współpracę Cena: 142 zł  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Cel gry jest prosty: jako jeden z poszukiwaczy przygód penetrujących pełne pułapek, potworów i skarbów podziemia musisz tak wykiwać współgraczy, by zdobyć dziesiąty poziom doświadczenia. „Munchkin” to jedyna w naszym zestawieniu gra karciana, przezabawna parodia sesji RPG. Ilość graczy: 3-8 Dla kogo: dla graczy RPG z poczuciem humoru Cena: 76 zł  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Wolsung to familijna gra planszowa o konstruowaniu fantastycznych maszyn osadzona w alternatywnej wersji XIX wieku, w czasach Magicznej Rewolucji Przemysłowej. Zadaniem graczy będzie zbudowanie jak najlepszych i najoryginalniejszych machin – konkurować będą ze sobą przede wszystkim w rywalizacji o plany urządzeń oraz surowce potrzebne do ich zbudowania. Ilość graczy: 2-4 Dla kogo: dla ludzi z inwencją Cena: 99 zł |