powrót do indeksunastępna strona

nr 10 (XCII)
grudzień 2009

Autor
Online: Strzelanie na poły sportowe
Lubicie sobie czasem postrzelać do celu, ale nie interesują was „zwykłe” strzelanki, gdzie trzeba, przy pretekstowej fabule, rozwalać innych ludzi, zwierzęta, obcych czy cokolwiek innego? „The Gun Game” jest dla was!
The Gun Game
The Gun Game
Do przejścia są trzy kampanie: obronna, sprawnościowa i ataku. We wszystkich z nich nasza ręka, trzymająca broń, może swobodnie poruszać się po prawej części ekranu, klawiszem myszki strzelając w lewo. W kampanii obronnej z lewej strony nadlatują cele-rzutki, oznaczone wartościami punktowymi. Im większa wartość rzutki, tym większej ilości trafień wymaga. W części sprawnościowej cel jest jeden, ale nieustannie wędruje po całej planszy. Wreszcie podczas ataku, celem jest inna ręka – uzbrojona, strzelająca w naszym kierunku. Jak widać, gra nie ma cech typowej strzelanki, nie niesie za sobą ładunku zbędnej przemocy i brutalności. Jest grą czysto sprawnościową, a gdyby nie owa trzecia kampania – możnaby powiedzieć: sportową.
Na każdą kampanię składa się siedem poziomów trudności. W obronie – rzutki nadlatują z różną prędkością, zaczynają także falować. W trenowaniu sprawności – rzutka porusza się coraz szybciej, we wszystkich kierunkach. Przy ataku – broń przeciwnika jest coraz groźniejsza, a jego sprawność także wzrasta. Pewnym ułatwieniem jest, że kula, która zrykoszetowała od lewej ścianki, także może zaliczać trafienie; utrudnieniem zaś – konieczność przeładowania broni (dzieje się to automatycznie, ale traci się cenny czas). Amunicja niby jest limitowana, ale prędzej skończy się nam czas, niż się wyczerpie. Można też trafić w swój własny rykoszet… lub kulę przeciwnika.
Do wyboru są trzy bronie: Glock, Micro Uzi oraz MP5. Wydawałoby się, że wybór broni automatycznej ułatwi sprawę… Ale Glock zadaje większe obrażenia, czyli – wystarczy mniej trafień.
Obok trybu kampanii, dostępny jest tryb wyzwań (challenge) – oraz rozgrzewka, w której strzela się do stosu skrzyń. Wyzwania są różne dla każdej broni, a składają się każdorazowo z testów: szybkości, umiejętności oraz trafności. W pierwszym z nich trzeba jak najszybciej zestrzelić określoną ilość statycznie ułożonych na planszy celów. W przypadku umiejętności nalezy oddać jak najmniej strzałów, by – zgodnie z prawami fizyki – stos skrzyń przewrócił się w pożądanym kierunku. Przy trafności – rzutka co chwila pojawia się w innym miejscu, a dysponujemy tylko jednym magazynkiem. Łatwo odgadnąć, że liczy się tu ilość trafień.
Gdy się już nam wydaje, że gra za nami – przeszliśmy wszystkie kampanie, a w wyzwaniach zdobyliśmy złote medale – klikamy w „Osiągnięcia”, a tam… okazuje się, że jesteśmy dopiero na początku. Jeszcze wiele trofeów do zdobycia przed nami. Jakże to? Ano, poniżej jest klawisz „Bronie”, a tam – możliwość wymiany standardowych 3 broni na inne; do wyboru jest łącznie 19 róznych pistoletów, karabinów i jakkolwiek-się-to-zwie oręży. I można zaczynać od nowa…
powrót do indeksunastępna strona

151
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.