Do cyklu zdjęć Bartka Jarmolińskiego „Polski export” czyli wąsatego, dotąd anonimowego Polaka, patrzącego z okładek znanych pism dołączony został film „Ein kunstler aus Polen-ein gutes produkt” oraz seria kilkunastu obrazków-miniatur „wyroby własne”, które obok przedstawianych apetycznych i mniej apetycznych wyrobów (mięsno-cukierniczych) są zafoliowane jak produkty dostępne w markecie – bo takie jest przesłanie i zamierzone „antykomercyjne” działanie tych prac.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
„Dobre wszystko co dobre” – czyli o wizerunku Polaków robiących karierę na Zachodzie. Seria zdjęć „Polski export” dotyczy „autentyczności” gazetowych okładek, gdzie anonimowy bohater staje się rozpoznawalny. Ma możliwość sterowania i kreowania swojego wizerunku, za którym nie zawsze (wbrew kreacjom mediów) musi kryć się rzeczywista wartość. W „Polskim exporcie” fikcja zostaje zmieszana z rzeczywistościa. Video obrazuje natomiast performance (Galeria Zero-Berlin) gdzie artysta w obecności gości sprzątał galerię, myjąc witrynę, podłogi. Jest to mit Polaka, który jest dobry, szybki i tani. Po sprzątnięciu Jarmoliński zasiada „na ekspozycji” z podpisem tytułowym, jako dobry polski produkt, którego warto z wyżej wymienionych względów zatrudnić. Wystawę prezentuje Bartek Gutowski. Wernisaż 8 kwietnia (czwartek), godz. 18.00. Wystawa czynna 9-25 kwietnia 2010, codziennie w godz. 8.00-20.00. Galeria Przy AutomacieInstytut Historii Sztuki UKSW, 01-938 Warszawa, Wóycickiego 1/3, bud. 23 tel. 606 488 377 |