powrót do indeksunastępna strona

nr 03 (XCV)
kwiecień 2010

Dobre wszystko co dobre w Warszawie
Do cyklu zdjęć Bartka Jarmolińskiego „Polski export” czyli wąsatego, dotąd anonimowego Polaka, patrzącego z okładek znanych pism dołączony został film „Ein kunstler aus Polen-ein gutes produkt” oraz seria kilkunastu obrazków-miniatur „wyroby własne”, które obok przedstawianych apetycznych i mniej apetycznych wyrobów (mięsno-cukierniczych) są zafoliowane jak produkty dostępne w markecie – bo takie jest przesłanie i zamierzone „antykomercyjne” działanie tych prac.
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
„Dobre wszystko co dobre” – czyli o wizerunku Polaków robiących karierę na Zachodzie.
Seria zdjęć „Polski export” dotyczy „autentyczności” gazetowych okładek, gdzie anonimowy bohater staje się rozpoznawalny. Ma możliwość sterowania i kreowania swojego wizerunku, za którym nie zawsze (wbrew kreacjom mediów) musi kryć się rzeczywista wartość.
W „Polskim exporcie” fikcja zostaje zmieszana z rzeczywistościa. Video obrazuje natomiast performance (Galeria Zero-Berlin) gdzie artysta w obecności gości sprzątał galerię, myjąc witrynę, podłogi. Jest to mit Polaka, który jest dobry, szybki i tani. Po sprzątnięciu Jarmoliński zasiada „na ekspozycji” z podpisem tytułowym, jako dobry polski produkt, którego warto z wyżej wymienionych względów zatrudnić.
Wystawę prezentuje Bartek Gutowski.
Wernisaż 8 kwietnia (czwartek), godz. 18.00. Wystawa czynna 9-25 kwietnia 2010, codziennie w godz. 8.00-20.00.
Galeria Przy Automacie
Instytut Historii Sztuki UKSW, 01-938 Warszawa, Wóycickiego 1/3, bud. 23
tel. 606 488 377
powrót do indeksunastępna strona

173
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.