Instytut Adama Mickiewicza ogłosił konkurs na opracowanie projektu koncepcyjnego gadżetu promującego kulturę polską, przeznaczonego dla najmłodszego odbiorcy. W konkursie mogą wziąć udział studenci, absolwenci wydziałów projektowania, architektury lub kierunków artystycznych szkół wyższych z kraju i zagranicy. Zadanie konkursowe polega na stworzeniu gadżetu promującego Polskę jako kraj nowoczesny i otwarty. Projekt powinien być oryginalny, intrygujący, wywoływać pozytywne skojarzenia z kulturą polską, a przede wszystkim powinien być bezpieczny. Autor/zespół autorów zwycięskiej propozycji zostanie zaproszony do pracy nad realizacją projektu. Wyróżnione w konkursie prace trafią do produkcji. Instytut Adama Mickiewicza jest instytucją powołaną do promocji kultury polskiej na świecie – projekt zgłoszony do konkursu powinien wspierać organizatora w tej misji. W ubiegłorocznej edycji konkursu na gadżet promujący kulturę polską zgłoszono ponad 150 prac. Nagrodzone zostały projekty wskazujące na barwny, nowoczesny charakter Polski – kraju o bogatej kulturze, także osobistej, m.in. spinki do mankietów z charakterystycznymi dla języka polskiego literami Ą i Ę oraz kolorowe karabińczyki. Oba nagrodzone w 2009 r. projekty trafiły do produkcji. Termin zgłaszania prac mija 21 maja 2010. Jury przyzna ufundowane przez Instytut Adama Mickiewicza nagrody: I miejsce: 12 000 PLN, II miejsce: 8 000 PLN, III miejsce: 4 000 PLN. Regulamin konkursu wraz załącznikami dostępny jest na stronie internetowej Organizatora www.iam.pl oraz Sekretarza Konkursu www.funbec.eu/polska_2010. Rozstrzygnięcie konkursu i ogłoszenie wyników nastąpi 27 maja 2010 roku. Wyniki zostaną podane do wiadomości publicznej podczas konferencji prasowej, a także na stronie internetowej Organizatora www.iam.pl oraz Sekretarza Konkursu www.funbec.eu/polska_2010. Sekretariat konkursu: Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana.
|