powrót do indeksunastępna strona

nr 07 (XCIX)
wrzesień 2010

Autor
Online FB: Kulki magnetyczne, z długą ręką i oflagowane
Wśród licznych flashowych gier dostępnych online, coraz większą popularnością cieszą się te dostępne przez portale społecznościowe. Często osiągnięte w nich rezultaty – o ile na to zezwolimy – pojawiają się jako dumny wpis w blogowej, czy też tablicowej części naszego konta. W niniejszym cyklu skupimy się na tych spośród nich, w które można zagrać mając swoje konto na Facebooku. Na pierwszy ogień: „Bubble Battle”, „IQ Ball” oraz „Flags of all countries”.
Bubble Battle
Bubble Battle
Bubble Battle
Twórcze rozwinięcie gry, która pomogła w zdobywaniu sobie popularności domowym dystrybucjom Linuksa, czyli „Frozen Bubble”. Tym razem, zamiast po prostu strzelać kulkami do wiszących nad głową kolorowych łańcuchów, musimy celować do kulek magnetycznie ciągnących ku środkowi planszy. Ale – uwaga – nasz komputerowy przeciwnik robi to samo, stojąc po przeciwnej stronie ekranu. Kulek systematycznie przyrasta… ale w tej grze nie chodzi o usunięcie ich z planszy!
„Zwykłe” dopasowanie trzech kulek tylko przydaje nam punktów. Kulki nie kleją się do siebie, lecz – zachowując zasady fizyki – odbijają się i krążą po magnetycznej orbicie. Wokół pocisku wystrzeliwanego przez krótki czas widnieje specyficzna aura; gdy tak zjonizowana kula dotknie (uderzy, odbije się) innej tego samego koloru, tamta również nabiera dodatkowego blasku – może w ten sposób powstawać reakcja łańcuchowa. Zjonizowanie większej ich ilości skutkuje – poza większą ilością punktów – także przesunięciem magnetycznego bieguna bliżej przeciwnika (co działa w obie strony, więc lepiej się spieszyć). Gracz, który przez narastające kulki zostaje zablokowany, przegrywa.
Na początku wybieramy jednego w sześciu sympatycznych zwierzęcych bohaterów. Po każdej wygranej jego poziom umiejętności wzrasta. Przy każdej turze wybieramy kolejnego przeciwnika, stojącego na równym nam poziomie. Na końcu czeka na nas pojedynek z samym Czerwonym Smokiem…
Wspomnieć należy także o grze „Bubble Duel”, która jest pojedynkiem podobnie magnetycznym, ale bez interakcji – pozioma magnetyczna przegroda oddziela nasze „łańcuchy” od łańcuchów przeciwnika. Im więcej zjonizujemy kulek, tym bardziej przegroda przesunie się ku rywalowi, w efekcie blokując jego ruch. Sama gra, choć sympatyczna, przy atrakcyjności „Bubble Battle” odchodzi w głęboki cień.
IQ Ball
IQ Ball
IQ Ball
Nasz mały, niebieski przyjaciel (nie, nie smerf) chce przytulić swoją biało-czerwoną piłeczkę. Choć potrafi wyciągnąć rękę naprawdę daleko, najczęściej cel znajduje się poza jego zasięgiem. Na szczęście może się ową kończyną przyciągać bliżej oraz przesuwać zagradzające przedmioty. Celem gracza jest dotknięcie celu (często ruchomego) przy jak najmniejszej ilości sięgnięć-kliknięć. Co to ma wspólnego z IQ? Nic – tyle, co i inne łamigłówki zręcznościowe. Aby jednak uzasadnić jakoś tytuł gry, jej autorzy wprowadzili zasadę, wedle której im mniej ruchów zużyjemy, tym wyższy poziom IQ zostaje nam przypisany. I tyle. Ot, miła zręcznościowa łamigłówka na godzinkę-dwie zabawy.
Flags of all countries
Flags of all countries
Flags of all countries
Prosta zgadywanka: pokazana jest falująca flaga i kilka możliwych odpowiedzi. Zadaniem gracza jest wskazanie prawidłowej, tj. kraju, którego flagę przedstawiono. Kilka poziomów trudności umożliwia wybór spośród krajów znanych, mniej znanych aż po maleńkie samotne wysepki i państwa, których ludność liczy się ledwie w tysiącach osób. Dla miłośników geografii …oraz tych, co wpadną na trik (błąd aplikacji?), pozwalający w łatwy sposób odpowiedzieć na jakieś 90% pytań.
powrót do indeksunastępna strona

159
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.