Dom aukcyjny Agra-Art zaprasza na aukcję internetową sztuki tradycyjnej. Zakończenie 1 marca (wtorek), godzina 12.01. W ofercie malarstwo pejzażowe, portrety oraz rysunki i grafiki. Jednym z atutów aukcji są atrakcyjne ceny. Prace można oglądać w Galerii Agry-Art,w Warszawie, ul. Wilcza 55, w godz. 11-18, (sobota: 11-15.). Wśród obiektów, które zostały wyselekcjonowane na aukcję, znajdują się prace m.in.: Berezowskiej, Drathmanna, Grabone, Majewicza, Malczewskiego, Nehringa, Waliszewskiego i innych. Większość prac jest oprawiona.  | Malczewski Jacek - STUDIUM POSTACI
|
Jacek Malczewski, wybitny przedstawiciel malarstwa polskiego modernizmu, studia artystyczne rozpoczął w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, gdzie w latach 1872-1875 uczył się pod kierunkiem Feliksa Szynalewskiego, Władysława Łuszczkiewicza i Jana Matejki, do którego pracowni uczęszczał ponownie w latach 1877-1879. Następnie kształcił się w Paryskiej École des Beaux Arts u E. Lehmanna (1876-1877). W 1880 podróżował do Włoch. W 1884-1885 wziął udział – jako rysownik – w naukowej ekspedycji Karola Lanckorońskiego do Pamfilii i Pizydii w Małej Azji. Wówczas był także w Grecji i we Włoszech. W latach 1885-1886 przebywał przez kilka miesięcy w Monachium. Po powrocie zamieszkał na stałe w Krakowie, skąd wyjeżdżał jeszcze do Monachium i do Włoch. W 1896-1900 uczył w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, w 1911-1922 był profesorem tamtejszej Akademii Sztuk Pięknych, okresowo pełniąc funkcję rektora (1912-1914). Lata 1914-1915 spędził w Wiedniu, w 1916 wrócił do Krakowa. W ostatnich latach życia przebywał głównie w Lusławicach i Charzewicach k. Zakliczyna. Był współzałożycielem Towarzystwa Artystów Polskich „Sztuka” (1897) oraz członkiem grupy „Zero” (1908). We wczesnym okresie twórczości malował portrety, sceny rodzajowe i – przede wszystkim – obrazy o tematach związanych z martyrologią Polaków po powstaniu styczniowym (Śmierć Ellenai, Niedziela w kopalni, Na etapie, Wigilia na Syberii). Później, od lat dziewięćdziesiątych XIX wieku tworzył obrazy o treściach symbolicznych z przenikającymi się wątkami patriotycznymi, biblijnymi, baśniowymi, literackimi i alegoryczno-fantastycznymi.  | Demmin Erich - NAD STARYM KANAŁEM W HOLANDII
|
Erich Demmin – niemiecki malarz, grafik i konserwator; w latach 1931-1939 uczył się w miejskiej szkole artystycznej w Berlinie głównie pod kierunkiem Ludwiga Bartninga i Paula Thola. Już podczas studiów, a także i później (1949-1955) zajmował się konserwacją, pracując przy restauracji kościołów, pałaców (m.in. w Charlottenburgu), w ratuszach, teatrach itp. Zajmował się także malarstwem olejnym i akwarelowym. Od lat pięćdziesiątych malował głównie pejzaże i weduty. Były to krajobrazy z Meklemburgii, a także motywy z podróży do Holandii, Włoch, Portugalii, jak Stara uliczka w Neapolu, Targ na kwiaty w Amsterdamie, Nad Lago Maggiore. Wystawiał przede wszystkim w Berlinie oraz w Baden-Baden, Monachium, Dordrechcie, a także w Mediolanie i w Portugalii.  | Drathmann Johann Christoffer - PEJZAŻ Z SARNAMI
|
Johann Christoffer Drathmann – niemiecki malarz tematów myśliwskich, animalista; w latach 1878-1880 kształcił się w Akademii Sztuk Pięknych w Karlsruhe, później studiował samodzielnie. W 1885 zamieszkał do Monachium, w 1886 przeniósł się do Berlina. Uczestniczył w licznych wystawach w Berlinie, pokazując pejzaże i sceny myśliwskie ze zwierzyną łowną. Podróżował po kraju, wyjeżdżał też za granicę – malując wiele obrazów na zamówienie klientów-myśliwych – odwiedzał tereny polowań, przeważnie w Meklemburgii i Danii, a także w Rosji. Prace artysty znajdują się, m.in. w muzeach Berlina i Rockenhausen.  | Kotschenreiter Hugo - MĘŻCZYZNA Z FAJKĄ, 1891
|
Hugo Kotschenreiter – niemiecki malarz rodzajowy, ilustrator; naukę rozpoczął w szkole przemysłu artystycznego (Kunstgewerbeschule) w Norymberdze, gdzie w latach 1869-71 studiował architekturę. W 1872 wyjechał do Monachium i rozpoczął studia w tamtejszej ASP. Początkowo był uczniem Alexandra Wagnera, a później (1875-80) Karla Piloty’ego. Dodatkowo uczuł się jeszcze u Wilhelma Dieza. Jeszcze jako student zwrócił na siebie uwagę obrazem Dziesięcina klasztorna. Malował przede wszystkim sceny rodzajowe z codziennego życia Bawarczyków, ich portrety i studia charakterystycznych postaci. Obrazy te przesycone ciepłym humorem, malowane z wyraźną sympatią dla modeli, podobały się powszechnie. Wiele z nich trafiało na amerykański rynek sztuki. Malował też pejzaże i liczne studia wnętrz, w których szczególnie ujawniał się jego talent kolorysty. Obrazy artysty znajdują się m.in. w monachijskich zbiorach Nowej Pinakoteki i w Miejskiej Galerii w Domu Lenbacha.  | Stańko Michał - NA HALI TATRZAŃSKIEJ, 1931
|
Michał Stańko – malarz pejzażysta; we wczesnej młodości mieszkał w Miechowie. W czasie I wojny światowej walczył w Legionach. W latach 1927-1939 przebywał głównie w Zakopanem; malował liczne krajobrazy tatrzańskie i współpracował z Januszem Kotarbińskim pracując nad polichromią nowego kościoła parafialnego (1932-1934). Czasowo mieszkał także w Sosnowcu. Należał do – założonego w 1929 przez Stanisława Szukalskiego – „Szczepu Rogate Serce„, przybierając miano Michała z Sosnowca. W 1939 ochotniczo wstąpił do wojska, biorąc udział w kampanii wrześniowej. W latach 1942 -1943 wykonał polichromię w kościele w Koziegłowach k. Częstochowy. Po wojnie związany był ze śląskim środowiskiem artystycznym, ale stale mieszkał w ulubionym Zakopanem, gdzie miał pracownię. Malował pejzaże; w tym szczególnie krajobrazy tatrzańskie, ale także widoki ze Śląska (Pejzaż z okolic Szopienic, 1962). Ponadto tworzył martwe natury, portrety, akty i kompozycje symboliczne. Były to głównie obrazy olejne i – rzadziej – akwarele. Agra-Art Dom Aukcyjny00-679 Warszawa, ul. Wilcza 55/63 tel. +48 22 625 08 08 fax +48 22 625 06 09 Czynne: w dni powszednie od godz. 11:00 do 18:00, w soboty od 11:00 do 15:00 |