powrót; do indeksunastwpna strona

nr 03 (CV)
kwiecień 2011

Autor
Kadr, który…: Eksplodująca obora
Januszowi Chriście świetnie wychodziło przedstawianie panikujących zwierząt: koń Hegemona, który podskakuje do góry jak na trampolinie, krowa ze strachu przed Milusiem wspinająca się na dąb… A w dzisiejszym „Kadrze, który” mamy całą gromadę krów.
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Jest to kolejny kadr z magazynu Relax, dlatego paleta kolorystyczna jest ograniczona. Co ciekawe, wybierając kadr do zeskanowania zauważyłam, że wszystkie rysunki w tej historyjce wyglądają na pokolorowane flamastrami – i to bynajmniej nie specjalistycznymi tzw. kopikami, występującymi w dziesiątkach kolorów i dającymi efekt zbliżony do akwareli, lecz najzwyklejszymi flamastrami dla dzieci (szczególnie ten zjadliwy gencjanowy fiolecik doskonale pamiętam z mazaków mojego dzieciństwa: potrafił przebić na drugą stronę kartki z zeszytu).
Historyjka przedstawia początki pobytu Milusia w Mirmiłowie – towarzysko nastawiony smok zwiedza kolejno kurnik, oborę i chlewik, wywołując dziką panikę zwierząt, które próbują wydostać się wszystkimi możliwymi otworami, a w braku takowych – wprost przez ściany i dach. Zawsze bardzo lubiłam sposób, w jaki Christa rysuje krowy i konie: ich poczciwe pyski potrafią wyrażać najrozmaitsze emocje.
Kliknij aby powiększyć
Kliknij aby powiększyć
Zwierzaki, jak już wspomniałam, czasem wykonują na kartach komiksu akrobacje niemożliwe dla czworonogów – ale za to bardzo śmieszne. Tu mamy właśnie taki przykład, kiedy to krowy przedzierające się przez ściany i strzechę obory przyjmują zabawne pozy. Dynamiki dodają obłoczki i przypominające eksplozję kreski, które unaoczniają widzowi, że szopa trzęsie się w posadach.
Komiks jest humorystyczny, więc nikt nie oczekuje fotograficznego realizmu rysunków, zwróćmy jednak uwagę, jak kilkoma kreskami autor zaznacza fakturę drewna (wystarczy rysunek słojów na końcach bali) czy słomy, nie zapomina również o zaznaczeniu wcięć na belkach w miejscach, gdzie wymaga tego konstrukcja budynku. Dzięki takim szczegółom komiks nabiera plastyczności, bo choć większość czytelników nie zwróci uwagi na te detale, z pewnością pozostanie im ogólne wrażenie czegoś dobrze narysowanego.
powrót; do indeksunastwpna strona

177
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.