powrót; do indeksunastwpna strona

nr 05 (CVII)
czerwiec-lipiec 2011

10 najlepszych gier imprezowych
Gry imprezowe to na pewno nie gry tylko na imprezę, przyświeca im jednak jeden cel: zapewnienie szalonej i emocjonującej zabawy w sporym gronie graczy. Ma być wesoło, dynamicznie i głośno! Przedstawiamy dziesięć godnych polecenia tytułów, które można zabrać na kolonię czy na rodzinny wyjazd.
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Kung-fu
Lubisz się targować? Lubisz sztuki walki? Jeśli tak, to ta gra jest właśnie dla Ciebie. Jako adepci kung-fu staramy się w niej zaimponować naszym mistrzom poprzez wykonywanie jak najbardziej spektakularnych sekwencji ruchów. Na stole są wyłożone trzy rodzaje ciosów o różnym stopniu skomplikowania i różnej punktacji. Gracze, wymieniając między sobą karty, starają się ułożyć któryś z układów z wykorzystaniem kart z ręki. Gwarantowane emocje nie mniejsze niż na arabskich targach.
Czytaj też naszą recenzję.
Kup w Rebel.pl.
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Jungle Speed
Wymyślne symbole i drewniany totem. To wszystko, co jest potrzebne, aby zapewnić nam dobrą zabawę. Po kolei każdy z graczy wyciąga po jednej karcie i ustawia ją przed sobą. Jeśli pokaże się taki sam symbol, jaki leży już przed innym graczem, następuje pojedynek. Dwóch graczy rzuca się na drewniany totem, a ten, kto pierwszy go złapie, oddaje odkryte karty przegranemu, który wkłada je wraz ze swoimi pod spód własnej talii. Gra toczy się aż do wyzbycia się kart przez jedną osobę. Proste? Tak, ale symbole są bardzo podobne, ba! czasami wręcz identyczne. By to wszystko skomplikować, karty są w różnych kolorach, a w talii czają się karty funkcyjne, które zmieniają chwilowo reguły… Tylko tyle wystarczy, by całe towarzystwo co chwilę wybuchało salwami śmiechu.
Kup w Rebel.pl.
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Tabu
Jak opisać pocztę, nie używając słów paczka, znaczek, listonosz? Czy uda Ci się naprowadzić współgraczy na Alberta Einsteina, nie mówiąc przy tym o ani jednym jego ważnym odkryciu? Gra imprezowa, w której dwie drużyny ścierają się w pojedynku na słowa i skojarzenia. Każda z nich kolejno wystawia jednego gracza, który ma ją naprowadzić na właściwe słowo, nie używając przy tym słów tabu! Dziwaczne konstrukcje i zabawne próby słowotwórstwa gwarantowane!
Czytaj też naszą recenzję.
Kup w Rebel.pl.
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Packa na muchy
Pora ubić kilka tych irytujących stawonogów, najlepiej tych najtłustszych, które dają najwięcej punktów. Pamiętaj jednak, by zabijać tylko te muchy, których kolorów jest najwięcej. Gracze kolejno wykładają karty, a w momencie, kiedy pojawi się piąty kolor albo packa, rozpoczyna się polowanie. Zawodnicy starają się, uderzając ręką, ubić muchę z jak największym nominałem. Kontuzje gwarantowane, szczególnie gdy gracze są zachłanni, a drogocenna tłusta mucha tylko jedna!
Czytaj też naszą recenzję.
Kup w Rebel.pl.
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Identik
Potrafisz rysować? Nie? To tym lepiej! Gra polega na szkicowaniu obrazka z jak największą liczbą „szczegółów”, ale obrazek opisywany jest przez jednego z graczy. Po upływie określonego czasu odsłaniane są pytania związane z przedmiotami lub fragmentami, które powinny się znaleźć na obrazku. Za każdy taki szczegół gracze otrzymują punkt, natomiast jeśli żaden z rysujących nie umieścił danego fragmentu, punkt odejmuje się opowiadającemu. Spora dawka śmiechu wynikająca zarówno z surrealizmu i absurdu obrazków, jak i prób ich opisania i arcydzieł rysujących.
Kup w Rebel.pl.
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Dixit
Gra wyobraźni. Dokładnie zobaczymy co u kogo w głowie siedzi. Bajecznie kolorowe karty o niezwykle surrealistycznej wymowie. Każdy dostrzeże w nich coś innego i za każdym razem, niczym w dziele Bosha, dojrzymy nowe szczegóły. Teraz tylko trzeba się domyślić, która z kart jest kartą narratora… Narrator kładzie zakrytą kartę, mówiąc do niej skojarzenie, a następnie każdy z graczy dokłada kartę jego zdaniem najbardziej pasującą do podpowiedzi. Punkty otrzymuje narrator, gdy gracze (lecz nie wszyscy) odgadną jego rysunek, a ponadto osoby, którym udało się swoim obrazkiem wywieźć w pole towarzyszy gry, są również nagradzani.
Czytaj też naszą recenzję.
Kup w Rebel.pl.
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Sabotażysta
Górnik czy sabotażysta, oto jest pytanie. Gracze na początku rozgrywki losują swoje role i, nie ujawniając ich, starają się osiągnąć cel z nimi związany. Górnicy współpracując, starają się dokopać do złota, a sabotażyści im to udaremnić. Sporo spekulacji i dyskusji, rzucania kart i krzyżowania planów… niejednokrotnie swojej własnej stronie.
Kup w Rebel.pl.
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Palce w pralce
Muzycznie rozklaskana gra, w której ręce wiją się w powietrzu. Wszyscy gracze wspólnie wyklaskują rytm „We will rock you”, równocześnie rytmicznie pokazując wzajemnie sygnały. Wpierw pokazują symbol przypisany sobie, a następnie ten do innego gracza. Kolejny gracz pokazuje własny i następnej osoby, którą wybierze. Jeśli ktoś się skuje, oddaje swój symbol innej osobie (dzięki temu ma ich więcej), a sam pobiera nowy. Zabawa wymaga sporej koordynacji i naprawdę końskiego zdrowia do klaskania. Muzycznie i przezabawnie!
Czytaj też naszą recenzję.
Kup w Rebel.pl.
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Dobble
Znajdź podobny symbol pomiędzy dwoma kartami. Tak najłatwiej można streścić zasady „Dobble”. Jednak to nie jest takie proste, symbole może i są takie same, ale mogą być odwrócone lub pomniejszone i jest ich około 50. Pięć minigier, które wymagają sporej spostrzegawczości i refleksu, zagwarantuje niebywałe emocje.
Czytaj też naszą recenzję.
Kup w Rebel.pl.
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Blefuj
Znacie grę w Cygana lub oszusta? Ta gra jest bardzo podobna, lecz znacznie bardziej atrakcyjna wizualnie. Tu, mając trzy karty wyłożone przed sobą, staramy się wymienić jedną z nich, mówiąc co na niej jest. Oczywiście można oszukiwać lub mówić prawdę. Jeśli blefowaliśmy i zostaliśmy na tym przyłapani, kładziemy tę kartę przed sobą. Tak samo dzieje się, gdy komuś nie uda się nas przyłapać mimo usilnej próby, ta osoba musi wtedy wziąć kartę przed siebie. Ten, kto uzbiera cztery takie same zwierzaki przed sobą, przegrywa. Uwaga: ci, których obrzydzają pająki, szczury i inne tego typu żyjątka, mogą spokojnie ominąć tę grę, w końcu to „Ble!Fuj!”.
Kup w Rebel.pl.



Tytuł: Kung Fu
Wydawca: Kuźnia Gier
Info: 4-8 graczy
Data produkcji: lipiec 2009
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Skąpiec.pl

Tytuł: Packa na muchy
Tytuł oryginalny: Fliegen klatschen
Producent: Abacus Spiele
Wydawca: G3
Info: 2-8 graczy, ok. 20 minut
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Skąpiec.pl

Tytuł: Dixit
Wydawca: Hobbity.eu
Data produkcji: 2010
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Skąpiec.pl

Tytuł: Sabotażysta
Tytuł oryginalny: Saboteur
Producent: Amigo
Dystrybutor: G3
Info: 3-8 graczy, od 8 lat
Data produkcji: kwiecień 2008
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Skąpiec.pl

Tytuł: Palce w pralce
Tytuł oryginalny: Rythme and Boulet
Wydawca: Rebel.pl
Info: 4-12 graczy
Data produkcji: 2009
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Skąpiec.pl

Tytuł: Dobble
Wydawca: Rebel.pl
Info: 2-8 graczy, od 6 lat
Data produkcji: 2011
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Skąpiec.pl
powrót; do indeksunastwpna strona

246
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.