Już wkrótce dzień dziecka. Jeżeli jesteś rodzicem i nadal nie wiesz, co kupić swoim pociechom z tej okazji, mamy dla Ciebie garść planszówkowo-karcianych pomysłów na prezenty!  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Spośród pięciu sympatycznych pluszaków Twemu dziecięciu z pewnością któreś przypadnie do gustu. A jeśli potrafi zliczyć do trzech (choć oczywiście lepiej, by i do pięciu, a nawet więcej…), to może samo przestawiać pionka o wybraną liczbę miejsc (od jednego do trzech właśnie) i zbierać żetony z wizerunkiem Rozrabiaków. Gdy natomiast Twoja pociecha jest już na tyle duża, że sugestię o nauce liczenia do trzech potraktuje jako obrazę, do dyspozycji pozostaje druga gra z tego samego pudełka, będąca wariacją popularnej gry w kości. Wizerunki Pluszaków obracamy na drugą stronę… i zbieramy widniejące na rewersie zabawki, rzucając oblepionymi wcześniej samodzielnie kostkami.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Naszym pociechom możemy zapewnić dużo frajdy, wyruszając z nimi na wyprawę w poszukiwaniu legendarnego potwora z Loch Ness. Wystarczy zabrać ze sobą aparat i pobuszować nad brzegami jeziora, by dostrzec, że Nessie to bardzo sympatyczne zwierzę, choć dość nieśmiałe. Kolorowa plansza, nietypowa kostka, figurki i kartoniki ze „zdjęciami” pozwalają spędzić radosne chwile w rodzinnym gronie.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Kajko i Kokosz: Wyprawa śmiałków Ośmiolatkom również możemy zaproponować wyprawę – bardziej wymagającą główkowania, choć nie mniej wesołą. Przejrzyste zasady i solidne wykonanie, a do tego wiele kombinacji ruchów dają graczom możliwość pogimnastykowania umysłu, a jednocześnie niespodziewane zagrywki wywołują salwy śmiechu.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Pigwiny już raz trafiły do naszego rankingu. Tym razem zamiast układania z nich piramidy przychodzi nam toczyć bezpardonowy bój na śliskich i niebezpiecznych krach o pingwini przysmak, czyli ryby. Celem rozgrywki jest zebranie jak największej liczby znaczników z rybami oraz utrudnianie tego zadania pozostałym graczom. Wesoła i sympatyczna gra rodzinna, przy której doskonale bawią się przedstawiciele wszystkich grup wiekowych.
 | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Jeśli Twoje dziecko potrafi liczyć do sześciu – dłużej nie zwlekaj, kup mu chomika. Niekoniecznie od razu żywego, wystarczy na początek ładnie wydany, karciany. W tej grze dziecko ma takie same szanse na wygraną, jak i jego rodzice, choć nie wszystko tu zależy od ślepego losu. Proste zasady są łatwe do opanowania, rozgrywka wymaga niewiele miejsca (które w dodatku nie musi być idealnie płaskie – łóżko może być, nawet pościelone), a niewielkie wymiary opakowania zachęcają do zabrania na letnie wojaże. DLA TYCH TROCHĘ STARSZYCH  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Rasy tworzą potężne cywilizacje, a następnie upadają – taka kolej rzeczy. Teraz gracze mogą poprowadzić fantastyczne stwory do walki o byt. Gra jest okraszona szczyptą humoru, zarówno tego na (bardzo dobrych) ilustracjach, jak i tego bardziej fabularnego. Wszak latające szkielety czy niziołki barbarzyńcy wywołają uśmiech na ustach niejednego gracza. Gra jest prosta, grywalna, a do tego nie znudzi się zbyt szybko, ponieważ modułowe rasy gwarantują niedużą powtarzalność rozgrywek. Co równie ważne, „Small World” nada się ona zarówno dla dwóch, jak i pięciu graczy.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Niezwykle prosta, ale i wciągająca karcianka dla dwóch osób wydana przez IPN. Rzadko się zdarza, by gra uczyła bawiąc i bawiła ucząc. Autorowi gry udało się to kapitalnie. Gracze wystawiają kolejno po karcie z ręki. Ten, kto położy kartę ze stopniem wyższym szarżą, ma prawo ustawiać sekwencje, takie jak pary czy też ciągi kolejno następujących po sobie stopni wojskowych. „Awans” to gra, w której liczy się spostrzegawczość oraz blef.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Zwolenników dynamicznych rozgrywek zachęcamy do sięgnięcia po nietypową, magnetyzującą grę „7 cudów świata”. Ciekawy mechanizm przekazywania kart współgraczom zmusza nie tylko do planowania swoich poczynań, ale również do przewidywania ruchów przeciwników. Dodatkowym atutem jest możliwość gry od dwóch do siedmiu osób.
 | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Najnowsza, dynamiczna gra od wydawnictwa Rebel. Liczy się wprawne oko i dobra pamięć wzrokowa, ale i refleks. Gracze muszą spostrzec symbole, które są identyczne pomiędzy ich kartą a inną, już wyłożoną, następnie wykrzyknąć nazwę i pozbyć się swojej karty lub zdobyć nową. Dlaczego taka rozbieżność? Otóż, w środku znajdziemy pięć emocjonujących minigier, które ożywią niejeden wyjazd kolonijny!  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Wspaniała przygodowa gra karciana, w której możemy wcielić się w postacie znane z tolkienowskiej sagi. Gra jest bardzo ciekawa pod względem prostej mechaniki, jak i rozgrywki kooperacyjnej, w której to gracze, dowodząc jedną z czterech talii, zmierzą się z siłami Saurona. Miłośnicy książki, jak i filmu powinni być wniebowzięci. Tym bardziej, że w grze przeżywamy przygody wraz z bohaterami ze Śródziemia i przemierzamy jego mroczne ostępy. Zestaw podstawowy umożliwia rozgrywkę tak na prawdę czterem graczom (na opakowaniu odnotowano 1-2), o ile użyje się kartki papieru lub k100 jako licznika zagrożenia.
Tytuł: Pluszaki Rozrabiaki EAN: 5908215002367 Data produkcji: wrzesień 2010
Tytuł: Loch Ness Info: 2-5 graczy, od 4 lat Data produkcji: 2010
Tytuł: Kajko i Kokosz: Wyprawa śmiałków Info: 2-6 graczy, od 8 lat Data produkcji: listopad 2010
Tytuł: Hey, That’s My Fish! Info: 2-4 graczy Data produkcji: 2011
Tytuł: Chomik Tytuł oryginalny: Hamstern Info: 2-4 graczy, od 5 lat, 10 min.
Tytuł: Small World Wydawca: Days of Wonder Info: 2-5 graczy, od 8 lat Data produkcji: 2009
Tytuł: Awans: zostań marszałkiem Polski Info: 2 graczy, od 8 lat Data produkcji: 2009
Tytuł: 7 cudów świata Info: 2-7 graczy, od 10 lat Data produkcji: listopad 2010
Tytuł: Dobble Info: 2-8 graczy, od 6 lat Data produkcji: 2011
Tytuł: Władca pierścieni: Gra karciana Info: 2-4 graczy, od 12 lat Data produkcji: 2011 |