Neo-konstruktywistyczna, świetlna i kinetyczna sztuka, cybernetyczny design, muzyka konkretna i elektroakustyczna były obszarami wzmożonej kreatywności i eksperymentu w Europie Wschodniej w latach ’60 i ’70.  | Komar i Melamid, Music code passport, 1976
|
Awangardowi artyści i kompozytorzy zaczęli badać estetyczne możliwości elektroniki i taśmy magnetycznej, korzystając z możliwości oferowanych przez rozluźnienie kontroli nad sztuką po upadku stalinizmu i zachęty władz do badań nad cybernetyką, elektroniką i informatyką. Wystawa kuratorowana przez Davida Crowleya i Daniela Muzyczuka to wybór najważniejszych eksperymentów w sztuce i muzyce w Europie Wschodniej od lat pięćdziesiątych. Zaprezentowane zostaną filmy eksperymentalne, rzeźby dźwiękowe, instalacje oraz partytury najważniejszych i najbardziej innowacyjnych artystów tego okresu. Wśród nich są: Krzysztof Wodiczko z Polski, Dvizhenie z sowieckiej Rosji, Milan Adamčiak i Alex Mlynárčyk z byłej Czechosłowacji, Vladimir Bonačić z byłej Jugosławii oraz Dora Maurer z Węgier. Kuratorzy: David Crowley, Daniel Muzyczuk. Dźwięki elektrycznego ciała. Eksperymenty w sztuce i muzyce w Europie Wschodniej 1957-1984 25 maja – 19 sierpnia 2012 Otwarcie: 25 maja 2012, piątek, g. 18.00 ms2, ul. Ogrodowa 19 Muzeum Sztuki w ŁodziŁodź; ms: ul. Więckowskiego 36; ms2: ul. Ogrodowa 19; Pałac Herbsta: ul. Przędzalniana 72 tel. +48 42 633 97 90 fax +48 42 632 99 41 Czynne: Gmach główny: wt-ni 10-17; ms2: wt 10-18, śr-ni 12-20; Pałac Herbsta: wt 10-17, śr i pi 12-17, cz 12-19, so-ni 11-16 Wstęp: Szczegółowe informacje na stronach MS |