Od 12 października do 9 grudnia w Warszawie odbędzie się wystawa pt. "Miasto na sprzedaż: Reklama na ulicach Warszawy od XIX wieku do dziś" będąca częścią festiwalu Warszawa w Budowie. Tematem tegorocznej „Warszawy w budowie” jest reklama zewnętrzna w mieście. Tak jak w poprzednich latach, festiwal stara się zwrócić uwagę mieszkańców stolicy na kluczowe aspekty życia w mieście: dziedzictwo architektoniczne, mieszkalnictwo czy użytkowanie przestrzeni publicznej. Reklama zewnętrzna z pewnością stała się ostatnio dominującym elementem w krajobrazie Warszawy. Historię reklamy, jej wpływ na przestrzeń publiczną i codzienne życie mieszkańców prezentuje festiwalowa wystawa „Miasto na sprzedaż” pokazywana w dawnym Domu Meblowym Emilia. Jest to nowa siedziba Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Wystawie towarzyszyć będzie 50 wydarzeń: pokazy filmów, warsztaty i wykłady. Inauguracja: 12 października (piątek), godz. 19.00 Konferencja prasowa: 28 września (piątek), godz. 11.00 Gośćmi konferencji prasowej będą przedstawiciele środowisk twórców reklamy, organizacji i instytucji zaangażowanych w poprawę stanu przestrzeni publicznej oraz partnerzy wspierający organizację festiwalu. |