powrót; do indeksunastwpna strona

nr 05 (CXXVII)
czerwiec 2013

Chaps #371: Z.U.O. nie śpi nigdy
Dobry lekarz staje na głowie, by obsłużyć pacjenta: udzielić red, bull złagodzić…
Ciekawostka:
Napój energetyczny Red Bull stworzony został w roku 1987 przez Austriaka Dietricha Mateschitza. Pomysł zaczerpnął on z Tajlandii, gdzie od przeszło dziesięciu lat z powodzeniem sprzedawany był Krating Daeng (taj. „czerwony gaur” – rodzaj dzikiego bydła występującego w Azji Południowej), który popularność zawdzięczał dużej dawce kofeiny. Mateschitz nawiązał współpracę z jego producentem, Chaleo Yoovidhya. Zaczerpnął z tajskiego pierwowzoru zarówno logo – dwa czerwone, nacierające na siebie rogacze – jak i strategię marketingową, opierającą się na sponsorowaniu wydarzeń sportowych (w przypadku oryginału – boksu tajskiego). Jednakże najważniejsze – czyli receptura napoju – została odpowiednio zmodyfikowana, aby dostosować ją do zachodnich gustów.
powrót; do indeksunastwpna strona

101
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.