powrót; do indeksunastwpna strona

nr 10 (CXXXII)
grudzień 2013

Najlepsze gry planszowe na prezent świąteczny
ciąg dalszy z poprzedniej strony
DLA NAJMŁODSZYCH
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Tik tak buum junior
Ta gra to świetny sposób na ćwiczenie pamięci i koncentracji oraz rozwijanie słownictwa, a wszystko w niezwykle atrakcyjnej oprawie. Uczestnicy zabawy losują kartę z poleceniem wymienienia przedmiotów znajdujących się we wskazanej lokalizacji (np. w mieście, w torebce, w kosmosie itp.). Odpowiedzi, które oczywiście nie mogą się powtarzać, udzielane są przez uczestników zabawy po kolei tak długo, aż skończy się czas. Ten zaś jest mierzony przez tykającą bombę, którą po udzieleniu poprawnej odpowiedzi należy przekazać następnej osobie. Ten, kto zostanie z bombą w ręku w momencie jej wybuchu przegrywa rundę. Emocje potęguje fakt, że nigdy nie wiadomo ile mamy czasu do namysłu, bo za każdym razem jest to wartość losowa z przedziału 10 – 60 sekund. Znajomość wszystkich pytań z kart nie pasuje zabawy, bo i tak wszystkiego nie jesteśmy w stanie zapamiętać, a dodatkowo sami możemy wymyślać własne. Jest to doskonała propozycja na granie w dowolnie dużym gronie, zwłaszcza, że dzieci i dorośli bawią się równie dobrze.
Czytaj też naszą recenzję.
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Kolorowy Zawrót Głowy
Jest to zdumiewająco prosta gra, ale nie można absolutnie powiedzieć, że mało ambitna czy niezbyt wymagająca. Zgodnie z oznaczeniem na pudełku (od 6 do 106 lat), jest naprawdę atrakcyjna dla osób w każdym wieku. Przebieg poszczególnych partii „Kolorowego zawrotu głowy” nigdy nie jest taki sam i absorbuje za każdym razem od nowa, przez to dostarcza wartościowej rozrywki.
Czytaj też naszą recenzję.
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Mól Szachrajek
Nietypowa gra, w której można oszukiwać! „Mól szachrajek” przypomina nieco klasyczne makao, gdyż celem jest jak najszybsze pozbycie się wszystkich kart. Oprócz zwykłych kartoników z numerkami, gracze zagrywają także akcje specjalne, które wnoszą do zabawy m.in. elementy szybkościowe. Ponadto kart można pozbywać się chowając je do rękawa czy wyrzucając pod stół. Oczywiście wtedy, gdy nie widzi tego aktualny Strażnik. Szalona imprezówka z przymrużeniem oka.
Czytaj też naszą recenzję.
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Mały Książę
Znajomość fabuły książki Antoine’a de Saint-Exupéry’ego nie jest w ogóle konieczna, aby czerpać mnóstwo przyjemności z tej pełnej uroku gry familijnej. Zasady rozgrywki są na tyle proste, że z powodzeniem mogą je opanować dzieci w znacznie niższym wieku niż sugerowane przez wydawcę osiem lat. Każdy z graczy ma za zadanie zbudować swoją planetę składającą się z szesnastu kafelków, więc wystarczająca jest tutaj umiejętność układania nieskomplikowanych puzzli. Planety bowiem mogą być budowane w dowolnej kolejności, a w czasie gry mogą między płytkami pozostawać wolne przestrzenie (na przykład możliwy jest układ złożony z samych narożników czy krawędzi), ponieważ i tak ostatecznie stworzymy połączony obrazek o wymiarach cztery na cztery. Dopiero na końcu otrzymujemy zaś punkty w zależności od obiektów umieszczonych na kafelkach (między innymi postacie, zwierzęta, róże), co jest zdecydowanie bardziej skomplikowane, ale przecież najmłodszym uczestnikom można w tym pomóc. Znaczący wpływ na przyjemność płynącą z gry w „Małego Księcia” ma niewątpliwie atrakcyjność graficzna kafelków, na których wykorzystano oryginalne rysunki Antoine’a de Saint-Exupéry’ego. Z pewnością „Mały Książę” to świetna propozycja na miłe spędzenie czasu w rodzinnym gronie.
Czytaj też naszą recenzję.
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Potwory do Szafy
Cel postawiony przed graczami w „Potworach do szafy” będzie z pewnością bliski sercu każdego malucha. Wiadomo przecież, że wieczorami kiedy tylko gaśnie światło, dzieci często widzą w każdym kącie swojego pokoju rozmaite straszne stwory. Któryż kilkulatek potrafiłby więc oprzeć się w pełni bezpiecznej możliwości przegonienia tych maszkar do szafy? O końcowym sukcesie decyduje tutaj przede wszystkim umiejętność zapamiętywania położenia żetonów zabawek, ale rozgrywka jest zdecydowanie bardziej atrakcyjna niż w przypadku zwykłego memory. Ważne są bowiem nie tylko proste, zrozumiałe dla kilkulatka reguły „Potworów do szafy”, ale również bardzo atrakcyjna dla maluchów szata graficzna (brawa dla Macieja Szymanowicza!), a przede wszystkim zachęcająca nie tylko do samej gry, ale także po prostu do zabawy, otwierana szafa. Niewątpliwie Antoine Bauza stworzył znakomitą grę dla młodszych graczy, która dostarczy im wiele emocji i radości.
Czytaj też naszą recenzję.
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Gringo
Nawet jeśli rozgrywka w „Gringo” nie sprawi, że poczujemy się jakbyśmy przemierzali odległe krainy, to z pewnością może ona nam dostarczyć dreszczyku prawdziwych emocji. Do odniesienia zwycięstwa nie będzie bowiem konieczna znajomość geografii, lecz żelazne nerwy i umiejętność blefowania. Na początku rozgrywki każdy z graczy otrzymuje cztery kwadratowe karty podróży oznaczone wizerunkiem zwierzęcia związanego z którymś z kontynentem. W swoim zestawie posiadamy w tym momencie trzy karty ze słońcem i jedną z księżycem. Zwycięzca licytacji musi odkryć tyle kart, ile wyniosła jego oferta, nie natrafiając przy tym na ani jeden księżyc. Niewątpliwie zaletą „Gringo” jest dynamicznie tocząca się rozgrywka, a także proste reguły gry, które z powodzeniem można opanować już po jednej „rozgrzewkowej” rundzie. Z pewnością największe szanse na zwycięstwo mają osoby o duszy hazardzisty, które potrafią zaryzykować w odpowiednim momencie. Dzięki przyciągającej wzrok szacie graficznej i podróżniczej otoczce „Gringo” świetnie sprawdza się też w rozgrywkach w rodzinnym gronie, gdzie emocje pojawiają się już przy wyborze przez uczestników zestawów kart podróży, a potem napięcie tylko rośnie.
Czytaj też naszą recenzję.
• • •
Czytaj polecanki prezentowe „Esensji":



Tytuł: Hanabi
Data produkcji: 2010
EAN: 3760052141423
Info: 2-5 graczy, od 8 lat
Wyszukaj w: MadBooks.pl
Wyszukaj w: Matras.pl
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w:

Tytuł: Maskarada
Tytuł oryginalny: Mascarade
Data produkcji: lipiec 2013
Producent: Asmodee
Wydawca: Rebel.pl
Info: 2 - 13 osób; od 10 lat
Wyszukaj w: MadBooks.pl
Wyszukaj w: Matras.pl
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Skąpiec.pl
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w:

Tytuł: Le Havre
Tytuł oryginalny: Le Havre: The Inland Port
Data produkcji: lipiec 2013
Producent: Z-Man Games
Wydawca: Lacerta
EAN: 5908445421259
Info: 1-5 graczy, od 12 lat
Wyszukaj w: MadBooks.pl
Wyszukaj w: Matras.pl
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w:

Tytuł: Mount Everest
Data produkcji: październik 2013
Wydawca: Rebel.pl
EAN: 5901549927207
Info: 2-5 osób, od 10 lat
Wyszukaj w: MadBooks.pl
Wyszukaj w: Matras.pl
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w:

Tytuł: Abalone Classic
Data produkcji: 2012
Producent: Abalone Games
Wydawca: Rebel.pl
Info: 2 graczy, od 7 lat
Wyszukaj w: MadBooks.pl
Wyszukaj w: Matras.pl
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Skąpiec.pl
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w:

Tytuł: Pandemia
Tytuł oryginalny: Pandemic
Data produkcji: I półrocze 2013
Producent: Z-Man Games
Wydawca: Lacerta
EAN: 5908445421242
Info: 2-4 osoby; od 14 lat
Wyszukaj w: MadBooks.pl
Wyszukaj w: Matras.pl
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w:

Tytuł: 111: Alarm dla Warszawy
Data produkcji: lipiec 2013
Wydawca: IPN
EAN: 2630329025422
Info: 2 osoby; od 10 lat
Wyszukaj w: MadBooks.pl
Wyszukaj w: Matras.pl
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w:

Tytuł: Potwory w Tokio
Tytuł oryginalny: King of Tokyo
Data produkcji: październik 2013
Producent: IELLO
Wydawca: Egmont
EAN: 5908215004316
Info: od 8 lat
Wyszukaj w: MadBooks.pl
Wyszukaj w: Matras.pl
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w:

Tytuł: Tokaido
Data produkcji: październik 2012
Wydawca: Funforge
EAN: 3770001556086
Info: 2-5 graczy, od 8 lat
Wyszukaj w: MadBooks.pl
Wyszukaj w: Matras.pl
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w:

Tytuł: Gamedec
Data produkcji: 6 września 2013
Wydawca: CD Projekt
Wyszukaj w: MadBooks.pl
Wyszukaj w: Matras.pl
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Skąpiec.pl
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w:

Tytuł: Tik tak buum junior
Data produkcji: 7 lutego 2013
Producent: Piatnik
Wydawca: Piatnik
Dystrybutor: Piatnik
EAN: 9001890775390
Wyszukaj w: MadBooks.pl
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w:

Tytuł: Kolorowy Zawrót Głowy
Data produkcji: kwiecień 2013
Producent: Egmont
EAN: 5908215003913
Info: 2-4 osoby; od 6 lat
Wyszukaj w: MadBooks.pl
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w:

Tytuł: Mól Szachrajek
Data produkcji: maj 2013
Wydawca: G3
EAN: 5902020445265
Info: 3-5 graczy, od 7 lat
Wyszukaj w: MadBooks.pl
Wyszukaj w: Matras.pl
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w:

Tytuł: Mały Książę
Tytuł oryginalny: The Little Prince: Make Me a Planet
Data produkcji: marzec 2013
Producent: Ludonaute
Wydawca: Rebel.pl
Info: 2-5 graczy, od 8 lat
Wyszukaj w: MadBooks.pl
Wyszukaj w: Matras.pl
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Skąpiec.pl
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w:

Tytuł: Potwory do Szafy
Data produkcji: lipiec 2013
Wydawca: Granna
EAN: 5900221001778
Info: 1 - 6 osób; od 3 lat
Wyszukaj w: MadBooks.pl
Wyszukaj w: Matras.pl
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w:

Tytuł: Gringo
Tytuł oryginalny: Skull & Roses
Data produkcji: wrzesień 2013
Wydawca: Granna
EAN: 5900221001464
Info: od 10 lat
Wyszukaj w: MadBooks.pl
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w:
powrót; do indeksunastwpna strona

7
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.