powrót; do indeksunastwpna strona

nr 6 (CXXXVIII)
lipiec-sierpień 2014

Gotowi? Czas start!
‹5 sekund›
Czy umielibyście wymienić tytuły trzech gier planszowych? Pewnie nie byłoby z tym większego problemu. A gdybyście mieli na to tylko pięć sekund? Czy wtedy też poszłoby tak łatwo? Poznajcie „5 sekund” – grę imprezową, która wymaga szybkiego myślenia.

Dziękujemy wydawnictwu Trefl za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

ZawartoB;k ekstraktu: 80%
‹5 sekund›
‹5 sekund›
„5 sekund” to bardziej quiz niż gra planszowa, chociaż trzeba przyznać, że w pudełku, oprócz kart z pytaniami i czasomierza, znajdziemy też planszę. Zasady gry są bardzo proste – czytasz pytanie i masz pięć sekund na odpowiedź. Czas odmierzany jest specjalnym urządzeniem – spiralą zamkniętą w plastikowej tubie, po której toczą się metalowe kuleczki, powodując dodatkowo umiarkowany hałas.
Pytań w grze jest sporo, zapisane są na kartach w kolorze żółtym i czerwonym. Jedne są (teoretycznie) nieco łatwiejsze i świetnie nadają się do rozgrywki rodzinnej, te drugie, bardziej wymagające, sprawdzą się wśród starszych graczy. Na każde pytanie trzeba dać trzy odpowiedzi i do tego zmieścić się w tytułowym czasie pięciu sekund. Tylko wtedy możemy otrzymać punkt. Jeśli przekroczymy czas lub nasza odpowiedź będzie niepełna, to pytanie przechodzi na kolejną osobę. Ta ma trochę trudniejsze zadanie, bo odpowiedzi nie mogą się powtarzać, trzeba wymyślić coś nowego. Jeśli i jej się nie uda odpowiedzieć poprawnie, to pytanie trafia kolejno do wszystkich uczestników zabawy. Jeżeli nikt nie poradzi sobie z zadaniem, to punkt trafia do gracza, który miał to pytanie jako pierwszy.
Punktację śledzić można na planszy stylizowanej, a jakże, na cyfrę pięć, a składającej się z dwunastu pól. Kto pierwszy dotrze do mety, ten jest zwycięzcą. Oprócz odpowiadania na pytania każdy z graczy ma do dyspozycji karty specjalne. „Zamiana” pozwala na otrzymanie nowego pytania, a „Następny” na przekazanie karty kolejnemu graczowi. Jeśli nie odpowie on poprawnie, to punkt zdobywa gracz, który zagrał kartę specjalną.
Gra wymaga skupienia, dobrego kojarzenia i szybkiego mówienia. Świetnie sprawdza się na imprezach, wywołując salwy śmiechu i podnosząc graczom poziom adrenaliny. Spadające kuleczki są nieco hipnotyzujące i działają na pytanych rozpraszająco (trzeba się do nich przyzwyczaić). W pudełku mamy prawie 750 pytań, co zapewni zabawę na długo. Na koniec mała krytyka – pytania są bardzo zróżnicowane, nawet w ramach kart jednego koloru możemy trafić na pytania, z którymi poradzą sobie dzieci, jak i te zdecydowanie da nich za trudne. Dla przykładu: wymień trzy zabawki przydatne na basenie czy wymień trzy miasta we Francji. To zróżnicowanie nie psuje jednak zabawy, jeżeli tylko podejdziemy do rozgrywki na luzie i z humorem.



Tytuł: 5 sekund
Data produkcji: 2013
Wydawca: Trefl
EAN: 5900511007978
Info: od 8 lat
Wyszukaj w: MadBooks.pl
Wyszukaj w: Kumiko.pl
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w:
Ekstrakt: 80%
powrót; do indeksunastwpna strona

181
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.