powrót; do indeksunastwpna strona

nr 3 (CXLV)
kwiecień 2015

Chaps #582: Efekt jojo
Ech, te chińskie diety-cud…
Ciekawostka:
Choć jojo jako produkt komercyjny zaistniało na rynku dopiero w latach 20. ub. wieku za sprawą Pedro Floresa, a spopularyzowane zostało na przestrzeni następnych dekad przez Donalda F. Duncana, to zabawka ta znana była już starożytnym. Ukazany na greckiej wazie terakotowy krążek na sznurku stanowił podarek składany bogom przez osiągających dojrzałość chłopców. A i to nie był debiut jojo, bo już dużo wcześniej wynalazek ten znany był Chinach.
powrót; do indeksunastwpna strona

60
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.