Kalambury ze znanej serii Activity doczekały się wydania kieszonkowego – w sam raz na zbliżające się wakacje. Dziękujemy wydawnictwu Piatnik za udostępnienie gry do recenzji  |  | ‹Activity Go!›
|
„Activity Go!” to pełnowymiarowe kalambury tym razem w opakowaniu wielkości dwóch klasycznych talii kart. W środku mamy za to prawie wszystko, czego będziemy potrzebowali do gry – karty z hasłami, kostkę, klepsydrę i instrukcję. Brakuje jedynie czegoś do notowania zdobytych punktów, o to musimy zadbać we własnym zakresie. O „Activity Original” – pierwowzorze „Activity Go!” pisaliśmy już na łamach Esensji. Są to kalambury, w których hasła prezentujemy za pomocą słów, rysunku lub pantomimy. Pod tym względem nic się w mniejszej wersji nie zmieniło, inny jest tylko sposób wyboru haseł. A jak dokładnie przebiega rozgrywka? Gracze dzielą się na drużyny, a rozpoczyna wybrany przedstawiciel jednej z nich. Rzuca kostką i deklaruje, jakiej trudności hasło chce prezentować – za trzy, cztery czy pięć punktów. Następnie sprawdza na karcie, co wylosował, czyli co ma przedstawić oraz w jaki sposób. Na każdej karcie mamy aż osiemnaście haseł – po trzy (w różnym stopniu trudności) dla każdego z możliwych wyników na kostce. Liczba oczek determinuje sposób prezentacji zagadki, co oznaczone jest na karcie odpowiednim rysunkiem. Drużyna na odgadnięcie ma tyle czasu, ile trwa przesypanie się piasku w klepsydrze. Jeśli odpowie prawidłowo, to zdobywa liczbę punktów adekwatną do stopnia trudności wybranego hasła. Jeśli zaś nie odpowie, to nic się nie dzieje. W obu przypadkach tura przechodzi na drużynę przeciwną. Czasami można trafić na hasła zapisane czerwoną czcionką, czyli zagadkę dla wszystkich graczy. Punktuje wtedy ten zespół, który jako pierwszy poda prawidłową odpowiedź. Gra kończy się, gdy któraś z drużyn zdobędzie czterdzieści punktów. Oczywiście można wcześniej ustalić, że wygraną zapewnia inny wynik, wszystko zależy od tego, jak długo chcemy się bawić. Można też z powodzeniem grać w trzy osoby. Wtedy każdy z graczy kolejno prezentuje wylosowane hasło, a pozostali je odgadują. W przypadku poprawnej odpowiedzi punkty zdobywają zarówno demonstrujący, jak i odgadujący. Cieszę się, że popularne kalambury doczekały się wreszcie kompaktowej wersji. Pudełko łatwo schować do torebki czy plecaka i zabrać ze sobą na wakacje czy do znajomych. Do odgadnięcia mamy aż 990 haseł, co gwarantuje zabawę na długie godziny. Małym minusem jest to, że wszystkie one mieszczą się na 55 kartach, więc same karty będą się często powtarzały i mimochodem możemy poznać nawet te zagadki, które nie były jeszcze prezentowane. Nie da się też, w przeciwieństwie do „Activity Original”, z góry planować, w jaki sposób chcemy prezentować hasła. Tu jesteśmy zdani wyłącznie na rzut kostką. Jeżeli nie macie jeszcze kalamburów w swojej kolekcji, to „Activity Go!” jest z pewnością warte polecenia. Niewielkie rozmiary i bardzo duża liczba haseł sprawiają, że jest to tytuł bardzo atrakcyjny. Warto od niego zacząć przygodę z kalamburami, choćby ze względu na bardzo dobry stosunek zawartości do ceny.
Tytuł: Activity Go! EAN: 9001890745591 Info: 3-16 graczy, od 12 lat Ekstrakt: 70% |