powrót; do indeksunastwpna strona

nr 7 (CXLIX)
wrzesień 2015

Chaps #621: Oni żyją...
I nadają!
Ciekawostka:
W 1952 amerykańska Federalna Komisja Łączności udostępniła nieużywane wtedy częstotliwości UHF dla telewizji kolorowej. W 1957 z kolei doniesiono o słynnym eksperymencie z przekazem podprogowym: plansze z poleceniem „jedz popcorn” i „pij Coca-Colę” wplecione pomiędzy klatki filmu – widoczne tak krótko, że były były niezauważalne dla oka. Choć James Vicary przekonywał z początku, że jego zabieg wywołał znaczący wzrost sprzedaży tych produktów (o blisko 20% dla Coca Coli i niemal 60% dla popcornu), to ostatecznie przyznał, że wszystko to oszustwo, a sam eksperyment w ogóle nie miał miejsca.
powrót; do indeksunastwpna strona

69
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.