Dziś proponujemy na prezent to, co od lat popularyzujemy jako idealny upominek choinkowy dla wszystkich, niezależnie od płci, wieku, przekonań i charakteru. Gdy planszowe! Oto piętnaście tytułów, które doskonale będą wyglądały zawinięte w świąteczny papier.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
„Carcassonne. Gorączka złota” to samodzielna gra, która różni się od podstawowej wersji nie tylko scenerią, ale również nieco odmiennymi regułami rozgrywki, które przekładają się bezpośrednio na całkiem nowe emocje w jej trakcie. W kolejnych rundach będziemy tutaj budować z kafelków kawałek Dzikiego Zachodu, gdzie właśnie odkryto złoża tego cennego kruszcu, a także zdobywać cenne punkty za żetony wydobycia oraz ukończone elementu krajobrazu (prerie ze stadami dzikich koni i indiańskimi obozami, tory kolejowe ze zwrotnicami i lokomotywami, góry ze złotymi samorodkami czy wreszcie amerykańskie miasteczka). Istotne jest, że nie da się skupić jedynie na rozbudowywaniu posiadanych elementów krajobrazu, gdyż przyjęte zasady punktacji wręcz zachęcają do negatywnej interakcji z rywalami. „Gorączka złota” – tak jak podstawowy tytuł serii – świetnie sprawdza się w sytuacji, kiedy chcemy miło spędzić czasu w rodzinnym gronie, ale dodatkowo może przyciągnąć osoby, które lubią trochę pogłówkować w trakcie rozgrywki i nad spokojne układanie puzzli przedkładają interakcję z innymi graczami.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Coś dla miłośników gier ekonomicznych i optymalizacji ruchów. Następczyni „Agricoli”, złożona gra, w której gracze, wcielając się w krasnoludów, rozwijają swoje włości orząc, siejąc, hodując zwierzęta czy budując kopalnie. Zdecydowanie prezent wagi ciężkiej nie tylko ze względu na wymagającą rozgrywkę, ale i duże i wypełnione po brzegi drewnianymi elementami pudełko.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Szalona imprezowa gra zręcznościowa. Przemierzanie lochów i walka z potworami, ale wszystko to z przymrużeniem oka. Naszą prawdziwą bronią jest kostka, a celem plansza-tarcza. Tylko odpowiednio dokładne rzuty pozwolą na pokonanie najbardziej zaciekłych wrogów. A łatwo nie będzie, bo czasami rzucamy normalnie, a czasami z obrotu, tyłem czy lewą ręką. Nie ma jednak obaw o brak wyzwania – jeśli dojdziemy do wprawy w rzutach, to zawsze możemy zwiększyć stopień trudności.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Gra dla dwóch osób, idealna na zimowe wieczory, bo tematem przewodnim jest szycie kołdry. W rzeczywistości to gra logiczna pozwalająca na odpowiednim zapełnianiu własnej planszy (kołdry) żetonami (kawałkami materiału), co przypomina nieco dopasowywanie klocków w Tetrisie. Gra trwa szybko, zasady są proste, a rozgrywka bardzo wciągająca, od razu jest ochota na rewanż. To jeden z tych tytułów, do którego łatwo zachęcić zarówno początkujących, jak i zaawansowanych graczy.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Kolejna 2-osobowa gra w naszym zestawieniu, tym razem to mniejsza wersja „7 Cudów Świata”. Gracze rywalizują ze sobą budując takie miasto, które na zakończenie gry przyniesie najwięcej punktów zwycięstwa, a wszystko dzięki umiejętnemu pozyskiwaniu kart surowców i budowli. W grze mamy trzy sposoby na osiągnięcie wygranej (poprzez przewagę militarną, naukową lub zwycięstwo cywilne), co pozwala na dostosowanie strategii do aktualnej sytuacji. Mimo sporej losowości, „Pojedynek” pozwala na planowanie akcji w przód. Polecamy nie tylko miłośnikom oryginalnych „7 Cudów Świata”.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
W grze wcielamy się w kupców przemierzających wraz ze swymi pomocnikami bazar w tytułowym Istambule. Każdy kafelek modułowej planszy to inne miejsce na targu, a każde oferuje unikalne usługi – można zrobić zakupy, napić się herbaty, a nawet odwiedzić jubilera. A wszystko w wyścigu po cenne rubiny, bo wygrywa ten, kto najszybciej stanie się ich posiadaczem. Gra wymaga optymalizacji ruchów i przemyślanej strategii, gdyż ścieżek do zwycięstwa jest wiele. Ze względu na kilka wariantów trudności, tytuł ten nadaje się dla graczy na każdym poziomie zaawansowania.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Gra karciana, która lekko nawiązuje do popularnego „Remika”. W grze występują talie kart, z których każda przypisana jest do jednego z greckich bogów. Zadaniem graczy jest takie kolekcjonowanie kart i wykorzystywanie ich mocy, by na końcu mieć najwięcej punktów zwycięstwa. Do rozgrywki wykorzystywanych jest tylko kilka dostępnych talii, co zapewnia niepowtarzalność i zróżnicowanie rozgrywek – od spokojnego kolekcjonowania bonusów aż po interakcję negatywną. Grę charakteryzuje piękne wykonanie i nawiązanie do greckiej mitologii. Polecamy nie tylko miłośnikom składania karcianych kombosów.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Gra towarzyska – starcie dobra ze złem – odmiana popularnej „Mafii”, ale dużo od niej ciekawsza. Gracze wcielają się w rycerzy Króla Artura poszukujących świętego Graala oraz w popleczników Mordreda, którzy chcą, aby poszukiwania się nie udały. Wszystko rozgrywa się w atmosferze tajemnicy i z ogromną porcją blefu. Idealna do rozgrywek w większym gronie.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Przepięknie wydana i bajecznie kolorowa gra dla miłośników zagadek logicznych. To pozycja raczej dla zaawansowanych graczy, którzy lubią mocniej ruszyć głową nad planszą, nie obawiając się przy okazji odrobiny blefu. Do gry wykorzystywana jest aplikacja na smartfony, która idealnie współgra z mechaniką. Podczas rozgrywki przyjdzie nam mieszać mikstury, które można później sprzedać lub wypić czy też publikować i obalać teorie na temat połączeń rożnych składników, a wszystko to w humorystycznej oprawie.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Gra o tworzeniu planet i kreowaniu na nich życia. Oferuje wiele możliwości, wyborów i dróg do zwycięstwa. Można skupić się na realizowaniu własnych celów, można też obrać inną strategię i przeszkadzać innym graczom w zdobywaniu bonusów. Każdy zbudowany w grze świat jest niepowtarzalny, graczom nie grozi więc nuda, a dzięki dobremu skalowaniu „ExoPlanets” sprawdzą się w każdym gronie.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Połączenie Sherlocka Holmesa z opowiadaniami o Cthulhu. Gra karciana pełna blefu i ukrytych tożsamości, w której gracze starają się zdobyć jak najwięcej punktów zwycięstwa bez zdradzania, do której z dwóch ścierających się ze sobą frakcji należą. Klimat, niezbyt długi czas rozgrywki i sporo emocji sprawiają, że „Studium w szmaragdzie” zyskało na świecie wielu wielbicieli.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Klasyka się nie starzeje, to z pewnością można napisać o grze „Tikal”, której polskie wydanie pojawiło się wiele lat po ukazaniu się gry na rynku europejskim. Gracze wcielają się w odkrywców przemierzających gwatemalską dżunglę w poszukiwaniu skarbów i ukrytych w gąszczu piramid. Wiele możliwości i dróg zwycięstwa oraz niezbyt trudne zasady, czynią z tej pozycji grę praktycznie dla każdego miłośnika planszówek.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Coś dla miłośników złośliwości i wbijania szpili innym graczom. „Intryganci” to lekka karcianka, w której można wygrać dzięki zebraniu określonej liczby unikalnych postaci lub gdy któryś z współgraczy nie może już wykonać dozwolonej akcji. Jako że drugi sposób jest zdecydowanie łatwiejszy, gracze skupiają się na eliminowaniu przeciwników. Dobra zabawa gwarantowana.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Gra towarzyska testująca spostrzegawczość i refleks – zależności od wyłożonego na stole symbolu gracze wykonują pewną czynność, liczy się szybkość i brak pomyłek. Rozgrywka toczy się bardzo szybko, a gra zapewnia kilka stopni trudności, dzięki czemu przez dłuższy czas będzie da wszystkich wyzwaniem.  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Gra o piratach, przy której emocje są nie mniejsze niż na prawdziwym morzu. Zadaniem uczestników jest budowa jak najokazalszego żaglowca i wyposażenie go załogę i odpowiednie sprzęty. W każdej rundzie gracze mają jedynie piętnaście sekund na podjęcie najistotniejszych decyzji. Liczy się szybkość, spryt i przewidywanie zagrań przeciwników. „Piratoons!” to pozycja dla całej rodziny.
Tytuł: Carcassonne: Gorączka Złota Data produkcji: listopad 2015 EAN: 8595558307104
Tytuł: Kawerna: Rolnicy z Jaskiń Tytuł oryginalny: Caverna Data produkcji: październik 2015 EAN: 5908445421310 Info: 1-7 osób, od 12 lat
Tytuł: Wojownicy Podziemi Tytuł oryginalny: Dungeon Fighter Data produkcji: III kwartał 2015 Info: 1-6 graczy, od 14 lat
Tytuł: Patchwork Data produkcji: lipiec 2015 EAN: 590154992759 Info: 2 osoby; od 8 lat
Tytuł: 7 Cudów Świata: Pojedynek Data produkcji: 8 października 2015 EAN: 5425016924259 Info: 2 osoby, od 10 lat
Tytuł: Istanbul Data produkcji: IV kwartał 2015 EAN: 5908310266848 Info: 2-5 osób, od 10 lat
Tytuł: Elizjum Tytuł oryginalny: Elysium Data produkcji: kwiecień 2015 EAN: 3558380028147 Info: 2-4 osoby
Tytuł: Avalon: Rycerze Króla Artura Tytuł oryginalny: The Resistance: Avalon Data produkcji: maj 2015 Info: 5-10 graczy, od 13 lat
Tytuł: Alchemicy Tytuł oryginalny: Alchemists Data produkcji: marzec 2015 EAN: 5901549927535 Info: 2-4 osoby, od 13 lat
Tytuł: ExoPlanets Data produkcji: październik 2015 EAN: 5903240539024 Info: 2-4 graczy, od 14 lat
Tytuł: Studium w szmaragdzie Tytuł oryginalny: A Study in Emerald Data produkcji: październik 2015 EAN: 5900741508122 Info: 2-5 graczy, od 14 lat
Tytuł: Tikal Data produkcji: 22 kwietnia 2015 EAN: 5908215003968 Info: 2-4 osoby, od 10 lat
Tytuł: Intryganci Tytuł oryginalny: Palastgeflüster Data produkcji: sierpień 2015 Info: 3-5 osób, od 10 lat
Tytuł: Top A Top Data produkcji: IV kwartał 2015 EAN: 5902768838374 Info: 3-6 osób, od 6 lat
Tytuł: Piratoons! Data produkcji: 2015 EAN: 5425025603596 Info: 2-4 osoby, od 8 lat |