powrót; do indeksunastwpna strona

nr 10 (CLXII)
grudzień 2016

Są dwa światy
Sui Ishida ‹Tokyo Ghoul #3›
Po pewnym uspokojeniu atmosfery, jakie miało miejsce w drugim tomie serii, trzecia odsłona „Tokyo Ghoula” jest wypełniona dynamiczną akcją. Touka i Kaneki udają się do siedziby inspektorów, by zmylić pościg. Niestety nie wszystko idzie zgodnie z planem.
ZawartoB;k ekstraktu: 80%
‹Tokyo Ghoul #3›
‹Tokyo Ghoul #3›
Nieśmiały i wrażliwy student, uwielbiający literaturę stał się pół człowiekiem, pół ghulem. Na szczęście Ken Kaneki znalazł się w otoczeniu osób, dzięki którym jakoś radzi sobie w trudnej sytuacji. W kawiarni Anteiku poznaje tajniki nowego życia w towarzystwie osób podobnych do niego. Jej właściciel, Pan Yoshimura uczy go sztuczek umożliwiających normalne funkcjonowanie pośród ludzi, a młoda Touka, która początkowo odnosiła się do niego raczej sceptycznie, pokazuje mu, jak wykorzystać nowe moce. Niestety ten okres względnej stabilizacji kończy się bardzo szybko. W dzielnicy pojawia się dwóch nowych inspektorów z Biura Śledczego do spraw Ghuli. Doświadczony Kureo Mado i młody Koutaru Amon odkrywają, że młoda kobieta Ryouko Fueguchi oraz jej córka o imieniu Hinami są ghulami. Chwilę po ich wizycie w Anteiku dochodzi do konfrontacji, w wyniku której kobieta ginie, a jej córce udaje się uciec. W odwecie Touka, która okazuje się być Rabbitem – zamaskowanym zabójcą siejącym postrach wśród ludzi – zabija innego z inspektorów. To nie wróży nic dobrego.
Trzeci tom rozpoczyna się od realizacji szalonego pomysłu Touki. Dziewczyna wspólnie z Kanekim udaje się do siedziby „gołębi”, by podrzucić śledczym fałszywe tropy. W ten sposób chciała uchronić ukrywającą się w Anteiku Hinami przed pościgiem przedstawicieli Biura Śledczego. Niestety po tym jak nasi bohaterowie złożyli już fałszywe zeznania, natknęli się na jednego z nowych inspektorów – fanatycznego Kureo Mado, który zaczął nabierać podejrzeń co do prawdziwej tożsamości i szczerości młodych informatorów. Ostatecznie dochodzi do krwawej konfrontacji pomiędzy inspektorami oraz Touką i Kenem, z której nie wszyscy wychodzą żywi. Podczas walk poznajemy nieco lepiej charaktery i motywacje obu inspektorów, którzy okazują się być intrygującymi i skomplikowanymi postaciami skrywającymi niejedną tajemnicę.
Pod względem graficznym trzeci tom stanowi konsekwentną kontynuację stylistyki znanej z poprzednich odsłon. Zdecydowana kreska, delikatne cieniowanie, precyzyjne i szczegółowe tła przygotowane na podstawie fotografii tworzą interesującą całość. Z uwagi na to, że znaczną część tomu trzeciego stanowią dynamiczne walki, pojawia się jednak pewien problem. Kiedy autor pokazuje, jak ghule lub „gołębie” używają swojej magicznej broni, czyli odpowiednio kagune i quinque, rysunki stają się trochę mniej czytelne. Trzeba naprawdę uważnie wpatrywać się w niektóre kadry, żeby zorientować się co dokładnie się na nich dzieje.
Trzeci tom "Tokyo Ghoula" utrzymuje dotychczasowy poziom serii. Sui Ishida prowadzi swoją opowieść w umiejętny sposób, przeplatając fragmenty spokojniejsze z tymi bardziej dynamicznymi. Po dość stonowanym drugim tomie, w którym akcent położony został przede wszystkim na prezentację małej społeczności ghuli skupionej wokół kawiarni Anteiku, teraz przyszła pora na dynamiczne i dość brutalne konfrontacje. Jednak krwawe walki nie są tu celem samym w sobie. Stają się one bowiem doskonałą okazją do zaprezentowania nieprzekraczalnych różnic w postrzeganiu świata przez obie skonfliktowane strony. Autor pokazuje, że zarówno ghule jak i inspektorzy postępują – w swoim własnym przekonaniu – słusznie. Dla przedstawicieli Biura Śledczego ghule nie są ludźmi – są to jedynie potwory, przed którymi trzeba chronić ludzkość. Z tej perspektywy nawet zabicie matki z dzieckiem wydaje się być czymś słusznym. Z punktu widzenia ghuli rzecz wygląda, co oczywiste, zupełnie inaczej. Dla nich potworami są właśnie „gołębie”, które nie znają litości i dokonują bezwzględnej i okrutnej eksterminacji ghuli. Wydaje się, że pojednanie jest tu całkowicie niemożliwe do osiągnięcia. Niemniej jednak można się doszukiwać sygnałów świadczących o tym, że w przyszłości będą podejmowane próby wypracowania jakiegoś porozumienia. W końcu Ken Kaneki jest postacią, która funkcjonuje na pograniczu obu tych skonfliktowanych światów.



Tytuł: Tokyo Ghoul #3
Scenariusz: Sui Ishida
Data wydania: sierpień 2015
Rysunki: Sui Ishida
Wydawca: Waneko
ISBN: 9788364891533
Cena: 19,99
Gatunek: groza / horror, manga
Wyszukaj w: MadBooks.pl
Wyszukaj w: Selkar.pl
Wyszukaj w: Kumiko.pl
Wyszukaj w
:
Wyszukaj w: Amazon.co.uk
Zobacz w:
Ekstrakt: 80%
powrót; do indeksunastwpna strona

114
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.