Z Wysp Owczych przenosimy się do Australii, gdzie żyją i tworzą muzycy z John Butler Trio.  | ‹Flesh & Blood›
|
W skład zespołu, jak nietrudno się domyślić, wchodzi John Butler, wokalista i gitarzysta (choć oprócz tego, grywa między innymi na harmonijce, didgeridoo oraz banjo). W temacie gitary można jeszcze wspomnieć ciekawostkę, że gra także na stworzonym na zamówienie instrumencie o jedenastu strunach. Towarzyszą mu Byron Luiters na basie oraz Grant Gerathy na bębnach i perkusji, który w 2013 zastąpił Nicky’ego Bombę. John Butler Trio grają muzykę bluesowo-folkową, w swojej ojczyźnie kilkukrotnie byli nagradzani przez APRA (Australasian Performing Right Association). Przyznam, że z ich piosenek najbardziej podobają mi się inne – „Zebra”, „Caroline”, „Peaches & cream”, czy „Bound to ramble” (dla większości niestety wcale nie ma klipów, a jeśli nawet są, to nie wyróżniają się szczególnie), jednak wybrałam do zaprezentowania „Spring to come” ze względu na urodę teledysku, zrealizowanego w postaci nietypowej, ciekawej wizualnie animacji, opartej na malowanych i wycinanych z papieru elementach. Klip wyreżyserował Jonathan Chong we współpracy z ilustratorem Snipem Greenem. I tym razem mam coś na deser – inny gitarzysta, wokalista i autor piosenek, tym razem z Wielkiej Brytanii – Newton Faulkner. Teledysk do „Dream catch me”, najbardziej znanego utworu artysty, jest po prostu przyjemny, dlatego nie doczekał się osobnego odcinka na swój temat. W charakterze waloru estetycznego występuje tu sam wokalista, podoba mi się też pomysł z unoszącymi się w powietrzu ramami. Wreszcie – najbardziej nawet – sama piosenka, świetnie nadająca się do słuchania o poranku, na dobry humor.
Tytuł: Flesh & Blood Data wydania: 7 lutego 2014 Nośnik: CD Gatunek: folk EAN: 825646334087 Utwory CD1 1) Spring to Come: 4:13 2) Living in the City: 3:28 3) Cold Wind: 4:57 4) Bullet Girl: 5:20 5) Devil Woman: 3:00 6) Blame It On Me: 6:08 7) Only One: 3:39 8) Young and Wild: 5:36 9) Wings Are Wide: 5:51 10) How You Sleep at Night: 4:13 11) You’re Free: 5:33 |