powrót; do indeksunastwpna strona

nr 01 (CXCIII)
styczeń-luty 2020

Jeden za wszystkich…
Vicente Segrelles ‹Najemnik #4: Ofiara›
Czwarty tom „Najemnika” to kolejna okazja do podziwiania malarskiego kunsztu Vicente Segrellesa. Poszczególne plansze składają się z kadrów będących w gruncie rzeczy małymi obrazami. Utrzymane w zimnych błękitach i szarościach ujęcia tworzą mroczny i złowrogi klimat niebezpiecznej, a zarazem pięknej krainy.
ZawartoB;k ekstraktu: 90%
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Tym razem bohater opowieści musi uratować młodego chłopca, który ma być złożony w ofierze przez kapłanów sekty prowadzonej przez Clausta. Stawka w tej grze jest o wiele większa niż zazwyczaj. Porwany jest bowiem synem ministra bezpieczeństwa, a sam Claust planuje krwawy przewrót. Uprowadzenie dziecka to zaledwie pierwszy krok w jego szalonym planie. W czasie, gdy najemnik próbuje uwolnić chłopaka, gwardia uzurpatora podejmuje już kolejne działania mające doprowadzić do przejęcia władzy. Tym razem nasz bohater musi zatem wznieść się na wyżyny swoich możliwości, żeby zapobiec politycznej katastrofie. Czy jednak będzie to możliwe? Może jednak kogoś trzeba będzie złożyć w ofierze?
Scenariusz Segrellesa, choć tym razem nieco bardziej złożony, nadal stanowi jedynie pretekst do prezentacji wspaniałych obrazów. Plansze wyglądają bardzo efektownie. Przedstawiona na nich kraina fantasy jest piękna, ale jednocześnie bardzo surowa i niebezpieczna. Na naszych bohaterów czyhają tu różne potwory i pułapki, ale tym razem największe niebezpieczeństwo stanowią ambicje okrutnego i zachłannego Clausta. Artysta po raz kolejny daje upust zamiłowaniu do tworzenia rozmaitych mechanizmów oraz elementów architektonicznych. Złożone konstrukcje, budowle i machiny oraz pełne szczegółów wnętrza są równoważone zazwyczaj uproszczonymi, często wręcz pustymi krajobrazami, budującymi wrażenie ogromu świata przedstawionego.
W zamieszczonym na końcu albumu dodatku autor znowu dzieli się z czytelnikiem tajnikami swojego warsztatu i prezentuje przygotowane na różne okazje ilustracje. Tym razem poświęca trochę miejsca na omówienie problemów z tworzeniem scenariuszy, które – jak sam przyznaje – nie są jego najmocniejszą stroną. Pośród ilustracji zamieszczonych w tym tomie znajdziemy także kilka niespodzianek związanych ze zmianą techniki tworzenia. Mamy tu bowiem dwa rysunki, w których pojawia się kontur, a kolory nakładane są komputerowo. Jak wynika z tekstu, stanowią one zapowiedź tego, co czeka nas w kolejnych tomach. Nie o główną opowieść tu jednak chodzi, lecz o kolejną porcję dodatków i tekstów opisujących sekrety pracy twórczej Segrellesa.
Czwarty tom serii oferuje dokładnie to, na co zapewne czekali miłośnicy tej serii. Dostajemy kolejną prostą historię zilustrowaną w malarski sposób. Album powinien trafić na półki kolekcjonerów chociażby po to, żeby można było od czasu do czasu delektować się wspaniałymi, olejnymi obrazami oraz zapoznawać z opisem procesu twórczego. Oglądanie plansz tworzonych przez Vicente Segrellesa niezmienne stanowi prawdziwą ucztę.



Tytuł: Najemnik #4: Ofiara
Scenariusz: Vicente Segrelles
Data wydania: grudzień 2019
Wydawca: Kurc
Cykl: Najemnik
ISBN: 978-83-956102-0-2
Format: 64s. 240x320 mm
Cena: 49,90
Gatunek: fantasy
Zobacz w:
Ekstrakt: 90%
powrót; do indeksunastwpna strona

125
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.