Wyborów, które mogą zaważyć na całym ich dalszym życiu, niektórzy bohaterowie serialu muszą dokonywać w więzieniu, inni – przebywając w luksusowej rezydencji. Niezmienne jest jednak to, że z niecierpliwością czekamy, aby dowiedzieć się, jakie będą konsekwencje tych decyzji.  |  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Można było z góry założyć, że jako były policjant Philo nie będzie mieć łatwego życia w więzieniu. Jego położenie staje się jednak jeszcze gorsze za sprawą sierżanta Dombeya. Ten ostatni stara się wykorzystać każdą nadarzającą się okazję do upokorzenia Rycrofta, dając przy tym upust zarówno swej osobistej niechęci do inspektora, jak i pogardzie do „mieszańców”. Okazuje się, że sierżant nie chce też dopuścić do postawienia Philo przed sądem, gdyż jego zdaniem policyjnych brudów nie należy prać publicznie. W efekcie główny bohater nie tylko pokaże współwięźniom, że potrafi walczyć (przy czym wsparcie mu okaże Vignette, która też przebywa za kratkami), ale będzie również musiał przez cały zachowywać czujność. Możemy się jednak przekonać, że mimo wszystko Dombey nie zawsze postępuje niewłaściwie. Otóż, kiedy Portia składa zeznania mogące oczyścić imię Philo, sierżant nie tylko nie próbuje tego ukryć, ale natychmiast informuje o zaistniałej sytuacji przełożonych. Wkrótce potem w napięciu czekamy więc, czy Rycroft skorzysta z szansy na opuszczenie więzienia, którą może mu zapewnić publiczne wyparcie się matki. Podobnie jak on zdajemy sobie bowiem sprawę, że dodatkową ceną byłby w tym przypadku rozpad właśnie odżywającej więzi z Vignette. Mamy też świadomość, że skoro inspektor jest niewinny, to za jakiś czas mrokołak znów zaatakuje. Przy czym można zakładać, że kolejną ofiarą będzie właśnie Philo, skoro pan potwora teraz już zna tożsamość syna Aisling, albo wiedźma, która dla odmiany miała taką wizję swojej śmierci. Jednocześnie z zainteresowaniem obserwujemy różne reakcje na wiadomość o ujęciu prawdopodobnego sprawcy trzech mordów. I tak dla Piety Breakspear wydaje się to być powód do radości, że obawy wiedźmy się nie spełnią. Tymczasem ta ostatnia jest przekonana, że po prostu aresztowano niewłaściwą osobę! Z kolei dość zaskakujące jest zachowanie kanclerza, gdy zostaje mu przekazana wiadomość, że mordercą jest syn Aisling, który pragnął ukryć swe pochodzenie. Zupełnie czym innym interesuje się natomiast Jonah Breakspear. Nie chodzi tutaj tylko o to, że Sophie Longerbane zupełnie zawróciła mu w głowie. W tym przypadku przyjemności cielesne są bowiem wstępem do znacznie poważniejszych spraw. Otóż sojusz tych dwojga może wywrócić do góry nogami układ sił politycznych w Burgue, ale ich celem nie będzie doprowadzenie do pojednania między zwalczającymi się stronnictwami, lecz wywołanie powszechnego chaosu! Według Sophie nowy świat może bowiem powstać tylko na zgliszczach starego, a oczywiste jest też, że nastroje panujące w mieście sprzyjają wybuchowi zamieszek. Po raz kolejny możemy się też przekonać, że Ezra nie odznacza się silnym charakterem. Chociaż deklaruje siostrze, że spróbuje uwolnić Imogen od uciążliwości kontraktu łączącego ją z Agreusem, to w praktyce nie udaje mu się zbyt wiele osiągnąć. Tymczasem Imogen decyduje się na krok, który z pewnością nie zostałby pochwalony przez osoby z jej sfery. No cóż, przekonamy się jeszcze, czy panna Spurnrose odrzucając konwenanse zapewni sobie szczęście.
Tytuł: Carnival Row. Sezon 1 Tytuł oryginalny: Carnival Row. Season 1 Data premiery: 30 sierpnia 2019 Rok produkcji: 2019 Kraj produkcji: USA Liczba odcinków: 8 Czas trwania odcinka: 49−67 min Gatunek: dramat, fantasy, kryminał Ekstrakt: 80% |