powrót; do indeksunastwpna strona

nr 02 (CCIV)
marzec 2021

Lupin: Odc. 2. Ojcowie i synowie
‹Lupin›
Kiedy na początku odcinka widzimy, jak Assane Diop wchodzi do więziennej celi, zaczynamy sobie łamać głowę, jak mogło do tego dojść. W tym przypadku wyjaśnienie okazuje się dość zaskakujące, a jeszcze bardziej pomysłowy będzie sposób, w jaki główny bohater wydostanie się na wolność.
ZawartoB;k ekstraktu: 80%
‹Lupin›
‹Lupin›
Szybko możemy się przekonać, że udana kradzież naszyjnika królowej wcale nie oznacza końca porachunków Assane’a z rodziną Pellegrinich. Jego przyjaciel – Benjamin Ferel stwierdza bowiem ze stuprocentową pewnością, że na naszyjniku nie ma żadnych śladów wcześniejszego dzielenia na części. Jasne jest więc, że zwykłym kłamstwem były podane na aukcji informacje o odzyskaniu poszczególnych elementów w różnych zakątkach świata i późniejszym odtworzeniu całości. W tym momencie samo nasuwa się pytanie, czy skoro nie powiedziano prawdy w tej sprawie, to czy tak samo nie było w przypadku wydarzeń sprzed ćwierć wieku.
Nic dziwnego, że w tych okolicznościach główny bohater (a my wraz z nim) ma coraz poważniejsze wątpliwości, czy Babakar Diop był rzeczywiście winny. Oczywiste jest, że Assane nie spocznie, aż nie odkryje prawdy. Jego zdaniem znają ją prawowici właściciele naszyjnika, dlatego decyduje się na ryzykowne spotkanie z Juliette Pellegrini. Wiadomo przecież, że po wydarzeniach w Luwrze policja nie może przepuścić takiej okazji na schwytanie złodzieja, dlatego bohater będzie musiał po raz kolejny popisać się swoimi umiejętnościami znikania bez śladu.
Z kolei sama rozmowa z Juliette niewiele wyjaśnia, gdyż kobieta jest przekonana, że chociaż opowieść o rozmontowaniu naszyjnika wymyślono na potrzeby aukcji, to Babakar naprawdę był złodziejem. Niedługo później przekonamy się jednak, że rodzina Pellegrinich nie jest wcale takim monolitem, jakim się mogłaby wydawać. I chociaż nie od razu poznamy przyczyny napięć między jej członkami, to są one bez wątpienia zastawiające.
Jakby tego było mało, Assane wpada na kolejny trop (który notabene przez lata miał tuż pod nosem) mogący prowadzić do dowodów potwierdzających niewinność jego ojca. Szkopuł w tym, że w tym celu trzeba się skontaktować z człowiekiem, który cały czas siedzi w więzieniu. Dla głównego bohatera nie będzie to przeszkoda nie do pokonania, a przy tej okazji będziemy mogli podziwiać, jak sprawnie potrafi się on poruszać wśród niebezpiecznych przestępców. Spore wrażenie robią też na nas jego widowiskowe sztuczki, których nie powstydziliby się zapewne Arsène Lupin czy Harry Houdini. Warto też dodać, że Diop okazuje się nie tylko pierwszorzędnym złodziejem, ale i człowiekiem o złotym sercu, czym zjednuje sobie jeszcze więcej naszej sympatii.
Równolegle jesteśmy też świadkami, jak Youssef Guedira próbuje znaleźć związek miedzy kradzieżą w Luwrze a twórczością Maurice’a Leblanca. Na razie koledzy policjanta nie traktują poważnie jego odkrycia dotyczącego używanych przez głównego bohatera pseudonimów, które są anagramami imienia i nazwiska znanego dżentelmena-włamywacza. Można się jednak spodziewać, że to nie ostatnie słowo Youssefa, bo na jego biurku widzimy akta sprawy Babakara. A w międzyczasie z przyjemnością obserwujemy też, jak Raoul zaczytuje się książką podarowaną przez ojca. Czyżby fascynacją postacią Arsène’a Lupina była dziedziczna?



Tytuł: Lupin
Rok produkcji: 2021
Kraj produkcji: Francja, USA
Czas trwania: 43-52 min
Gatunek: kryminał, sensacja
Zobacz w:
Ekstrakt: 80%
powrót; do indeksunastwpna strona

63
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.