Zmagania między stronnikami burmistrza a ludźmi wspierającymi La Garduñę wchodzą wreszcie w decydująca fazę, więc w ostatnim odcinku możemy liczyć na mnóstwo emocji. Co istotne, finał tej historii z jednej strony jest niejednoznaczny, a z drugiej wypada całkiem przekonująco.  |  | ‹Ręka La Garduñi›
|
Oczywiste jest, że rezygnacja ze stanowiska złożona przez sekretarza oznacza jedynie odroczenie uchwalenia wotum nieufności dla burmistrza. Hrabia Pontecorvo i Mateo Núñez zyskują zaledwie dobę na odszukanie Flamandczyka. Fałszerz może być bowiem w tym przypadku bezcenną kartą przetargową, pozwalającą zniweczyć knowania członków rady miejskiej. Temu ostatniemu po piętach depcze jednak także Baeza, któremu bardzo zależy na wykonaniu polecenia Marii de la O. Wprawdzie już całkiem wysoko awansował w hierarchii La Garduñi, ale możemy być pewni, że jego ambicje sięgają jeszcze dalej. Nic dziwnego, że w napięciu będziemy czekać na moment, w którym się wyjaśni, komu pierwszemu uda się odnaleźć Flamandczyka. W międzyczasie będziemy zaś świadkami dramatycznych wydarzeń w klasztorze, w którym ukrywają się prostytutki mające wyruszyć do Nowego Świata. Dzięki informacjom, które Baezie przekazała Escalante, pojawiają się tam ludzie La Garduñi. Wkrótce potem dochodzi do regularnego oblężenia klasztoru, a nie mamy wątpliwości, że napastnicy nie okażą litości nawet bezbronnym kobietom. Mogłoby się wydawać, że znalazły się one w pułapce bez wyjścia, ale ojciec Leon przypomina sobie o wyschniętej studni, w której znajduje się podziemny tunel prowadzący aż nad rzekę. Z wypiekami na twarzy obserwujemy, jak najpierw Valerio Huertas pokonuje częściowo zalane wodą przejście, a następnie tę samą drogę pokonują prostytutki i towarzyszący im Conrado oraz Teresa Pinelo. Szkopuł w tym, że to nie oznacza jeszcze, że są oni już zupełnie bezpieczni… Przekonamy się, że ostatecznie i tak liczy się jedynie zdanie najpotężniejszych ludzi w Sewilli. Cóż z tego, że hrabia Pontecorvo i Francisco Navas występowali dotychczas przeciwko sobie, jeżeli mimo wszystko potrafią się dogadać, aby uzyskać to, na czym im naprawdę zależy. W tym momencie zarówno Maria de la O, Conrado czy chronione przez Teresę Pinelo prostytutki są mało ważnymi pionkami w tej rozgrywce, które można z łatwością poświęcić na straty. Niemal do samego końca nie możemy więc być pewni, czy ta historia będzie miała szczęśliwe zakończenie. Trzeba też przyznać, że akcja w tym odcinku toczy się wyjątkowo szybko, a napięcie nie spada ani na chwilę. Warto dodać, że podobnie jak to było w „ Zarazie”, twórcy zadbali o wiarygodne przedstawienie wyglądu XVI-wiecznej Sewilli, wnętrz budynków i kostiumów z epoki. Zdecydowanie odkryciem tego sezonu okazuje się zaś postać Baezy – mężczyzna ten nie tylko ma dalekosiężne plany i wykazuje się w trudnych sytuacjach własną inicjatywą, ale w razie potrzeby potrafi też postąpić wbrew regułom panującym w jego środowisku. W efekcie rozwój jego kariery obserwujemy więc z co najmniej równym zainteresowaniem jak perypetie Mateo Núñeza i Teresy Pinelo.
Tytuł: Ręka La Garduñi Tytuł oryginalny: La peste: La mano de la Garduña Data premiery: 16 kwietnia 2020 Rok produkcji: 2018 Liczba odcinków: 6 Czas trwania odcinka: 50 min Gatunek: dramat, historyczny Ekstrakt: 80% |