powrót; do indeksunastwpna strona

nr 02 (CCIV)
marzec 2021

Sztuka życia
Thilde Barboni, Guillem March ‹Monika #1: Bale Maskowe›
Monika Marval jest artystką. Pracuje obecnie nad multimedialną instalacją, którą ma niebawem zaprezentować. Termin wernisażu się zbliża, a kobieta nadal szuka czegoś, co rzuci publiczność na kolana. Jednak tym, co pochłania ją najbardziej, są poszukiwania zaginionej siostry. Pomaga jej w tym jej przyjaciel. Theo jest informatykiem, który również pracuje nad pewnym projektem.
ZawartoB;k ekstraktu: 80%
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Kobieta jest zdeterminowana, by odnaleźć siostrę i jest gotowa podjąć każde ryzyko. Gotowa jest nawet na związek z pewnym politykiem, który wcześniej spotykał się z Eriką. Epson zakłada właśnie nową partię i z każdym dniem staje się coraz popularniejszy. Dzięki hakerskim umiejętnościom Theo, Monika ustala, że bierze on udział w tajemniczych, prywatnych spotkaniach i postanawia dostać się na jedno z nich. Na ekstrawaganckim balu maskowym, pojawia się jako uwodzicielska Kate i zawiera znajomość z politykiem. Relacja szybko przeradza się w płomienny romans. To co miało być jedynie środkiem służącym odnalezieniu zaginionej siostry, znacznie się komplikuje. Kobieta zakochuje się w przystojnym polityku. Czy nadal będzie w stanie angażować się w swoje śledztwo? A jeśli Epson ma coś wspólnego z zaginięciem Eriki?
Opowieść Thildy Barboni jest subtelna i pełna tajemnic. Akcja rozwija się powoli, choć nie brakuje w niej zaskakujących zwrotów akcji. Każda z postaci wykreowanych przez scenarzystkę jest intrygująca i skrywa niejeden sekret. Monika zdaje się interesować nie tylko sztuką. Skłonnością do przebierania się i zakładania masek chce uciszyć demony przeszłości. Theo pracuje nad tajemniczym projektem realizowanym na podstawie materiałów wykradzionych z jakiegoś japońskiego laboratorium. Epson prowadzi natomiast podwójne życie. No, ale w jego przypadku to zrozumiałe. W końcu jest politykiem. Atmosfera zagęszcza się wraz z każdą kolejną stroną. Równie intrygująca jest wizualna warstwa komiksu. Guillem March tworzy zwiewne i zmysłowe, pozbawione ostrych, tuszowych konturów rysunki. Akwarelowa kolorystyka, w której dominują zimne błękity i szarości kontrapunktowane krwistą czerwienią wzmacniają to wrażenie tajemniczości. Na końcu albumu znalazło się kilka stron materiałów, dzięki którym możemy zajrzeć za kulisy pracy artysty. Zamieszczone tu zostały mianowicie kolejne etapy prac nad okładką oraz kilkoma planszami.
Pierwszy tom „Moniki” stanowi zaproszenie do tajemniczego i ekskluzywnego świata, w którym polityka przenika się z erotyką, a wszystko zostaje ukazane w konwencji opowieści sensacyjno-kryminalnej. Scenarzystka powoli odsłania kolejne tajemnice głównej bohaterki, a przy okazji sprowadza na nią coraz większe kłopoty. Monika jest zdeterminowana, by odkryć prawdę o swojej siostrze, ale ta prawda chyba jej się nie spodoba. Komiks Thildy Barboni i Guillema Marcha trzyma w napięciu i oferuje sporą porcję solidnej sensacji. Mocną stroną albumu są również akwarelowe, zmysłowe rysunki, które pozwalają poczuć atmosferę tej historii. Zakończenie pierwszego tomu zapowiada równie duże emocje w kontynuacji, która jednocześnie będzie finałem tej opowieści.



Tytuł: Monika #1: Bale Maskowe
Scenariusz: Thilde Barboni
Data wydania: 10 grudnia 2016
Rysunki: Guillem March
Wydawca: Scream Comics
ISBN: 9788365454300
Cena: 49,00
Gatunek: erotyka, SF
Zobacz w:
Ekstrakt: 80%
powrót; do indeksunastwpna strona

142
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.