„Minecraft” to od ponad dekady światowy bestseller. Ten wirtualny świat przyciąga graczy w różnym wieku, ale oczywiście sporo wśród nich jest uczniów szkół podstawowych. I to właśnie do nich kierowane są te komiksy, których akcja rozgrywa się w świecie gry.  |  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Główni bohaterowie to grupa przyjaciół ze szkoły. Musieli się na chwilę rozstać wskutek przeprowadzki Tylera, ale od czego jest wirtualny świat, który niweluje odległości. Koledzy spotykają się więc po szkole, w „Minecrafcie” i razem budują tam bazę oraz przeżywają różne przygody. Tworzą drużynę, która wyrusza, aby znaleźć i pokonać smoka kresu, walczą wspólnie z piratami i penetrują tajemnicze miejsca, do których dostali się przy pomocy portali.  |  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
To nie są jakieś skomplikowane fabuły, a raczej seryjna licencyjna produkcja, mająca na celu dodatkowy zarobek na popularnej grze. Autorzy pokazują najbardziej charakterystycznych przeciwników, jakich można napotkać w „Minecrafcie”, i wokół tego budują historie z mocno powtarzającymi się motywami. Bohaterowie często mają problem, jak kogoś pokonać czy coś wykonać, i wtedy ktoś wpada na pomysł, co trzeba zrobić. To tak nieco w oderwaniu od realnego świata – w którym funkcjonuje cała masa książek i poradników, gdzie można znaleźć rozwiązania kwestii, z którymi mierzą się przyjaciele. To seria kierowana do dzieci i młodszej młodzieży, starszych czytelników raczej nie porwą naiwne rozmowy bohaterów i ich szkolne problemy, będące tłem dla wirtualnych zmagań. Choć tego prawdziwego życia procentowo tu niewiele. Bohaterowie całe weekendy, a czasami i noce, spędzają w grze. Nawet gdy po długim czasie Tyler spotyka się ze swoim kolegą Evanem (który przylatuje do niego w czasie pandemii – o czym świadczą maseczki na lotnisku), to zamiast spać – włączają komputer, wyciągają laptopa i dołączają do reszty ekipy, która już czeka.  |  | Brak ilustracji w tej wersji pisma |
Historie są skonstruowane poprawnie, ale bez większego błysku. Zdecydowanie brakuje w nich humoru. Zabawnych dialogów nie ma prawie wcale, przez co całość wydaje się drętwa, a same ilustracje, na których bohaterowie robią dziwne miny, nie są wystarczającym źródłem humoru. Czy to w wirtualnej rzeczywistości, czy poza nią, twarze wyglądają tam tak samo, zapomnijcie więc o kanciastych postaciach znanych z „Minecrafta” (no chyba że dotyczy to przeciwników czy zwierząt). Ta oczywista niekonsekwencja w przedstawieniu świata daje jednak rysowniczce możliwość przedstawiania akcji, walk i wszelkich zdarzeń z udziałem ekipy w bardziej dynamiczny sposób. Tę serię z wypiekami na twarzy będą pochłaniać tylko młodzi fani „Minecrafta” w wieku 8-11 lat, dla których bohaterowie są rówieśnikami. To uzupełnienie tego, co mają w grze. Dowiedzą się pewnych rzeczy o świecie, w tym jak rozwiązywać problemy z przeciwnikami i że w ukryciu przed rodzicami można grać całe noce. Plusy: - przygody w świecie Minecraft
Minusy: - nieco drętwe dialogi i za mało humoru
Tytuł: Minecraft #1 Data wydania: 12 lutego 2020 ISBN: 9788328196377 Format: 88s. 170x260mm Cena: 29,99 Gatunek: humor / satyra, przygodowy Ekstrakt: 70%
Tytuł: Minecraft #2 Data wydania: 2 grudnia 2020 ISBN: 9788328196384 Format: 88s. 170x260mm Cena: 29,99 Gatunek: humor / satyra, przygodowy Ekstrakt: 70%
Tytuł: Minecraft #3 Data wydania: 8 grudnia 2021 ISBN: 9788328152359 Format: 88s. 170x260mm Cena: 29,99 Gatunek: humor / satyra, przygodowy Ekstrakt: 70% |