Nowe wystawy w Centrum Rzeźby Polskiej w OrońskuCentrum Rzeźby Polskiej w Orońsku W sobotę 14 stycznia 2012r. w Centrum Rzeźby POlskiej w Orońsku otwarto trzy wystawy: w Muzeum Rzeźby Współczesnej „Wystawę Rzeźbiarzy Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu im. MIkołaja Kopernika we Toruniu”, w Galerii Oranżeria wystawę Krzysztofa Krzysztofa „W ogrodzie szczęścia. Rzeźba”, w Galerii Kaplica wystawę Anity Oborskiej-Oracz „Drzwi”.
Centrum Rzeźby Polskiej w OrońskuNowe wystawy w Centrum Rzeźby Polskiej w OrońskuW sobotę 14 stycznia 2012r. w Centrum Rzeźby POlskiej w Orońsku otwarto trzy wystawy: w Muzeum Rzeźby Współczesnej „Wystawę Rzeźbiarzy Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu im. MIkołaja Kopernika we Toruniu”, w Galerii Oranżeria wystawę Krzysztofa Krzysztofa „W ogrodzie szczęścia. Rzeźba”, w Galerii Kaplica wystawę Anity Oborskiej-Oracz „Drzwi”. Wystawa rzeźbiarzy Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Uczestnikami wystawy jest 11 twórców – pedagogów Kierunku Rzeźby Wydziału Sztuk Pięknych toruńskiej uczelni. Rzeźbiarze prezentują różnorodne postawy twórcze o określonym profilu zainteresowań i szerokim spektrum poszukiwań artystycznych od działań w przestrzeni, instalacje, rzeźby w materiałach po małą formę rzeźbiarską i medalierstwo. Różnorodność osobowości artystycznych pedagogów, przekazywana wiedza i doświadczenia przekładają się na specyfikę uczelni i mają swoje odbicie w realizacji programu nauczania. Istotą procesu dydaktycznego są studia z natury, otwartość na szeroko pojętą kreację i konteksty przestrzenne. Obecna wystawa pozwoli na szersze poznanie twórczości rzeźbiarzy toruńskiego środowiska akademickiego i da możliwość jej zaprezentowania szerokiemu gronu odbiorców. W ogrodzie szczęścia Na wystawę złożą się rzeźby z okresu ostatnich pięciu lat twórczości. W czasie studiów i bezpośrednio po ich ukończeniu artysta postrzegał rzeźbę jako obiekt niezależny, żyjący własnym życiem. Po dłuższym pobycie za granicą i powrocie do Polski zobaczył rzeźbę w nowym kontekście – jako obiekt mogący zmieniać przestrzeń wokół siebie. Odkrył w figurach na granicy rozpoznawalności ludzkiego ciała, możliwość płynnego operowania formą. Stało się to sposobem manifestowania wolności, niezależności twórczej. Rzeźba dawała mu wyjątkowe możliwości stałej ingerencji w rzeczywistość, autentycznej zmiany w świadomości oglądającej ją ludzi. Krzysztof Krzysztof ur. 1980 w Bielsku-Białej. Ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych im. Antoniego Kenara w Zakopanem. Spędził sześć miesięcy w Berlinie jako stypendysta na Universität der Kűnste w latach 2002 i 2003. Dyplom w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie uzyskał w pracowni prof. Jana Kucza z wynikiem bardzo dobrym. W latach 2005–2006 związany z marszandem Janem Krugierem i galerią Jan Krugier & Ditesheim w Genewie i Nowym Yorku. Po studiach pracował i tworzył w Bielsku-Białej, następnie w 2007 przeniósł się do San Francisco. Obecnie realizuje kolejne wystawy i pracuje w swoim studio nad dokumentami i rzeźbami. Jest członkiem Sculpture Network. Drzwi W przestrzeni się przechadzamy, przestrzeń przemierzamy, wreszcie przestrzeń przekraczamy – a nie są to poruszenia i przeniesienia jedynie naszych stóp. Sytuacja, jaką proponuję, kryje w sobie ambiwalentność skupioną w wąskiej, ale intensywnej znaczeniowo strefie przejścia. Strefa ta spina i rozdziela; stanowi myślnik, oddech, zawieszenie. Ma po jednej stronie przestrzeń już zapoznaną, z drugiej zaś niewiadomą; tę, w którą można dopiero wkroczyć. Drzwi są zamknięte, wręcz niemożliwe do otworzenia, ale przecież…fizycznie ich nie ma! Czy zamykają cokolwiek? Czym są w niewielkiej, zwartej architektonicznie i wizualnie przestrzeni? Co pozwalają przekroczyć i ku czemu? Czy ich przekorna nieobecność będzie ośmielać do doświadczania sytuacji granicznej? Przekraczanie niesie w sobie wewnętrzną zgodę na jego podjęcie. Można przejść nie przekraczając, pozostając mentalnie przed drzwiami…Świadomie zrobiony krok obarczony jest z jednej strony wagą decyzji, z drugiej otwarciem na jej konsekwencje. Balansujemy ważąc te ciężary. Wychylamy się w przyszłość siłą woli akceptującej pustkę w obszarze wiedzy. Anita Oborska-Oracz urodzona w 1976 roku, zajmuje się rzeźbą, pracuje w różnych materiałach, niejednokrotnie wiążąc ściśle swoje realizacje z kontekstem przestrzeni wystawienniczej (hala fabryczna, dom w trakcie przebudowy, Galeria nad Wisłą Mariana Stępaka, czy architektoniczne przejście w Szkole Hebrajskiej w Toruniu). Interesują ją sensy budowane poprzez relacje przestrzenne, a szczególną inspiracją są złożone związki i oddziaływania przestrzeni realnej i przestrzeni fikcyjnej. Prezentowała swoje prace na kilku wystawach zbiorowych i indywidualnych. Jest autorką artykułu poświęconego twórczości Katarzyny Kobro oraz tekstu do katalogu wystawy rzeźbiarza Krzysztofa Mazura. Od 2005 roku pracuje na stanowisku asystenta w pracowni rzeźby na Wydziale Sztuk Pięknych UMK w Toruniu. Wystawy oglądać można do 12 lutego 2012 od wtorku do piątku w godz.7.30-15.00, w soboty i w niedziele w godz.8.00-16.00. 21 stycznia 2012 26-505 Orońsko, ul. Topolowa 1 tel. (+ 48) 48 618 45 16, 48 618 40 fax (+48) 48 618 44 70 Czynne: codziennie z wyjątkiem poniedziałku Wstęp: dorośli - 7.00; uczniowie, studenci - 5.00 zł |
Miejsce: Galeria Beta
Data wystawy: 14.06.2024 – 15.09.2024
Wernisaż: 13.06.2024 godz. 18
Artyści: Ewa Bone, Marta Ciołkowska, Ewa Kozubal, Monika Maurycy, Michał Rejner, Vitalii Shupliak
Koordynatorka: Anna Jeznach
Lubisz otaczać się oryginalnymi przedmiotami? A może zbierasz znaczki lub kolekcjonujesz monety? Jeśli tak, to mamy dla Ciebie propozycję: odwiedź targi staroci, które cyklicznie odbywają się w podwarszawskim Ożarowie Mazowieckim. Znajdziesz tam stare meble oraz przedmioty stanowiące gratkę dla kolekcjonerów. Sprawdź, co jeszcze możesz tam kupić.
więcej »Wystawa czasowa „Spirala zbrodni. Krakowianie na afiszach śmierci”
Fabryka Emalia Oskara Schindlera, ul. Lipowa 4
Czas trwania wystawy: 25.05.2024 - 01.06.2025
GSB – Etap 21: Stożek - Ustroń
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 20: Węgierska Górka – Stożek
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 19: Hala Miziowa – Węgierska Górka
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 18: Markowe Szczawiny – Hala Miziowa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 17: Hala Krupowa – Markowe Szczawiny
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 16: Skawa – Hala Krupowa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 15: Turbacz – Skawa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 14: Krościenko nad Dunajcem - Turbacz
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 13: Przehyba – Krościenko nad Dunajcem
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 12: Hala Łabowska - Przehyba
— Marcin Grabiński
Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— Looking Glass w Orońsku
Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— Konstruując chmury w Orońsku
Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— O potrzebie tworzenia widzeń w Orońsku
Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— Cragg w Orońsku
Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Fundacja Wspólnota Gdańska
— Rozdroża Wolności 2016
Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— Wszystko, jako Genesis w Orońsku
Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— Niesdyskretne spojrzenie i marionetka w Orońsku
Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— Dożynki, błyskotki i rzeźby w Orońsku
Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— preMedytacje, Nie Vidit i Meble w Orońsku