Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Bracia (Brødre)

Susanne Bier
‹Bracia›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBracia
Tytuł oryginalnyBrødre
Dystrybutor Vivarto
Data premiery9 czerwca 2006
ReżyseriaSusanne Bier
ZdjęciaMorten Søborg
Scenariusz
ObsadaConnie Nielsen, Ulrich Thomsen, Nikolaj Lie Kaas
MuzykaJohan Söderqvist
Rok produkcji2004
Kraj produkcjiDania
Czas trwania110 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Michael zaginął podczas misji pokojowej. Uznano go za zmarłego. To traumatyczne przeżycie odbija się na całej jego rodzinie. Młodszy brat Michaela, Jannik, proponuje jego żonie Sarah i ich córkom opiekę. Nowa rola powoduje, że zbuntowany do tej pory Jannik szybko dojrzewa. I właśnie wtedy umęczony Michael zostaje wypuszczony z obozu wroga. Wraca do domu.
Teksty w Esensji
Filmy – Publicystyka      


Utwory powiązane
Filmy (8)       [rozwiń]






Tetrycy o filmie [5.00]

PD – Piotr Dobry [4]
Artystyczny „Pearl Harbor”. Bez efektów.

KW – Konrad Wągrowski [6]
„Bracia” byłej dogmatyczki Suzanne Bier do scenariusza znanego u nas z „Jabłek Adama” Andersa Thomasa Jensena to przede wszystkim duński produkt eksportowy. Film stworzony świadomie do zdobywania nagród festiwalowych, nie wyłączając oczekiwanego zainteresowania Amerykańskiej Akademii Filmowej (czego akurat osiągnąć się nie udało, ale lista innych nagród robi wrażenie). Wszystko dla osiągnięcia tych celów zostało dobrze przygotowane. Zatrudniono plejadę najlepszych duńskich aktorów, a nawet sprowadzono z powrotem do kraju robiącą od pewnego czasu karierę w Hollywood Connie Nielsen (najlepsza rola w filmie). Połączono ważne tematy współczesne z treściami ponadczasowymi – z jednej strony pojawia się wątek interwencji w Afganistanie i powojennej traumy, z drugiej strony konflikt między dwoma braćmi czy poruszane kwestie winy i kary budzą całkiem słuszne skojarzenia biblijne. Mamy tu więc kino psychologiczne, dramat społeczny, kwestie moralne i nawiązania religijne. Postacie są wyraziście zarysowane, a dramatyczne wydarzenia pozwalają wydobyć z nich nieoczekiwane cechy i zanegować wrażenie zbudowane w pierwszych scenach filmu. Wszystko więc, co powinno tworzyć dobry dramat psychologiczny, wydaje się być na miejscu. A jednak „Bracia”, film znakomicie wyreżyserowany, świetnie zagrany i ciekawie sfotografowany, jako całość sprawia jednak wrażenie zbyt wystudiowanego, zbyt wyrachowanego, aby wzbudzić u widza prawdziwe emocje.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.