Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 sierpnia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Mulholland Drive (Mulholland Dr.)

David Lynch
‹Mulholland Drive›

WASZ EKSTRAKT:
50,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMulholland Drive
Tytuł oryginalnyMulholland Dr.
Dystrybutor Gutek Film
Data premiery11 stycznia 2002
ReżyseriaDavid Lynch
ZdjęciaPeter Deming
Scenariusz
ObsadaLaura Harring, Naomi Watts, Robert Forster
MuzykaAngelo Badalamenti
Rok produkcji2001
Kraj produkcjiFrancja, USA
Czas trwania145 min
WWW
Gatunekdramat, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Młoda kobieta traci pamięć w wyniku wypadku samochodowego. Półprzytomna znajduje schronienie w luksusowym apartamencie, do którego następnego dnia wprowadza się początkująca aktorka. Dziewczyny zaprzyjaźniają się. Okazuje się, iż torba rannej wypełniona jest pieniędzmi. Bohaterki próbują rozwikłać zagadkę. Natrafiają jednak na nowe pytania i tajemnice: puste mieszkania, nieznajomych mężczyzn, morderstwa oraz dziwne nocne spektakle.
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      
Michał Chaciński ‹Deja vu›

Filmy – Publicystyka      

Michał Chaciński, Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Michał Kubalski, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski ‹Strach siedzi w nas, czyli kino grozy pod lupą (1)›


Utwory powiązane
Filmy (10)       [rozwiń]






Tetrycy o filmie [6.00]

MC – Michał Chaciński [7]
Lynch w nastroju powtórkowym. Pierwszy raz mam wrażenie, że w nowym filmie nie pokazał mi nic nowego. Niemniej film jest kapitalnie wyreżyserowany (każda scena trzyma za gardło) i dobrze zagrany. Czyli jak zawsze trzeba nowego Lyncha obejrzeć, ale tym razem podejść bez rozbuchanych oczekiwań.

PD – Piotr Dobry [4]
Pewnie, że nie każdy film musi nieść za sobą jakieś treści, ale kiedy nie niesie żadnych, będąc przy tym zbiorem wątków, które nijak się do siebie mają, to dla mnie jest to zwyczajny brak pomysłów, a nie żadna tam „świadoma droga artystyczna”. Pewnie, że coś mnie wewnętrznie próbuje powstrzymać przed wystawieniem słabej oceny filmowi, w którym całują się dwie ładne kobiety, ale że te sceny to właściwie jedyna zaleta tego filmu, będę twardy.

WO – Wojciech Orliński [3]
Mistrz ma kryzys twórczy, brak pomysłów na nowe filmy, toteż wziął i zremiksował swojego odrzuconego pilota do serialu pod tym samym tytułem. Gdybym był menadżerem w telewizji ABC, też bym to odrzucił - mnóstwo wątków, które nijak się nie splatają ani nie wyjaśniają w zakończeniu. 'Twin Peaks' w porównaniu z tym jest logiczne i klarowne.

KS – Kamila Sławińska [9]
I co z tego, że nie wnosi nic nowego ani w kwestii formy, ani manipulowania fabułą - dla mnie to najdojrzalszy, najstaranniej pomyślany, najelegantszy film Lyncha. Bo nie o to chodzi, by bawić się w wynalazcę, ale by użyć środków i wątków starych niemal jak kino z bezbłędną skutecznością i precyzją. Przepiękne zdjęcia, znakomicie zagrane role - ale nade wszystko wszechobecny, duszny klimat, ładnie podbijany subtelną muzyką Badalamentiego: jak w letnią noc w Los Angeles, kiedy człowiek włóczy się po mieście i absolutnie nie wie, ani co się zdarzy, ani jaki sens mają przedziwne i niezapomniane spotkania z ludzką menażerią, żyjącą w bliskości Hollywood.

KW – Konrad Wągrowski [7]
Głównym probleme tego filmu nie jest problem z interpretacją - przecież tenże problem nie przeszkadzał fascynować się "Zagubioną autostradą". Głównym problemem filmu jest to, że zbyt wyraźnie widać, że miał być on pilotem serialu telewizyjnego. Gdyby skrócić "Mulholland Drive" o 40 minut, wycinając wszelkie poboczne wątki, pozostawiając jedynie historię dwóch kobiet, wyszedłby dużo bardziej spójny, choć nadal szalony, oniryczny, lynchowski film. Ale pomimo tego film pozostaje w pamięci choćby ze względu na jedną z bardziej przerażających u Lyncha scen (twarz mężczyzny zza ściany) i najoryginalniejszą groźbę, jaką wypowiada Kowboj w rozmowie z reżyserem.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2022 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.