Karmel
(Sukkar banat)
Nadine Labaki
‹Karmel›
Opis dystrybutora
Layale jest kochanką żonatego mężczyzny. Nisrine będzie miała wkrótce tradycyjny muzułmański ślub, jednak nie jest już dziewicą. Rimie podobają się inne kobiety. Jamale ma obsesję na punkcie swojego wyglądu, a Rose poświęciła się opiece nad swoją starszą siostrą. Losy tych pięciu mieszkających w Libanie kobiet splotą się w pewnym salonie kosmetycznym...
Utwory powiązane
Filmy
‹Rio, I Love You›
–
César Charlone,
Vicente Amorim,
Guillermo Arriaga,
Stephan Elliott,
Sang-soo Im,
Nadine Labaki,
Fernando Meirelles,
José Padilha,
Carlos Saldanha,
Paolo Sorrentino,
John Turturro,
Andrucha Waddington
Słodka, choć nie dość okrutna, zemsta na mężczyznach, jako twórcach opresyjnych kultur. Film jest skromny i w zasadzie dość grzeczny, ale jak na taki zmieściło się w nim sporo przemyconej społecznej krytyki. Cennej – zważywszy na miejsce jego pochodzenia. No i – za co punktów nie ma – Nadine Labaki podnosi rzeczywiście mocno statystyki urody wśród reżyserek.
„Stalowe magnolie” w egzotycznym wazonie. Pozbawione intelektualnego korzenia, kuszą samym, słodko-duszącym zapachem. Czasem to wystarcza, ale zapach, jak to zapach, ulatuje szybko i trochę szkoda, że piękna pani reżyser w pewnym momencie zaprzestaje podlewania kilku ładnie kiełkujących wątków.
W tej opowieści z życia kilku kobiet jest jeden mankament, który kładzie cały film: reżyserka nie potrafi się ustosunkować do rzeczywistości, która ją otacza: nie mówi, czy męczy ją wolność, czy może opresyjne nakazy. Podchodzi do tej materii konformistycznie, efektem czego jest film, w którym wygrywają jedynie doskonale piękne kobiety, które swoje problemy zagłaskują pilnikami do paznokci. W jej mniemaniu to pedicure jest gwarantem szczęścia.