Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Zero

Paweł Borowski
‹Zero›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZero
Dystrybutor Monolith
Data premiery23 października 2009
ReżyseriaPaweł Borowski
ZdjęciaArkadiusz Tomiak
Scenariusz
ObsadaRobert Więckiewicz, Olga Bołądź, Sonia Bohosiewicz, Marian Dziędziel, Kamilla Baar, Rafał Mohr, Aleksandra Popławska, Joanna Bogacka, Andrzej Mastalerz, Gabriela Muskała, Cezary Kosiński, Magdalena Popławska, Maria Maj, Michał Żurawski, Przemysław Bluszcz, Roma Gąsiorowska, Michał Tarkowski, Małgorzata Buczkowska, Magdalena Boczarska, Wojtek Zieliński
MuzykaAdam "Burza" Burzyński
Rok produkcji2009
Kraj produkcjiPolska
Czas trwania110 min
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
W wielkiej, bliżej nieokreślonej metropolii wstaje dzień. Na wysokim piętrze biurowca, w dużym gabinecie szefa międzynarodowej korporacji dzwoni telefon. Biznesmen chwilę wpatruje się w ekran komórki, aż w końcu odbiera. Dzwoni niechlujny tłuścioch jadący rozklekotanym vanem z dziwacznym towarzyszem. Pyta o decyzję. Chodzi o śledzenie pewnej osoby. Po chwili wahania biznesmen potwierdza zlecenie...
Teksty w Esensji
Filmy – Wieści      

Utwory powiązane
Filmy      



Tetrycy o filmie [6.60]

DA – Darek Arest [5]
Zero to może nie, ale przyznam, że jakoś niespecjalnie potrafię się podniecić, żeby dać powiedzmy osiem. Ładnie przechodzi tu scena w scenę, ale niespecjalnie coś z tego wynika. Oczywiście jest tradycyjny przekaz filmów mozaikowych: samotność, niezrozumienie i prawda, jako całość, widoczna dopiero po oddaleniu się na boski (reżyserski) dystans. Ale wśród fajnie napisanych scen, jest sporo średniaków, „zapinających” historię. Całość szybko robi się nierówna i – na długo przed końcem – obojętna.

PD – Piotr Dobry [5]
Tyle wątków, a ZERO emocji. Takie rzeczy tylko w Polsce.

UL – Urszula Lipińska [8]
Borowski ujmuje próbą zrobienia filmu opartego na formie w ojczyźnie twórców niemal jednogłośnie formę ignorujących. Oczywiście, wykorzystuje pomysł, którym kino oddycha od dobrych piętnastu lat, ale nie można mu zarzucić nieuwagi na lekcjach u mistrzów. Altmanowska naturalność w splataniu przypadków i sugestia boskiej ingerencji na świecie rodem z Andersona łączą się tu bezkolizyjnie, choć wcześniej wyłożyło się na tym wielu, z Erikiem Poppe na czele. Czasami „Zero” prosi o techniczne wyrafinowanie (montaż wewnątrzkadrowy – piękna rzecz) ale Borowskiemu udaje się ominąć zagrożenie monotonią, stylistyczną i emocjonalną. Miniatury z trzema postaciami, mrocznym właścicielem fundacji, poczciwym gazeciarzem i bezdzietną żoną, sięgają klasę wyżej od reszty wątków, nie burząc jednak spójności całego filmu. Po „Rewersie” to druga w tym roku perełka, dopracowaniem budząca przyjemne uczucie uczciwości autora wobec widza.

MW – Michał Walkiewicz [7]
Wszyscy śpiewają jak jeden mąż, że z tego Borowskiego to sprawny rzemiecha, ale nie ma w jego filmie „prawdy emocjonalnej”. A mi ta „prawda”, szczerze Wam powiem, wisi i powiewa. „Zero” to szczęśliwy koniec nieszczęśliwego okresu, w którym reżyserzy o wiele bardziej doświadczeni i zasłużeni niż Borowski, próbowali za wszelką cenę udowodnić, że nie da się w Polsce zrobić polifonicznej fabuły, która po pięciu minutach nie rozsypie się w drobny mak. Niespodzianka! Da się.

BZ – Beata Zatońska [8]
Mistrzowska mozaika wątków, postaci i motywacji. Nareszcie w Polsce ktoś się odważył zmierzyć się z tą formą filmową, kojarzoną kiedyś z Altmanem, a później np. z Paulem Andersonem Thomasem („Magnolia”) czy Iñárritu („Amorres Perros”). Wszystko gra, aktorzy też! I to dobrze.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.