Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Rozstanie (Jodaeiye Nader az Simin)

Asghar Farhadi
‹Rozstanie›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułRozstanie
Tytuł oryginalnyJodaeiye Nader az Simin
Dystrybutor Gutek Film
Data premiery7 października 2011
ReżyseriaAsghar Farhadi
ZdjęciaMahmoud Kalari
Scenariusz
ObsadaLeila Hatami, Peyman Moadi, Shahab Hosseini
MuzykaSattar Oraki
Rok produkcji2011
Kraj produkcjiIran
Czas trwania123 min
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Simin chce opuścić Iran wraz z mężem Naderem i córką Termeh. Mają już załatwione wszystkie formalności, jednak Nader wciąż ma wątpliwości, ponieważ musiałby zostawić ojca chorego na Alzheimera. Simin postanawia złożyć podanie o rozwód, jednak córka chce zostać z ojcem, co jest początkiem sporych komplikacji…
Inne wydania

Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      

Ewa Drab, Karol Kućmierz, Urszula Lipińska, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Zuzanna Witulska ‹Filmy Nowych Horyzontów 2011 (3/3)›

Filmy – Publicystyka (6)       [rozwiń]

Piotr Dobry, Łukasz Gręda, Mateusz Kowalski, Karol Kućmierz, Joanna Pienio, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski, Kamil Witek ‹Porażki i sukcesy A.D. 2011›

Karol Kućmierz, Konrad Wągrowski, Kamil Witek ‹Dostać emocjonalnie w twarz, czyli „Rozstanie”›



Filmy – Wieści      


Utwory powiązane
Filmy      






Tetrycy o filmie [9.40]

PCz – Piotr Czerkawski [9]
Sieć intryg misternie naszkicowana przez Asghara Farhadiego. Skomplikowany dramat społeczny ubrany w kostium trzymającego w napięciu thrillera. Znakomite kino!

BH – Błażej Hrapkowicz [10]
Widziałem trzy poprzednie filmy Farhadiego (znakomite, zwłaszcza „Co wiesz o Elly?”), ale nadal nie mam pojęcia, jak on to zrobił – „Rozstanie” to nietuzinkowe portrety jednostek i przenikliwa analiza społeczeństwa Iranu; dramat, który jest zbudowany jak thriller i trzyma w niesamowitym napięciu; wybitny film polityczny, pokazujący uwikłanie Irańczyków we własną kulturę, tradycję i klasowe podziały. Kino dogłębnie przejmujące, intelektualnie stymulujące, nieoczywiste etycznie i moralnie, niezwykle empatyczne. Arcydzieło.

MO – Michał Oleszczyk [10]
Dramat sądowy według Farhadiego: kilka sprzecznych wersji prawdy w ciągłym, zziajanym, wyczerpującym starciu. Pod koniec filmu fasady (motywów personalnych, przekonań religijnych, kruczków prawnych) padają jedna za drugą i obserwujemy umęczone, drżące od emocji człowieczeństwo ludzi uwikłanych w rozprawę zwaną życiem. Wielkie kino, perfekcyjne pod każdym możliwym względem.

KW – Konrad Wągrowski [9]
Mistrzostwo. Właściwy dla greckiej tragedii konflikt równoważnych racji, wyraziści bohaterowie, których postrzeganie przez nas zmienia się kilkukrotnie w trakcie seansu, intryga prawie że kryminalna, mocno przykuwająca do ekranu, brak prostych odpowiedzi, a przy tym, jakby mimochodem przemycony złożony i nieoczywisty, krytyczny, ale odbiegający od stereotypu wizerunek współczesnego Iranu.

AZ – Artur Zaborski [9]
„Rozstanie” dowodzi, że irańska kinematografia jest obecnie najciekawsza na świecie. Potwierdza się stara reguła: najlepsze filmy powstają, kiedy trzeba oszukać czujne oko cenzury.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

27 XI 2011   22:56:28

Naprawde nie ustalaliście miedzy sobą tych podsumowań??

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.