Spadkobiercy
(The Descendants)
Alexander Payne
‹Spadkobiercy›
Opis dystrybutora
Gdy jego żona trafia do szpitala po wypadku, wpływowy biznesmen z Hawajów musi zaopiekować się dwiema kilkunastoletnimi córkami, z którymi wcześniej niewiele go łączyło.
Inne wydania
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje
Filmy – DVD i Blu-Ray
Utwory powiązane
Filmy
‹Zakochany Paryż›
–
Olivier Assayas,
Frédéric Auburtin,
Emmanuel Benbihy,
Gurinder Chadha,
Sylvain Chomet,
Ethan Coen,
Joel Coen,
Isabel Coixet,
Wes Craven,
Alfonso Cuarón,
Gérard Depardieu,
Christopher Doyle,
Richard LaGravenese,
Vincenzo Natali,
Alexander Payne,
Bruno Podalydès,
Walter Salles,
Oliver Schmitz,
Nobuhiro Suwa,
Daniela Thomas,
Tom Tykwer,
Gus Van Sant
Jeden z amerykańskich krytyków określił „Spadkobierców” mianem „listu miłosnego do niedoskonałości”. Pięknie! Reżyser „Schmidta” rzeczywiście nie od dziś jest niedościgniony w celebrowaniu wad i słabości swoich bohaterów, ale w nowym filmie po raz pierwszy osiąga mistrzostwo. Dawno nie widziałem tak ładnie, uczciwie sportretowanej starej prawdy, że kocha się nie za coś, a mimo wszystko. Clooney rewelacyjny, świetna Woodley.
BH – Błażej Hrapkowicz [9]
Seans „Spadkobierców” jest jak przebywanie w objęciach bliskiej osoby, która nie udaje, że zna jakiekolwiek recepty na życiowe dramaty i potrafi nas przed nimi uchronić, tylko po prostu oferuje szczyptę ukojenia. Alexander Payne wykonuje taniec na linie – nie odwraca wzroku od tego, co sprawia największy ból, w czułym geście kładzie rękę na ramieniu każdej ze swoich postaci, ani na moment nie popadając w fałszywy hurraoptymizm. Jednym ujęciem, jedną montażową sklejką potrafi Payne przenieść swój film w rejony geniuszu. Wielki reżyser.
MO – Michał Oleszczyk [8]
Film o tym, że szczęście nie jest przywilejem. Zafrasowany Clooney w kolekcji kwiecistych koszul i przewiewnych sandałów staje twarzą w twarz ze zbliżającą się śmiercią żony i musi na nowo zdefiniować swą rolę męża, ojca i mężczyzny w ogóle. Najdelikatniejszy z filmów Payna; koronkowa reżyserska robota ani razu nie wpadająca w koleiny banału.