Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 25 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Chłopiec na rowerze (Le gamin au vélo)

Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
‹Chłopiec na rowerze›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułChłopiec na rowerze
Tytuł oryginalnyLe gamin au vélo
Dystrybutor Carisma
Data premiery11 listopada 2011
ReżyseriaJean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
ZdjęciaAlain Marcoen
Scenariusz
ObsadaCécile De France, Thomas Doret, Egon Di Mateo
Rok produkcji2011
Kraj produkcjiBelgia, Francja, Włochy
Czas trwania87 min
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Dwunastoletni Cyril ma tylko jeden plan – odnaleźć ojca, który zostawił go w domu opieki. Przypadkowo spotyka Samanthę, która prowadzi salon fryzjerski. Kobieta zgadza się, aby Cyril zostawał u niej na weekendy. Chłopiec nie dostrzega, że Samantha zaczyna darzyć go miłością, uczuciem, którego Cyril potrzebuje teraz bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      

Łukasz Gręda ‹Na osłodę›

Filmy – Publicystyka      

Filmy – Wieści      

Utwory powiązane
Filmy (7)       [rozwiń]






Tetrycy o filmie [8.33]

PCz – Piotr Czerkawski [8]
Nawet jeśli bracia Dardenne kręcili już znacznie lepsze filmy, nie zgadzam się na lekceważenie „Chłopca na rowerze”. Belgijscy reżyserzy potwierdzają renomę jednych z największych humanistów współczesnego kina. Z empatią portretują tytułowego bohatera, który nieustannie miota się, błądzi i poszukuje swojego miejsca w społeczeństwie. 11-letni Cyryl w swojej zaskakującej powadze przypomina Antoine’a Doinela z „Czterystu batów”. Tak jak bohater debiutu Truffauta, spogląda w obiektyw wzrokiem, którego nie sposób zignorować.

MO – Michał Oleszczyk [10]
Rzadki przypadek filmu, który w rejony wielkości zostaje wyniesiony jednym jedynym (ostatnim) ujęciem. Nie wolno zdradzać jego natury ani treści, ale dość powiedzieć, że jest ono zarówno moralną implozją pokazanego dotąd świata, jak i najzwyklejszym w świecie landszaftem. Najlepszy film Dardenne’ów do tej pory (a kilka arcydzieł mają już na koncie!).

AZ – Artur Zaborski [7]
Nowy film braci Dardenne to przede wszystkim tytułowy chłopiec – Thomas Doret. Młody aktor wygrywa w pojedynkę tyle emocji, do ilu w hollywoodzkiej produkcji trzeba byłoby zatrudnić całe przedszkole.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.