Przebaczenie krwi
(The Forgiveness of Blood)
Joshua Marston
‹Przebaczenie krwi›
WASZ EKSTRAKT: 0,0 % |
---|
Zaloguj, aby ocenić |
---|
|
Tytuł | Przebaczenie krwi |
Tytuł oryginalny | The Forgiveness of Blood |
Dystrybutor | Aurora Films |
Data premiery | 27 kwietnia 2012 |
Reżyseria | Joshua Marston |
Zdjęcia | Rob Hardy |
Scenariusz | Joshua Marston, Andamion Murataj |
Obsada | Refet Abazi, Tristan Halilaj, Sindi Lacej, Ilire Vinca Celaj |
Muzyka | Leonardo Heiblum, Jacobo Lieberman |
Rok produkcji | 2011 |
Kraj produkcji | Albania, Dania, USA, Włochy |
Czas trwania | 109 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Opis dystrybutora
Nik i Rudina są rodzeństwem. On ma siedemnaście lat i jest w ostatniej klasie liceum, chce po szkole otworzyć kafejkę internetową. Ona, choć o dwa lata młodsza, już myśli o studiach. Jednak świat nastolatków już wkrótce się zawali. Ich ojciec bierze udział w sąsiedzkiej kłótni, w czasie której ginie człowiek. Mężczyzna nie przyznaje się do winy i ucieka z miasteczka. Zgodnie z zasadami Kanunu, lokalnego prawa uświęconego tradycją, rodzina zamordowanego może krwawo zemścić się teraz na dowolnym mężczyźnie z rodziny mordercy, jeśli ten opuści dom. Nik skazany jest więc na przymusowe zamknięcie, a na Rudinę spada obowiązek utrzymania rodziny. Dziewczyna szybko oswaja się z nową sytuacją, ale sfrustrowany chłopak chce sam rozwiązać sprawę. Nawet za cenę życia.
Utwory powiązane
Filmy
‹Zakochany Nowy Jork›
–
Fatih Akin,
Yvan Attal,
Allen Hughes,
Shunji Iwai,
Wen Jiang,
Shekhar Kapur,
Joshua Marston,
Mira Nair,
Natalie Portman,
Brett Ratner,
Randall Balsmeyer
UL – Urszula Lipińska [6]
Marston właściwie nieco hermetyzuje opowiadaną historię. Porusza się blisko kulturowego kontekstu i nie walczy o odnalezienie w niej uniwersalnego przekazu. Być może przez to podświadomie portretowany świat krytykuje i uwypukla jego oderwanie od współczesności. To jednak dosyć ulotne wrażenie na temat jego działań. Albania w „Przebaczeniu krwi” nie daje się tak łatwo skompromitować jako przestrzeń szlachetnych, ale zupełnie niepraktycznych i pradawnych zasad, które przekreślają życiorysy młodym ludziom. W filmie Marstona, ten kraj pokazuje pełne godności oblicze, które – jak każde inne – posiada specyficzną mentalność i stara się chronić tradycję, pozwalającą mu zachować odrębność.
MO – Michał Oleszczyk [7]
Solidny, przemyślany, mądry i dobitny portret konfliktu, w jaki wchodzą wartości plemienne z nowoczesnością – a w tle nieoglądaną na co dzień (choć wyglądająca dziwnie znajomo) Albania. Marston jest nieprawdopodobnie pracowitym i sumiennym twórcą (nauczył się albańskiego, zmontował obsadę z tamtejszych naturszczyków), któremu należy się podziw nawet, jeśli filmowi koniec końców brakuje paru kropli tytułowej krwi i tzw. życia.