Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 lutego 2024
w Esensji w Esensjopedii

Przemiany

Łukasz Barczyk
‹Przemiany›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPrzemiany
Dystrybutor Syrena
Data premiery10 października 2003
ReżyseriaŁukasz Barczyk
ZdjęciaKarina Kleszczewska
Scenariusz
ObsadaMaja Ostaszewska, Jacek Poniedziałek, Maria Maj
MuzykaTymon Tymański, Piotr Pawlak
Rok produkcji2003
Kraj produkcjiPolska
Czas trwania76 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Do rodzinnego domu narzeczonej przyjeżdża Snaut. Chce prosić o jej rękę. Zostaje na kilka dni i powoli odkrywa zawiłości relacji pomiędzy członkami tej nietypowej rodziny.
Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      
Joanna Bartmańska ‹Kłamiesz, znikasz!›

Utwory powiązane
Filmy      





Tetrycy o filmie [5.33]

MC – Michał Chaciński [7]
Najtrudniejszy i najodważniejszy polski film ostatnich lat. Nie obyczajowo, czy fabularnie, ale (baczność!) artystycznie. Barczyk porwał się na rzecz, jak mi się wydaje, cholernie trudną - na wejście z kamerą w twarze i głowy bohaterów, odrzucając obawę, że nieprzygotowanego widza ten atak wizualny (mega-zbliżenia) i emocjonalny (mega-uniesienia) przytłoczy. Wyszło coś na kształt filmu złożonego z samych kulminacji, z odrzuceniem tego co pomiędzy nimi. Owszem, duszne i dławiące, ale jednocześnie udane, celne i szczere do bólu. Do tego mamy najbardziej prawdziwe sceny erotyczne w polskim kinie od wielu, wielu lat. Duże osiągnięcie.

PD – Piotr Dobry [4]
Świetnie, że pojawił się u nas wreszcie autor, który rozumie, że w kinie emocje są ważniejsze od przekazu. Szkoda tylko, że jednocześnie marny z niego scenarzysta – bohaterowie i ich historia są kompletnie nieinteresujący.

KW – Konrad Wągrowski [5]
Rzeczywiście ciekawe podejście, film złożony z samych ostrych, emocjonalnych dialogów, z dużymi zbliżeniami i spokojną kamerą. Z jednej strony czułem szczerość wypowiedzi i doceniałem dobre aktorstwo, z drugiej strony, nie było jednak możliwości w jakikolwiek sposób utożsamić się z problemami bohaterów tego oryginalnego filmu.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.