Czy androidy marzą o elektrycznych owcach?
Superprodukcja audiobooka „Blade Runner – czy androidy marzą o elektrycznych owcach?” autorstwa Philipa K. Dicka to, pierwsza na świecie produkcja audiobooka w technologii binauralnej. Ta jedna z najwybitniejszych powieści science-fiction wydawana w Polsce przez jednego z czołowych wydawców – Dom Wydawczniczy REBIS – wymagała i zasługiwała na wyjątkową oprawę.
„Blade Runner – czy androidy marzą o elektrycznych owcach?” to głęboka pełna zwrotów akcji opowieść́ z ogromnym potencjałem na stworzenie audiobooka.
W obliczu wyjątkowo dużej popularności audiobooków z gatunku fantasy i science-fiction w Polsce, „Blade Runner…” był doskonałym materiałem na superprodukcję audio – nieskrócona, udramatyzowaną wersję z gwiazdorską obsadą aktorską, z własną oryginalną ścieżką dźwiękową oraz efektami specjalnymi stworzonymi z wykorzystaniem najlepszej dostępnej technologii audio – technologii dźwięków binauralnych. W produkcji wyjątkowy nacisk nałożony został na odegranie uczuć bohaterów, zarówno ludzi jak i maszyn – aktorzy odgrywają̨ sceny, oddając uczucia i nastrój bohaterów, a nie tylko czytają̨ kwestie ze scenariusza. W audiobooku po raz pierwszy zagrała również IVONA – polski syntezator mowy. Natomiast dzięki technologii binauralnej na słuchawkach po raz pierwszy w audiobooku możemy usłyszeć przestrzeń… lewo – prawo, góra – dół, blisko – daleko… to zupełnie nowa przestrzeń słowa, nowe wrażenia i doznania słuchowe jakie po raz pierwszy na świecie zaproponowane zostały w audiobooku
Reżyseria: Krzysztof Czeczot
Wystąpili:
- Narrator – Robert Więckiewicz
- Rick Deckard – Andrzej Chyra
- Iran Deckard – Anna Dereszowska
- John Isidore – Łukasz Simlat
- Pris Stratton – Katarzyna Warnke
- Rachael Rosen – Magda Popławska
- Eldon Rosen – Krzysztof Materna
- Irmgard Batty – Agnieszka Grochowska
- Roy Batty – Bartłomiej Topa
- Przyjacielski Buster – Michał Staszczak
- Luba Luft – Agata Kulesza
- Phil Resch – Krzysztof Banaszyk
- Harry Bryant – Krzysztof Dracz
- Polokov – Grzegorz Falkowski
- Garland – Dariusz Odija
- Posterunkowy Crams – Krzysztof Skonieczny
- Bill Barbour – Marian Dziędziel
- Mercer – Miłogost Reczek
- Hannibal Sloat – Zbigniew Konopka
- Milt Borogrove – Jacek Braciak
- Doktor Mcrea, Ackers, Earl Parameter – Grzegorz Pawlak
- Reporter, Technik – Krzysztof Radkowski
- Amanda Werner, Pani Wild – Magdalena Kuta
- Pani Pilsen, Pani Klugman – Maria Maj
- Ann Marstern – Krystyna Czubówna
- Sprzedawca Zoo – Damian Kulec
- Panna French, Telefonistka – Joanna Pach-Żbikowska
- Telefonista, Ekspedient – Piotr Bondyra
- Sprzedawczyni – Ala Sajewicz
- Scruggs – Janusz Komorowski
- Posterunkowy – Grzegorz Gutkowski
- Ekspedientka – syntezator mowy Ivona
Muzyka: Wojtek Mazolewski & Pink Freud w składzie:
- Wojtek Mazolewski – gitara basowa
- Tomasz Duda – saksofon
- Adam Milwiw-Baron – trąbka, elektronika
- Rafał Klimczuk – perkusja
Inne wydania
Teksty w Esensji
Książki – Publicystyka
(25)
[rozwiń]
Marcin Knyszyński ‹Na rubieżach rzeczywistości: Wszyscy jesteśmy androidami›
Michał Chaciński, Konrad Wągrowski ‹Klasyka pod lupę: Biegnij, Blady, biegnij czyli legenda Blade Runnera›
Utwory powiązane
Książki
(44)
[rozwiń]
Oceń lub dodaj do Koszyka w Kulturowskazie
Odniosę się do jednego z użytych wyżej sformułowań:
"W obliczu wyjątkowo dużej popularności audiobooków z gatunku fantasy i science-fiction w Polsce" - teza nie do obronienia. Jest bardzo mały wybór polskojęzycznych audiobooków z tego zakresu, praktycznie poza polskimi autorami, można wyliczyć pojedyncze pozycje. Nawet najlepiej sprzedające się cykle (np. "Diuna" Herberta, czy "Pieśń lodu i ognia" Martina) mają nagrany tylko pierwszy tom; na pozostałe raczej nie ma co liczyć...