Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 17 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

K2: Broad Peak

Adam Kałuża
‹K2: Broad Peak›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułK2: Broad Peak
Data produkcji22 października 2011
Autor
Wydawca Rebel.pl
CyklK2
EAN5901549927016
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis wydawcy
Broad Peak jest rozszerzeniem gry K2 i zawiera dwa nowe scenariusze zainspirowane dokonaniami polskich himalaistów na masywie Broad Peak w 1984 roku. Każdy ze scenariuszy posiada własną planszę i specjalne reguły, które czynią rozgrywkę różnorodną i pasjonującą.
W 1984 Krzysztof Wielicki jako pierwszy człowiek w historii zdobył 8 tysięcznik w stylu alpejskim. Bez namiotu, na lekko wyszedł z bazy, by powrócić do niej po 21 i pół godzinie jako zdobywca Broad Peak. Scenariusz „Bieg na szczyt” odwzorowuje to wydarzenie, a trasa na planszy oparta jest na szlaku jaki przebył Wielicki.
„Bieg na szczyt” jest scenariuszem szybkim i pełnym napięcia. Wyprawa jest krótsza o trzy dni, talia graczy posiada mniej kart aklimatyzacji, himalaiści nie mogą stawiać namiotów, a jedynym ich ratunkiem jest budowanie jam śnieżnych. Wszystko to sprawia, że gra jest bardziej dynamiczną i emocjonującą wersją K2.
W tym samym roku, Wojciech Kurtyka i i Jerzy Kukuczka po raz pierwszy w historii wykonali trawers masywu ośmiotysięcznego. Trzy szczyty Broad Peak zostały zdobyte 15,16 i 17 lipca 1984 roku. Do tej wyprawy nawiązuje scenariusz „Trawers Broad Peaków”.
Trawers Broad Peak’ów jest scenariuszem bardziej strategicznym niż gra podstawowa. Plansza przedstawia trzy szczyty masywu Broad Peak, a gracze otrzymują możliwość zdobycia dodatkowych punktów zwycięstwa za pokonanie całego trawersu i zdobycie każdego ze szczytów. Realizacja wszystkich celów jest prawie niewykonalna, zwłaszcza że himalaiści mają do dyspozycji tylko jeden namiot, co zmusza graczy do podejmowania trudnych decyzji i umiejętności dostosowywania się do zmieniających się warunków atmosferycznych.
Teksty w Esensji
Gry – Recenzje      

Gry – Publicystyka      

Gry – Wieści      

Utwory powiązane
Gry (14)       [rozwiń]





Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.