Podwodne miasta
(Underwater Cities)
Vladimír Suchý
‹Podwodne miasta›
Opis wydawcy
Gwałtownie rosnąca liczba przeludnionych metropolii uzmysłowiła ludzkości, że czas na założenie nowego domu – na dnie morza. Farmy alg dostarczą żywności. Odsalarnie zaopatrzą w wodę. A laboratoria opracują technologie niezbędne przy budowie sieci podwodnych miast.
Gracze od samego początku kierują rozwojem własnych podwodnych państw. Zbierają surowce, by zbudować miasta, sieć transportu i rozmaitych budynków niezbędnych do podtrzymania życia pod powierzchnią morza.
Każde działanie w grze wiąże się z zagraniem karty i wyborem odpowiedniej akcji. Jeśli kolor karty odpowiada kolorowi akcji, gracz otrzymuje korzyści z karty. Czasami akcja może być tak istotna dla gracza, że zdecyduje się ją wykonać, nie posiadając na ręku pasującej karty. Innym razem to korzyść z karty jest tak duża, że gracz wybierze akcję, która może nie jest spektakularna, ale ma odpowiedni kolor. Podejmowanie odpowiednich wyborów tego rodzaju jest kluczem do budowy podwodnego środowiska, sprzyjającego rozwojowi ludzkości.
„Podwodne miasta” to najnowsza gra Vladimira Suchego, twórcy takich przebojów jak „Pulsar 2849”, „Last Will”, czy „Shipyard”. Gra stała się jednym z przebojów targów Essen 2018, a prawa do jej wydania kupiło wydawnictwo Rio Grande Games (wydawca takich przebojów jak „Race for the Galaxy” czy „Dominion"!).
„Podwodne miasta” to eurogra przeznaczona dla miłośników cięższych tytułów takich jak „Teotihuacan” czy „Mage Knight”. Wiele ścieżek do zwycięstwa, ciężkie wybory i unikalna mechanika, która zapewniła „Podwodne miasta” nominacje do nagrody Golden Geek w kategoriach Game of the Year oraz Best Strategy Board Game.
Utwory powiązane
Gry