K2: Góra Przeznaczenia
Adam Kałuża
‹K2: Góra Przeznaczenia›

Opis wydawcy
Dwa niziołki wspinają się na Orodruinę – Górę Przeznaczenia. Ostateczna przeszkoda by pokonać ciemność. Jedyny pierścień musi trafić do wnętrza rozpalonej góry. Nie jest to proste zadanie. Legendarny wulkan znajduje się w Mordorze i słudzy ciemność, z ich władcą Sauronem na czele, za wszelką cenę nie dopuszczą, by hobbity dotarły na ten szczyt.
„K2” to nominowana do Spiel des Jahres seria gier o wspinaczce. Tym razem jej klasyczne elementy zostały przeniesione do Śródziemia. W grze „K2: Góra Przeznaczenia” każdy z uczestników kieruje zespołem 2 halfliginstów (niziołowych wspinaczy wulkanicznych). Starają się zdobyć szczyt i przetrwać do końca wyprawy. Muszą uważać na palące spojrzenia Saurona, patrole orków i niebezpieczne wulkaniczne skały (patrz dawne kafle pogody). Z pomocą przechodzą im elfie lembasy (odpowiednik punktów aklimatyzacji) oraz magiczne artefakty (nowość dla serii!).
W tej odsłonie autor gry zrezygnował z mechaniki namiotów bo porządne hobbity mają norki.
Gra zawiera również Wariant familijny – „Spoko, spoko. Przylecą orły i ratują z opresji” – Gandalf.
Utwory powiązane