Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Najeźdźcy ze Scytii (Raiders of Scythia)

Shem Phillips
‹Najeźdźcy ze Scytii›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNajeźdźcy ze Scytii
Tytuł oryginalnyRaiders of Scythia
Data produkcji26 sierpnia 2021
Autor
Wydawca Portal Games
Info1-4 osoby, od 12 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Opis wydawcy
Nadciągają Najeźdźcy ze Scytii!
Wiele wieków temu imperia greckie, perskie i asyryjskie, kontrolowały rozległe tereny i posiadały liczne bogactwa. Jednak pomimo swych imponujących armii i ogromnych fortyfikacji, nie mogły czuć się bezpiecznie. W rejonie Morza Czarnego zaczęła bowiem krążyć pogłoska o potężnym wrogu. Na końskich grzbietach przybyli gorliwi wojownicy i nieustępujące im w niczym wojowniczki, wyszkoleni we władaniu mieczem, toporem oraz łukiem. I choć nikt dotąd o nich nie słyszał, nie były to bezmyślne dzikusy. Dysponowali rzemieślnikami znanymi z tego, że potrafią wykonać kunsztowne ozdoby i świecidełka ze złota. Modelowali skórzane zbroje oraz konstruowali łuki refleksyjne. Szkolili orły do polowań i do wojny. Są tacy, którzy wierzą, że to oni byli inspiracją dla greckich opowieści o Amazonkach. Ale byli czymś więcej, niż tylko legendą czy baśnią. Byli Najeźdźcami ze Scytii.
Najeźdźcy ze Scytii to kościana gra worker placement dla 1-4 graczy. To kolejny tytuł od Shema Philipsa, autora między innymi cenionej sagi Zachodnich Królestw (w skład której wchodzą Architekci, Paladyni, Wicehrabiowie i Kroniki Zachodniego Królestwa).
Celem gry Najeźdźcy ze Scytii jest osiągniecie największej liczby Punktów Zwycięstwa (PZ) na koniec gry. Punkty Zwycięstwa zdobywa się za najeżdżanie Osad, zdobywanie Łupów i realizację Wypraw. Gracze będą w tym celu musieli rekrutować Załogę, tresować Zwierzęta oraz gromadzić Zapasy. W tym celu będą musieli zarządzać robotnikami, pozyskiwać odpowiednie dobra i karty, a następnie zarządzać kartami z ręki tworząc zestawy złożone z jak najlepszych członków załogi i wzmacniać je dokładając do nich karty orłów i koni. Gra kończy się w momencie, gdy na planszy pozostaną tylko 2 niesplądrowane Osady lub 2 niezrealizowane Wyprawy.
Każdy z graczy ma inne początkowe umiejętności, co wpływa na asymetryczność rozgrywki. Duża zmienność elementów i ich ustawień dostarcza ogromu regrywalności. Intuicyjne zasady i powiązane mechaniki akcji, charakterystyczne dla gier Shema Philipsa, spodobają się miłośnikom gier euro lubiącym pomyśleć nad planszą.
Utwory powiązane
Gry (8)       [rozwiń]





Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.