Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 24 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Bayonetta

‹Bayonetta›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBayonetta
Data produkcji22 lutego 2010
Producent Platinum Games
Wydawca SEGA
Dystrybutor CD Projekt
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Opis wydawcy
Bayonetta to produkt firmy Platinum Games, założonej przez byłych pracowników nieistniejącego już Clover Studio. Pieczę nad projektem sprawował Hideki Kamiya, twórca takich gier jak Viewtiful Joe czy Devil May Cry, którego Bayonetta jest duchowym następcą.
W grze wcielamy się w tytułową bohaterkę, Bayonettę, seksownie wyglądającą wiedźmę, która walczy z zastępami sił Nieba. Wie jedynie, że dwadzieścia lat temu przebudziła się w spoczywającej na dnie jeziora skrzyni. Nie pamięta, jak się tam znalazła, ani co się wcześniej działo. Wciąż nękana przez anioły stara się odkryć swoją prawdziwą historię. Nie pozostaje jednak bezbronna. Jest niezwykle zwinna, a ponadto do dyspozycji ma montowane przy butach oraz trzymane w rękach pistolety oraz broń białą, jak choćby potężną katanę czy długi bicz. Potrafi również korzystać z uzbrojenia pozostawionego przez przeciwników lub przywoływać z piekła machiny tortur, za których pomocą może np. dekapitować przeciwników bądź miażdżyć ich w żelaznym uścisku. Kluczem do zwycięstwa jest jednak przede wszystkim umiejętne wykorzystanie spowolnienia czasu, określanego tutaj jako „Witch Time”, uruchamianego przez zrobienie uniku na chwilę przed tym, zanim cios przeciwnika dosięgnie bohaterki.
Bayonetta swoją siłę kanalizuje we włosach, stanowiących jej łącznik z piekielnym światem. To właśnie dzięki nim może przywoływać olbrzymie demony, potrafiące rozgnieść na miazgę nawet najpotężniejszych przeciwników w mgnieniu oka. W momentach, kiedy nie są używane, tworzą obcisły kombinezon bohaterki. Kiedy zaś przyjmują demoniczną formę, odsłaniają jej niemal nagie ciało.
Na swojej drodze bohaterka napotyka nie tylko pomniejsze siły Nieba, ale również przedziwnych bossów, począwszy od niewielkich humanoidalnych kreatur o twarzy dziecka, poprzez łączące w sobie elementy potwora i maszyny potężne potwory kontrolujące siły natury, a na olbrzymie potrafiącym jednym ciosem zmieść całe planety skończywszy.
Teksty w Esensji
Gry – Recenzje      

Gry – Publicystyka      

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2024 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.