Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Julie Taymor
‹Frida›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułFrida
Dystrybutor SPI
Data premiery21 lutego 2003
ReżyseriaJulie Taymor
ZdjęciaRodrigo Prieto
Scenariusz
ObsadaEdward Norton, Ashley Judd, Alfred Molina, Saffron Burrows, Antonio Banderas, Geoffrey Rush, Salma Hayek, Valeria Golino, Mía Maestro, Roger Rees, Diego Luna
MuzykaElliot Goldenthal
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiKanada, Meksyk, USA
Czas trwania123 min
ParametryDVD - 2 płyty, Dolby Digital 5.1; format 1,85:1
WWW
Gatunekdramat
EAN5900058502813
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

DVD: Frida
[Julie Taymor „Frida” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
"Frida" to film ładny, ale niespójny. Intrygujący, ale irytujący. Dokumenty dołączone do wydania DVD potęgują tylko uczucie niedosytu wobec samego filmu.

Konrad Wągrowski

DVD: Frida
[Julie Taymor „Frida” - recenzja]

"Frida" to film ładny, ale niespójny. Intrygujący, ale irytujący. Dokumenty dołączone do wydania DVD potęgują tylko uczucie niedosytu wobec samego filmu.

Julie Taymor
‹Frida›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułFrida
Dystrybutor SPI
Data premiery21 lutego 2003
ReżyseriaJulie Taymor
ZdjęciaRodrigo Prieto
Scenariusz
ObsadaEdward Norton, Ashley Judd, Alfred Molina, Saffron Burrows, Antonio Banderas, Geoffrey Rush, Salma Hayek, Valeria Golino, Mía Maestro, Roger Rees, Diego Luna
MuzykaElliot Goldenthal
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiKanada, Meksyk, USA
Czas trwania123 min
ParametryDVD - 2 płyty, Dolby Digital 5.1; format 1,85:1
WWW
Gatunekdramat
EAN5900058502813
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Dziwny film. Z jednej strony intrygujący, ładnie sfilmowany, poruszający. Z drugiej jednak strony – niepełny, pozostawiający uczucie niedosytu. Czyja to wina? Reżyserki, która nie miała pomysłu na oddanie na ekranie złożonej osobowości swej bohaterki? Scenarzystów, którzy napisali skrypt niespójny, zbyt rwany, gubiący wątki i wprowadzający wątki niepotrzebne, jakby nie mogąc się zdecydować, które aspekty życia bohaterki są najważniejsze? Zapewne i to, i to. Ale nadal jest to film wart obejrzenia. Kolory, zdjęcia i muzyka są piękne. Salma Hayek udowadnia, że jednak jest aktorką, choć nominacja oskarowa w tym przypadku to jednak przesada. Znakomity Alfred Molina pokazuje, że nawet grubas może być pociągającym mężczyzną. A przede wszystkim – widz dowiaduje się z tego filmu o istnieniu takiej malarki jak Frida Kahlo. I choć o jej twórczości z filmu wiele się nie dowie – to może choć zachęci go to do poszukania czegoś na własną rękę wśród licznych materiałów wydanych na fali popularności filmu.
Dodatki (80%):
Bogate, długie, ale standardowe – o filmie i tym co ich interesowało w samej postaci artystki mówią chyba wszyscy członkowie ekipy, a sama reżyserka ma na to przynajmniej całą godzinę. Materiału mnóstwo, szkoda jednak, że głównie ogranicza się do gadających głów. Czy np. uzyskanie zgody na reprodukcje obrazów Fridy Kahlo byłoby tak trudne? Na szczęście jest jeszcze 50 minutowy film dokumentalny poświęcony malarce, więc z pewnością warto zakupić wydanie dwupłytowe. A z filmu możemy się przekonać, że Frida dość mocno się od Salmy Hayek jednak różniła...
koniec
18 marca 2004

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Niedożywiony szkielet
Jarosław Loretz

27 V 2023

Sądząc ze „Zjadacza kości”, twórcy z początku XXI wieku uważali, że sensowne pomysły na horrory już się wyczerpały i trzeba kleić fabułę z wiórków kokosowych i szklanych paciorków.

więcej »

Młodzi w łodzi (gwiezdnej)
Jarosław Loretz

28 II 2023

A gdyby tak przenieść młodzieżową dystopię w kosmos…? Tak oto powstał film „Voyagers”.

więcej »

Bohater na przekór
Sebastian Chosiński

2 VI 2022

„Cudak” – drugi z trzech obrazów powstałych w ramach projektu „Kto ratuje jedno życie, ten ratuje cały świat” – wyreżyserowała Anna Kazejak. To jej pierwsze dzieło, które opowiada o wojennej przeszłości Polski. Jeśli ktoś obawiał się, że autorka specjalizująca się w filmach i serialach o współczesności nie poradzi sobie z tematyką Zagłady, może odetchnąć z ulgą!

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

Portret cierpienia
— Łukasz Kustrzyński

Tegoż twórcy

Hołd zbyt oczywisty
— Michał Walkiewicz

Zemsta jest słodka, chcesz spróbować?
— Dormio

Tegoż autora

Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski

Statek szalony
— Konrad Wągrowski

Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski

Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski

Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski

Migające światła
— Konrad Wągrowski

Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski

Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski

Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski

Kac Vegas w Zakopanem
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.