Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Paul Thomas Anderson
‹Lewy sercowy›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLewy sercowy
Tytuł oryginalnyPunch-Drunk Love
Dystrybutor Columbia
ReżyseriaPaul Thomas Anderson
ZdjęciaRobert Elswit
Scenariusz
ObsadaPhilip Seymour Hoffman, Emily Watson, Luis Guzmán, Adam Sandler, Ernesto Quintero
MuzykaJon Brion
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania95 min
ParametryDolby Digital EX 5.1; format 2.35:1
WWW
Gatunekkomedia
EAN5903570114267
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

DVD: Lewy sercowy
[Paul Thomas Anderson „Lewy sercowy” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Próbując odnaleźć przesłanie, można uznać, że film opowiada o szaleństwie miłości. Miłości, która powoduje, że schodzą się ze sobą ludzie, wydawałoby się niedobrani, że są skłonni wiele sobie wybaczyć, że dzięki miłości nawet nieudacznik może poradzić sobie z rozłożeniem kilkoma ciosami czterech rosłych drabów. Pozazdrościć.

Konrad Wągrowski

DVD: Lewy sercowy
[Paul Thomas Anderson „Lewy sercowy” - recenzja]

Próbując odnaleźć przesłanie, można uznać, że film opowiada o szaleństwie miłości. Miłości, która powoduje, że schodzą się ze sobą ludzie, wydawałoby się niedobrani, że są skłonni wiele sobie wybaczyć, że dzięki miłości nawet nieudacznik może poradzić sobie z rozłożeniem kilkoma ciosami czterech rosłych drabów. Pozazdrościć.

Paul Thomas Anderson
‹Lewy sercowy›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLewy sercowy
Tytuł oryginalnyPunch-Drunk Love
Dystrybutor Columbia
ReżyseriaPaul Thomas Anderson
ZdjęciaRobert Elswit
Scenariusz
ObsadaPhilip Seymour Hoffman, Emily Watson, Luis Guzmán, Adam Sandler, Ernesto Quintero
MuzykaJon Brion
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania95 min
ParametryDolby Digital EX 5.1; format 2.35:1
WWW
Gatunekkomedia
EAN5903570114267
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
"Lewy sercowy", jak niegłupio dystrybutor przetłumaczył tytuł oryginalny "Punch-drunk love" jest projektem Paula Thomasa Andersona, który kilka lat temu podbił serca kinomanów (w tym i moje) znakomitym oryginalnym filozoficzno - egzystencjalnym dramatem "Magnolia". Tym razem ładunek filmu jest dużo lżejszy, "Lewy sercowy" to po prostu komedia romantyczna. Tak, ale jaka! Dwójka bohaterów sprawia wrażenie, jakby niezbyt mocno stała na Ziemi. On, Barry, grany przez Adama Sandlera, pracuje w hurtowni, nosi niebieski garnitur bo tak wypada, pustkę swego życia zapełniając telefonami na seks-linię (ale po prostu po to, aby pogadać) i gromadząc budynie, które przyniosą mu odpowiednią liczbę punktów programu Frequent Flier. Jest też cały czas napastowany przez rodzinę, zwłaszcza przez zaborcze siostry nie pozwalające mu na chwilę prywatności, rozpowiadając wszędzie największe sekrety. O niej, Lenie, granej przez Emily Watson, wiemy jeszcze mniej. Jest skryta spokojna, poszukuje mężczyzny, z zupełnie niewiadomych powodów podoba jej się Sandler. Miłość całkowicie odmieni Barry′ego, wprowadzając niebywałe zamieszanie w cały jego świat. Scena, w której Sandler wyznaje wszystkie swe grzechy Watson w nonsensownej litanii ("najpierw zadzwoniłem na seks-linię, a potem przyjechało tych czterech blondynów"), po czym padną sobie w ramiona jest niesamowita w swej absurdalności. A wszystko to zostało bardzo ciekawie sfilmowane przez Roberta Elswita i opatrzone oryginalną muzyką Jona Briona.
Próbując odnaleźć przesłanie, można uznać, że film opowiada o szaleństwie miłości. Miłości, która powoduje, że schodzą się ze sobą ludzie, wydawałoby się niedobrani, że są skłonni wiele sobie wybaczyć, że dzięki miłości nawet nieudacznik może poradzić sobie z rozłożeniem kilkoma ciosami czterech rosłych drabów. Pozazdrościć. Nie można jednak nie przyznać, że wielu widzom film może nie przypaść do gustu.
Dodatki (70%):
Dodatki są bogate i równie oryginalne jak sam film. Najmniej dziwne są chyba dwie obszerne wycięte sceny, reszta to właściwie osobne dzieła sztuki. Szereg krótkich, ilustrowanych tęczowymi kolorami scenek ogląda się jak eksperymentalne dzieło filmowe. Podobnie dwunastominutowy film, w pewnym sensie przedstawiający inną wersję wydarzeń z całego filmu. A może chodziło o cos innego. Mam mętlik. Zobaczcie sami.
koniec
1 października 2003

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Niedożywiony szkielet
Jarosław Loretz

27 V 2023

Sądząc ze „Zjadacza kości”, twórcy z początku XXI wieku uważali, że sensowne pomysły na horrory już się wyczerpały i trzeba kleić fabułę z wiórków kokosowych i szklanych paciorków.

więcej »

Młodzi w łodzi (gwiezdnej)
Jarosław Loretz

28 II 2023

A gdyby tak przenieść młodzieżową dystopię w kosmos…? Tak oto powstał film „Voyagers”.

więcej »

Bohater na przekór
Sebastian Chosiński

2 VI 2022

„Cudak” – drugi z trzech obrazów powstałych w ramach projektu „Kto ratuje jedno życie, ten ratuje cały świat” – wyreżyserowała Anna Kazejak. To jej pierwsze dzieło, które opowiada o wojennej przeszłości Polski. Jeśli ktoś obawiał się, że autorka specjalizująca się w filmach i serialach o współczesności nie poradzi sobie z tematyką Zagłady, może odetchnąć z ulgą!

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Marzec 2018 (1)
— Piotr Dobry, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Szycie wewnętrzne
— Jarosław Robak

Transatlantyk 2015: Dzień 3
— Sebastian Chosiński

Transatlantyk 2013: Dzień 6
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Zuzanna Witulska

Próby mistrza Andersona
— Karol Kućmierz

3. American Film Festival: Dzień drugi
— Kamil Witek

Tegoż autora

Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski

Statek szalony
— Konrad Wągrowski

Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski

Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski

Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski

Migające światła
— Konrad Wągrowski

Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski

Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski

Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski

Kac Vegas w Zakopanem
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.